VOLVO – INCARCATORUL L180HHL

Dotat cu sistemul unic de braţ cu ridicare la înălţime mare dezvoltat de Volvo, încărcătorul L180HHL aşează buştenii în stive înalte, lucru ce maximizează spaţiul disponibil din cadrul depozitului de cherestea şi, de asemenea, manipulează buştenii rapid şi în siguranţă pentru o încărcare şi descărcare eficientă a acestora.

O unitate de rotaţie a graifărului permite operatorului să îl încline şi să îl rotească după cum doreşte, pentru a putea accesa buştenii din unghiul cel mai sigur şi eficient. În acelaşi timp, funcţia integrată de amortizare a unităţii contracarează orice balansare a sarcinii, ceea ce permite manipularea sigură şi precisă a acesteia. De asemenea, sistemul de suspensie a catargului (BSS) absoarbe şocurile produse în timpul operării pe teren deosebit de accidentat, reducând astfel şi mai mult orice mişcare a sarcinii, sporind confortul operatorului. Operatorul se bucură, de asemenea, de o deplasare plăcută datorită scaunului confortabil şi protecţiei anti-vibraţie aflate în interiorul cabinei spaţioase cu certificare ROPS/FOPS. Elementele de comandă poziţionate în mod ergonomic şi nivelurile reduse de zgomot intern ajută, la rândul lor, la sporirea confortului operatorului şi permit efectuarea unei ture de lucru productive.

Eficient şi ecologic

Datorită dotării cu cea mai nouă tehnologie Tier 4 Final/Stage IV dezvoltată de Volvo, motorul D13J puternic respectă legislaţia strictă referitoare la emisii şi, în acelaşi timp, asigură un nivel înalt de performanţă şi un consum redus de combustibil. Eficienţa în consumul de combustibil a motorului este sporită şi mai mult de sistemul hidraulic inteligent şi grupul motopropulsor Volvo perfect adaptate, care furnizează energie numai la cerere. De asemenea, sistemul hidraulic cu detectarea sarcinii asigură un răspuns rapid pentru obţinerea unui nivel de control asupra sarcinii şi a unor timpi de ciclu mai scurţi. O altă dotare inteligentă, funcţia Reverse-By-Braking (RBB), acţionează automat frâna de serviciu atunci când operatorul schimbă direcţia utilajului. Acest lucru economiseşte combustibil şi reduce presiunea aplicată asupra grupului motopropulsor, prelungind astfel durata de viaţă a componentelor. În acelaşi timp, tehnologia OptiShift dezvoltată de Volvo combină funcţia RBB cu un convertizor de cuplu cu blocare pentru a crea o priză directă între motor şi transmisie, eliminând pierderile de putere în convertizorul de cuplu, reducând consumul de combustibil cu până la 18%. Pedala „Eco” reduce, la rândul ei, consumul de combustibil prin aplicarea unei forţe mecanice de respingere care încurajează operatorul să folosească mai puţin pedala de acceleraţie atunci când turaţia motorului este pe punctul de a depăşi intervalul de funcţionare optimă.

Mentenanţă redusă

Bateriile nu necesită întreţinere, la fel ca şi cuzinetele de reazem ale punţii din spate, care sunt dotate cu bucşe şi lagăre cu ungere permanentă. Uzura utilajului este redusă datorită unui sistem de lubrifiere automată, care poate fi reglat în funcţie de aplicaţie. În acelaşi timp, un ventilator de răcire cu acţionare hidraulică protejează componentele vitale ale utilajului împotriva deteriorării cauzate de supraîncălzire. Ventilatorul intră automat în funcţiune doar atunci când este necesar, limitând consumul de combustibil şi nivelul de zgomot şi poate fi inversat pentru a permite auto-curăţarea unităţilor de răcire. Pentru a spori şi mai mult siguranţa, un sistem opţional de stingere a incendiilor, compus din 16 duze, este activat automat în interiorul compartimentului motor. Ca măsură de precauţie suplimentară, acest sistem, construit special pentru încărcătoarele compacte Volvo, poate fi activat şi manual din interiorul şi exteriorul cabinei.

Deservire uşoară

Inspecţiile de serviciu zilnice pot fi efectuate rapid şi uşor datorită punctelor de deservire grupate, ceea ce ajută la asigurarea unei durate maxime de funcţionare a utilajului. Întreaga cabină poate fi rabatată la 35° sau 70° prin intermediul unei pompe hidraulice pentru a uşura accesul la componentele vitale, în timp ce capota largă a motorului se deschide electronic.