De multe ori, destinaţiile cele mai frumoase sunt cel mai greu de atins. Dar indiferent de destinaţia călătoriei, cu tracţiunea integrală 4MOTION vei fi mereu pe drumul cel mai sigur, deoarece modul său de funcţionare este simplu şi eficient. Motoarele TDI de ultimă generație ale noului Caravelle sunt caracterizate prin puterea ridicată și eficiența excelentă. La cerere, clienții pot dispune de transmisia automată cu 7 trepte de viteză.

Inovator şi atent cu mediul

Cele patru motoare TDI sunt caracterizate printr-un cuplu maxim ridicat şi un consum redus de combustibil. Aceste motoare sunt echipate, pentru prima dată, cu sistemul de injecţie common-rail, ceea ce permite atingerea unor forţe de tracţiune ridicate şi, în acelaşi timp, a unui nivel redus de emisii poluante. Toate motoarele TDI respectă norma de poluare Euro 5 şi sunt dotate standard cu filtru de particule diesel.

Motorul 2.0 l / 180 CP, BiTDI

Motorizarea sofisticată a modelului Caravelle pune la dispoziţia clientului o tehnologie inovatoare. Varianta BiTDI dispune de două turbocompresoare care asigură dezvoltarea unei puteri extrem de ridicate în condiţiile unei călătorii cu un nivel optim de confort, cuplul motor maxim atins fiind de 400 Nm.

Motorul este disponibil împreună cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau cu o cutie de viteze cu dublu ambreiaj (DSG) şi 7 trepte de viteză. Aceasta este prima variantă de motorizare care permite utilizarea cutiei de viteze DSG în combinaţie cu sistemul de tracţiune 4MOTION.

Diferenţialul blocabil electronic asigură o tracţiune uniformă, de exemplu, la demarajul cu acceleraţie puternică. Roţile care au un contact mai bun cu suprafaţa de rulare vor prelua corespunzător mai multă sarcină de tracţiune. Pentru teren dificil, clientul poate opta pentru diferenţialul blocabil mecanic pe puntea spate.

Transmisia automată cu dublu ambreiaj (DSG) şi cu 7 trepte de viteză, oferită opţional, permite schimbarea automată a treptelor de viteză, fără întreruperi de tracţiune şi este disponibilă pentru motoarele TDI de 103 kW/140 CP şi 132 kW/180 CP. Motorul de 180 CP cu o cutie automata DSG este disponibil şi în combinaţie cu tracțiunea integrală 4MOTION.

Pentru ca excursiile şi micile tururi să nu se încheie abrupt, Caravelle face faţă cu uşurinţă chiar şi denivelărilor cu vârf limită de rampă de până la 14°, măsurat cu dotarea standard şi încărcătură maximă.

Nici pantele mai reduse nu ridică probleme pentru Caravelle, pentru că, datorită ampatamentului, nu va atinge solul cu barele de protecţie, nici atunci când unghiul de atac din faţă este de 21°. În spate, unghiul de degajare maxim este de 17°, măsurat cu dotarea standard şi încărcătură maximă.

Caravelle, cu motor de 132 kW/180 CP şi masa autovehiculului de 3.000 kg, face faţă aproape fără efort serpentinelor şi rampelor cu înclinare de până la 37°. De asemenea, în dotarea standard a modelului, este inclus sistemul electronic de stabilitate (ESP), cu sistem de blocare electronică a diferenţialului (EDS). Sistemul electronic contribuie la evitarea pierderii controlului asupra autovehiculului, intervenind controlat asupra managementului frânelor şi al motorului. Totuşi, trebuie avut în vedere că limitele fizicii nu pot fi anulate de sistemul electronic de stabilitate (ESP).

În plus, Caravelle mai dispune în echiparea standard şi de sistemul anti-blocare roţi (ABS), precum şi de sistemul de distribuţie electronică a forţei de frânare (EBV). Asistentul la frânare detectează viteza cu care este acţionată pedala de frână. La frânarea din reflex, sau la frânarea de urgenţă, sistemul generează mai rapid presiunea maximă de frânare.

About The Author