Noile excavatoare pe şenile din seria E sunt utilaje puternice şi eficiente proiectate pentru a reduce consumul de combustibil şi pentru a spori productivitatea. Excavatoarele din această serie, oferite de Volvo Construction Equipment conferă o îmbunătăţire semnificativă a eficienţei consumului de combustibil, ajutând astfel utilizatorii să economisească resurse.

Această eficienţă se datorează gamei de funcţiuni avansate care optimizează fluxul şi minimizează pierderile de presiune în sistemul hidraulic. O mare parte o constituie modul ECO dezvoltat de Volvo care, atunci când este selectat, reduce consumul de combustibil fără a afecta performanţa utilajului în majoritatea condiţiilor de exploatare. De asemenea, poate fi dezactivat de la nivelul tastaturii.

Mai mult de atât, operatorul are posibilitatea de a controla manual debitul la nivelul sistemului hidraulic cu ajutorul sistemului de moduri de lucru integrate, produs de către Volvo. Operatorul poate alege, de asemenea, unul dintre mai multe moduri de lucru, în funcţie de solicitările sarcinii pe care o are de îndeplinit. Pentru a reduce pierderile datorate mersului în gol, noile excavatoare din seria E includ un sistem automat de funcţionare în gol şi un sistem de scoatere automată din funcţiune a motorului. În cazul în care elementele de comandă ale utilajului sunt inactive pe o durată de timp predefinită (între 3 şi 20 de secunde), turaţia motorului este redusă la ralanti. Atunci când utilajul nu este mişcat din loc timp de cinci minute, motorul se va opri automat. Aceste funcţii ajută la reducerea consumului de combustibil şi, prin urmare, a emisiilor şi costurilor de exploatare, precum şi la diminuarea nivelului de zgomot pentru muncitori, cât şi pentru cei care locuiesc în apropiere.

În plus, operatorul poate ține evidența consumului înregistrat de utilaj în diferite aplicații cu ajutorul „ecometrului”. Ecometrul reprezintă o bară de măsură suplimentară care indică consumul momentan de combustibil și poate fi resetată prin intermediul monitorului de afișaj.

Interfaţă avansată

„Ecometrul” este doar un exemplu de interfaţă om-maşină avansată cu care sunt dotate utilajele EC250E şi EC300E. Aceasta permite operatorului să îşi menţină în permanenţă încrederea de sine şi controlul asupra excavatorului. Toate interfeţele, inclusiv pârghiile de comandă, tastatura şi monitorul LCD, au fost proiectate şi poziţionate în mod ergonomic pentru a asigura un nivel optim de confort, control şi eficienţă. Pentru confortul operatorului și pentru ușurința în utilizare, numărul de comutatoare a fost redus semnificativ.

În plus, tastatura poziționată în mod optim îi permite operatorului să navigheze cu uşurinţă pe ecranul LCD şi să activeze funcţiile utilajului în mod sigur şi confortabil. Modul de funcţionare al camerei video, sistemului de climatizare şi luminilor poate fi personalizat cu ajutorul tastei de acces rapid, care permite operatorului să selecteze şi să salveze configuraţiile dorite. Mai mult, ștergătoarele de parbriz, funcția de „mute” a volumului audio sau funcția cu cameră video pot, la rândul lor, să fie alocate unui întrerupător care poate fi accesat rapid, amplasat pe tastatură. Acest lucru permite operatorului să controleze cu ușurință funcția selectată printr-o simplă apăsare a unui întrerupător. De asemenea, pentru a conferi o ușurință în exploatare, noul ecran LCD color, fără efect de orbire, cu mărimea de opt inci, afișează starea utilajului precum și toate informațiile necesare operatorului pentru menținerea nivelului maxim de eficiență. Noua interfață om-mașină este dotată și cu un sistem Bluetooth și cu funcția de configurare pentru hands-free (mâini libere). Cele două permit operatorului să se conecteze la funcții wireless pentru o conectivitate mai ușoară și un confort mai mare.

Un control mai bun asupra utilajului nu îmbunătățește numai eficiența consumului, dar și timpii, pentru o muncă mai profitabilă și mai productivă. În special fluxul proporțional produs de două pompe ușurează sarcina operatorului, acest lucru îmbunătățind manevrabilitatea utilajelor și conferind, totodată, un finisaj de o calitate mai bună, ceea ce duce la o finalizare mai rapidă a lucrărilor.

Fluxul înalt al pompelor, combinat cu sistemul de comandă complet electro-hidraulic, ajută la obţinerea unor timpi de ciclu şi de răspuns mai rapizi. În plus, utilajul EC300E dispune de un cuplu de intrare sporit al pompei pentru timpi și mai rapizi.

O altă funcție care lucrează pentru reducerea la minimum a timpului de staționare al utilajului este sistemul de management al atașamentelor. Aceasta face ca schimbarea atașamentelor să fie mai rapidă, mai sigură și mai ușoară, permițându-i excavatorului să revină la lucru cât mai repede posibil. Pentru o exploatare ușoară, sistemul de management al atașamentelor este controlat prin intermediul monitorului și poate stoca setările pentru un număr de până la 20 de atașamente hidraulice diferite. În funcție de opțiunile configurate, sistemul de management poate memora debitul nominal și reduce presiunea. Timpul de staționare al utilajului este, la rândul său, redus la minimum de către sistemul post-tratament al motorului.

Mai mult decât atât, modulul de comandă post-tratament (ACM) controlează, monitorizează şi diagnostichează automat sistemul pentru a asigura conformitatea cu reglementările referitoare la emisii.

Proiectate să fie durabile

Noile excavatoare din seria E oferite de Volvo Construction Equipment sunt proiectate să confere un nivel inegalabil de forţă, durabilitate şi rezistenţă la uzură. Pentru un plus de durabilitate, plăcile de acoperire inferioare de regim greu oferă protecţie suplimentară șasiului în cadrul aplicaţiilor dure, astfel prevenind deteriorarea de către pietre.

Cadrul rigidizat al roţii dinţate intermediare, patinele şenilelor şi cilindrii canelaţi inferiori de la nivelul şasiului sunt componente construite să facă faţă unor condiţii dure, pentru un nivel îmbunătăţit de durabilitate şi fiabilitate în cadrul aplicaţiilor solicitante.

Mai mult, patinele şenilelor, precum şi mecanismul de acţionare a cupei sunt ,de asemenea, rigidizate. La capătul braţului, acolo unde au loc majoritatea mişcărilor şi se manifestă cel mai înalt nivel de uzură, Volvo a prevăzut plăci de uzură care pot fi înlocuite cu uşurinţă la faţa locului în interval de câteva ore.

 

About The Author