IN STIL MARATONIST

Aş dori să încep cu faptul că revista Easy Engineering împlineşte în luna Septembrie un an de la prima apariţie. Da, a trecut chiar un an, şi pot spune că a fost plin de evenimente, foarte activ şi în acelaşi timp foarte dinamic. Nu îmi imaginam altfel. Vreau sa le mulţumesc colaboratorilor şi tuturor celor care ne-au susţinut, pentru încrederea acordată în tot acest timp şi bineînţeles celor cu care ne continuăm misiunea, oameni extraor­dinari care formează o echipă de excepţie. A venit toamna.

Frunzele s-au îngălbenit şi au început să cadă lin pe pământul cenuşiu formând un covor, precum cele descrise în poveştile din copilărie. Frumos. Dar să nu lăsăm aparenţele să ne înşele. La început de toamnă deja se anunţă o iarnă foarte grea, poate chiar cea mai friguroasă din ultimii 100 de ani. Să sperăm că nu va fi întocmai aşa. Oricum, măcar rămânem cu speranţa. Precum aparenţele, la fel şi vremea este foarte schimbătoare şi pe alocuri înşelătoare. Totuşi, se pare că un singur lucru reuşeşte să rămână neschimbat, şi anume – stilul maratonist de a face lucru­rile caracteristic mediului în care trăim. Situaţii la limită, viteză, suspans, multă dramă, situaţii schimbătoare de la o oră la alta, sunt doar câteva exemple de situaţii obişnuite. Ce am face fără ele? Probabil ne-am plictisi. Oare?

Deseori mi se pare că situaţia economică actuală este asemănătoare cu un con­curent agil la un maraton de anduranţă, lung de foarte mulţi kilometri. Acesta tot aleargă într-un ritm alert către final, nu se opreşte niciodată, dar nici nu ajunge la destinaţie. Pe principiul „azi nu dăm gratis, mâine da” şi mâine bineînţeles că găsim acelaşi semn. O cursă fără sfârşit.

Au avut loc şi câteva târguri interesante în Septembrie, în acelaşi timp această lună fiind mult aşteptată, în special pentru preconizata semi-relansare economică. Concluziile, dacă a fost sau nu pozitiv, le putem trage, ca de obicei, în mod subiectiv, existând păreri pro şi contra. Predominant contra. Nu este de mirare.

Am participat la târgul IEAS, specializat pe industria electrică din România. S-a putut observa o uşoară creştere a numărului de vizitatori cât şi a numărului de expozanţi în comparaţie cu anul trecut, cifrele oficiale fiind de 10% creştere. Trend-ul general a fost, şi nu mă surprinde, adapta­bilitatea companiilor la situaţia economică actuală, în alte cuvinte, orientarea către mai multe segmente de piaţă şi dezvol­tarea serviciilor online. O strategie bună şi de durată.

O zicală spunea că „viaţa e o comedie, nu o tragedie”, aşa că dacă tot alergăm spre o destinaţie cunoscută sau nu, măcar să o facem cu zâmbetul pe buze.

 

Cele bune,

Ciprian Rotaru