Evoluţia economiei globale a încetinit creşterea Grupului Bosch. Conform rezultatelor preliminare, vânzările furnizorului de tehnologie si servicii au crescut cu 1,6 procente până la 52,3 miliarde de euro. Evoluţia vânzărilor, precum ai pierderile de aproximativ 1,1 miliarde de euro din domeniul energiei fotovoltaice au avut un impact asupra veniturilor. Rezultatele preliminare arată faptul că profitul operaţional (EBIT) a reprezentat aproximativ 2 procente din vânzări.

 

Sectorul de Tehnologie industrială a simţit efectele negative ale recesiunii în domeniul ingineriei mecanice şi ale scăderii cu 40 de procente a preţurilor în sectorul fotovoltaic. În schimb, evoluţiile au fost mai încurajatoare în domeniul utilajelor de ambalare pentru industria farmaceutică şi alimentară, domeniu care nu cunoaşte o ciclicitate. În sectorul de bunuri de larg consum şi echipamente pentru construcţii, situaţia economică dificilă din sudul Europei a reprezentat o povară în special pentru diviziile de termotehnică şi de electrocasnice.

Vânzările au scăzut în Europa cu 2 procente faţă de nivelul din anul 2011. Afacerile din America de Nord s-au dezvoltat încurajator, crescând cu 17 procente. În schimb, în America de Sud s-a înregistrat o scădere de 16 procente, în timp ce Asia Pacifică a înregistrat o creştere de 5 procente.

În 2012, creşterea numărului de angajaţi a fost încetinită şi raportată la evoluţia vânzărilor. Astfel, de la 1 ianuarie 2013, numărul de angajaţi ai grupului Bosch a crescut cu peste un procent, ajungând la 306.000 de persoane. În Germania, numărul angajaţilor a rămas constant la aproximativ 119.000 de persoane.

Conform estimărilor actuale, Bosch se aşteaptă ca PIB-ul global să crească cu 2,8 procente în 2013. Cu toate acestea, se prevăd riscuri considerabile, în special criza economică europeană, care nu este luată în seamă în această prognoză. Pe baza acestor aşteptări, grupul Bosch anticipează că vânzările sale vor avea o creştere modestă în 2013.

În ceea ce priveşte tendinţele globale, Bosch consideră că poziţia sa este una solidă, care acoperă aspecte precum eficienţa energetică, protecţia mediului, conservarea resurselor, precum şi siguranţa şi confortul. Anul trecut, Bosch a avut succes cu o mulţime de produse, de la sistemul de navigare cu comandă vocală la e-bike, de la prima şurubelniţă cu tambur cu biţi integraţi, până la sistemul de injecţie directă pe benzină. Cu cheltuieli pentru cercetare şi dezvoltare care depăşesc 8 procente din vânzări, Bosch se află de mai mulţi ani în topul mondial R&D al companiilor. Produsele şi tehnologiile care protejează mediul şi ajută la conservarea resurselor justifică mai mult de 45 de procente din cheltuielile de cercetare şi dezvoltare şi au adus mai mult de 40 de procente din totalul vânzărilor.

Într-un mediu de afaceri tot mai dinamic, Bosch va acorda în viitor şi mai multă atenţie tendinţelor pieţei pentru a recunoaşte cât mai devreme noile evoluţii şi pentru a fi capabil să reacţioneze rapid. „Numai dacă ştim cerinţele clienţilor noştri chiar şi mai bine vom fi capabili să venim cu soluţii inovatoare”, a spus Denner. Bosch schimbă de asemenea structura de organizare pentru a corespunde acestor nevoi. La începutul lunii ianuarie 2013, a creat cel de-al patrulea sector de afaceri, Tehnologie pentru Energie şi Construcţii. Acest sector include activităţile diviziilor Sisteme de Securitate, Termotehnică şi Energie Solară, precum şi subsidiara Bosch Energy and Building Solutions, care a fost înfiinţată în 2011. Colaborarea mai strânsă între domenii va creşte potenţialul de dezvoltare a afacerilor. Acesta este şi obiectivul departamentului nou înfiinţat ’’Experienţa utilizatorului’’. Compus dintr-o echipă de ingineri, oameni de ştiinţă din domeniul IT, designeri, specialişti în prototipuri, psihologi şi designeri industriali, acest departament are rolul de a ajuta diviziile să-şi facă produsul să răspundă şi mai bine nevoilor utilizatorilor.

Pentru a creşte agilitatea şi determinarea, modul de conducere şi colaborare vor fi revizuite. În acest scop, Bosch vrea să-i implice mai mult pe asociaţii săi, să le ceară părerea şi să-i facă să participe la iniţiativele de schimbare. Scopul pe care-l are Bosch este acela de a oferi asociaţilor săi condiţii atractive de muncă şi oportunităţi de dezvoltare profesională, pentru ca aceştia să contribuie cu abilităţile şi aptitudinile lor la îmbunătăţirea forţei inovatoare şi a competitivităţii companiei. Astfel, angajaţii vor avea şi mai multe posibilităţi de dezvoltare personală. În viitor, se preconizează că mai multe echipe virtuale de proiect se vor ocupa de diferite sarcini, creându-li-se toate condiţiile ca să aibă iniţiativă şi libertate de creaţie. Cu acestea în minte, Bosch îşi extinde activităţile interne de social media folosind intranetul existent, în conformitate cu Enterprise 2.0. Aproximativ 5.000 de asociaţi folosesc deja uneltele social media pentru a participa la 26 de programe pilot bazate pe dorinţa de schimbare.

About The Author