Multivan, confort si versatilitate

Confortul, versatilitatea şi designul impresionant sunt doar câteva dintre caracteristicile Multivan. Destinat celor aventurieri, autovehiculul consumă mai puţin combustibil şi emite mai puţine substanţe dăunătoare mediului înconjurător datorită tehnologiei BlueMotion. Există în dotare şi multe sisteme complexe de siguranţă incluse în echiparea standard pentru a ajuta şoferul în orice situaţie.

Datorită designului şi funcţionalităţii multiple ale spaţiului interior, ambianţa şi dotărilor de lux, dar şi motorizărilor puternice, Multivan este un autovehicul confortabil şi performant. Are tracţiune integrală permanentă 4 Motion, iar modul de funcţionare al sistemului este simplu şi eficient: cuplul motorului este distribuit pe puntea faţă şi puntea spate în funcţie de necesar. Diferenţialul blocabil electronic asigură o tracţiune uniformă, ceea ce înseamnă un demaraj cu acceleraţie puternică. Roţile care au un contact mai bun cu suprafaţa de rulare vor prelua corespunzător mai multă sarcină de tracţiune. Astfel tracţiunea integrală nu va spori doar siguranţa, ci şi plăcerea condusului pe aproape orice tip de drum.

Datorită îmbinării cilindreei reduse, cu supraalimentare şi cu injecţia directă, motoarele TDI sunt deosebit de eficiente. Injecţia precisă, la înaltă presiune, care are ca rezultat arderea uniformă a combustibilului, asigură performanţe ridicate în condiţiile unui consum redus. De asemenea, cheltuielile mici de întreţinere contribuie la nivelul ridicat de eficienţă al acestor motoare.

Multivan intră în contact cu carosabilul prin intermediul anvelopelor cu rezistenţă optimizată la înaintare, care reduc consumul de carburant şi astfel emisiile de CO2. După ploi torenţiale pot fi traversate fără probleme drumurile inundate sau apele stătătoare cu o adâncime de până la 300 mm. (măsurat cu încărcătură maximă şi la viteză de maximum 30 km/h).

Nici pantele nu ridică probleme datorită ampatamentului, care nu va atinge solul cu barele de protecţie, nici atunci când unghiul de atac din faţă este de 21°. În spate, unghiul de degajare maxim este de 17°. Cu cât garda la sol este mai ridicată, cu atât mai facilă va fi abordarea drumurilor noi. Multivan face faţă cu uşurinţă chiar şi denivelărilor cu vârf limită de rampă de până la 14°.

La cerere,autovehiculul poate fi echipat cu un scut pentru motor. Panoul rezistent din metal oferă protecţie optimă pentru motor şi cutia de viteze, chiar şi în situaţiile extreme. Adiţional, sunt disponibile şi alte dispozitive de protecţie pentru partea inferioară a autovehiculului, de exemplu pentru rezervorul de combustibil.

Transmisia automată cu dublu ambreiaj (DSG) şi cu 7 trepte de viteză permite schimbarea complet automată a treptelor de viteză, fără întreruperi de tracţiune, iar sistemul opreşte automat motorul când cutia de viteze se află în poziție neutră şi piciorul este ridicat de pe ambreiaj. Pentru pornire, este suficient acţionarea ambreiajului şi motorul va porni din nou automat.

Cu ajutorul unui soft special de management al energiei, tensiunea alternatorului este crescută în fazele în care şoferul ridică piciorul de pe acceleraţi şi când frânează. Astfel este posibilă reîncărcarea bateriei şi degrevarea motorului, ceea ce reduce consumul de combustibil. De asemenea, astfel poate fi redusă tensiunea alternatorului în timpul mersului.

Atunci când este condus în viraje cu 40 km/h, sau mai încet, proiectoarele de ceaţă aflate pe interiorul virajului iluminează marginea carosabilului. Astfel, şoferul va putea fi capabil să recunoască mai rapid potenţialele pericole şi să ajungă în deplină siguranţă la destinaţie.

 

Când, la schimbarea benzii de rulare, un vehicul identificat de senzori se află în unghiul mort, sistemul opţional va avertiza şoferul cu ajutorul luminilor din oglinda exterioară.

Inclus în dotarea standard a modelului Multivan: sistemul electronic de stabilitate (ESP), cu sistem de blocare electronică a diferenţialului (EDS). Sistemul electronic contribuie la evitarea pierderii controlului asupra autovehiculului, intervenind controlat asupra managementului frânelor şi al motorului. De asemenea, mai dispune în echiparea standard şi de sistemul anti-blocare roţi (ABS), precum şi de sistemul de distribuţie electronică a forţei de frânare (EBV).