Încă de la debutul lor în anul 1966, camioanele articulate construite de Volvo Construction Equipment s-au remarcat ca fiind un etalon în industria echipamentelor pentru construcţii şi unul dintre liderii în ceea ce priveşte productivitatea în condiţii de teren accidentat. Noile camioane articulate din seria G continuă această tradiţie, fiind dotate cu caracteristici noi menite să îmbunătăţească nivelul de confort şi productivitate.

Robuste şi fiabile, noile camioane articulate de serie G, inclusiv modelele A25G, A30G, A35G, A35G FS, A40G şi A40G FS, sunt adecvate utilizării într-o varietate largă de aplicaţii din domeniul lucrărilor de carieră, minerit şi terasament.

Solide şi fiabile

Noile motoare Volvo puternice, prevăzute cu şase cilindri şi turbocompresor, au fost reproiectate pentru a respecta reglementările Stage IV/Tier 4 Final stricte cu privire la emisii. Grupul motopropulsor Volvo şi caseta montantă liniară unică, care este proiectată să confere o gardă la sol înaltă, sunt construite special pentru a asigura o armonie perfectă şi o performanţă optimizată. Design-ul unic al grupului motopropulsor asigură o forţă de tracţiune înaltă, reduce consumul de combustibil şi conferă fiabilitate în aplicaţiile de regim greu. Conceptul consacrat al frânelor multi-disc umede cu răcire în ulei, folosit la modelele A35 şi A40, este acum introdus la modelele A25G şi A30G, reducând costurile de întreţinere şi sporind timpul de funcţionare, chiar şi pe şantierele de lucru noroioase sau prăfuite. Sistemul de reducere a vitezei controlează vitezele de deplasare la vale, utilizând frânarea roţilor şi frâna de motor Volvo.

Sistemul de tracţiune automată (ATC) şi elementele unice de blocare a diferenţialului sunt prevăzute ca dotare standard la camioanele din seria G, pentru a le asigura stabilitatea chiar şi în cele mai instabile condiţii de şantier. Sistemul ATC unic comută în mod automat între combinaţiile de sistem de antrenare, de tip 6×6 şi 6×4, pentru a asigura, la nevoie, un consum mai redus al combustibilului sau o tracţiune maximă. Dacă este necesar, toate diferenţialele pot fi blocate în proporţie de 100%, făcând ca toate roţile să se rotească la aceeaşi turaţie, maximizând tracţiunea în condiţii alunecoase.

La modelele A35G FS şi A40G FS, suspensia integrală complet hidraulică sporeşte productivitatea şi conferă o deplasare mai confortabilă.

Modelele A35G, A35G FS, A40G şi A40G FS pot fi echipate cu sistemul premiat de cântărire la bord dezvoltat de Volvo, care permite monitorizarea cu acurateţe a productivităţii utilajului, ajutând astfel la optimizarea capacităţii utile şi minimizând uzura, nivelul de deteriorare a anvelopelor şi consumul înalt de combustibil. La modelele FS, acest sistem utilizează senzori de presiune cu suspensie integrală pentru a monitoriza greutatea, care transmit informaţiile unui program software de analizare a sarcinii integrat în sistemul electronic al utilajului.

Luminile indicatoare informează operatorul camionului, precum şi pe operatorul unităţii de încărcare, dacă utilajul este parţial încărcat, dacă a atins sarcina nominală sau dacă a fost supraîncărcat. Elementul de cuplare rotativ fără necesităţi de întreţinere, care conectează tractorul de remorcă, conferă o gardă la sol înaltă, sporind astfel accesibilitatea şi manevrabilitatea în condiţii dure şi maximizând timpul de funcţionare.

About The Author