Noul încărcător fără emisii de la Atlas Copco oferă o „Productivitate Sustenabilă”. Face parte din gama de încărcătoare subterane şi reprezintă o alternativă atractivă la încărcătoarele diesel în mineritul subteran. Datorită înaltei eficienţe a motorului electric, acest încărcător consumă mai puţină energie, produce mai puţină căldură şi are un nivel al zgomotului redus comparativ cu echivalentul său diesel.

EST 1030 foloseşte cu 40% mai puţină energie şi produce cu 40% mai puţină căldură în timpul operării. „Lansarea încărcătorului arată dedicarea noastră pentru tehnologii verzi şi soluţii sustenabile de minerit” declară Franck Boudreault, Regional Business Manager Atlas Copco.

În mineritul subteran, ventilaţia a fost întotdeauna o problemă. O maşină electrică are nevoie de foarte puţină ventilaţie, doar un minim trebuie să fie păstrat, pentru a menţine praful şi căldura la nivele acceptabile, la fel ca şi aerul pentru operator.

Lars Bergkvist- Global Projects Manager explică: „Minele devin tot mai adânci, iar căldura şi ventilaţia sunt tot mai problematice. În acelaşi timp preţul combustibilului este în creştere. Credem cu tărie că vehiculele electrice eficiente vor juca un rol cheie în operaţiunile miniere din viitor”.

Încărcătoarele alimentate prin cablu nu reprezintă un concept nou, existând pe piaţă de câţiva ani buni. În schimb, cablul şi controlul acestuia au fost o problemă anterior. Tensiunea înaltă făcea cablul să se întindă provocând tăieturi şi uzură prematură.

EST 1030 introduce un sistem nou şi patentat de control al cablului, care minimizează tensiunea cât şi uzura acestuia. Este uşor de operat. Orice operator care ca

utilizat modelul anterior – ST 1030, se va simţi în largul său în EST 1030. Toate sistemele de control sunt la fel comparativ cu modelul diesel, iar cu un minim de training operatorul poate exploata încărcătorul la potenţial sau maxim.

„Sănătatea şi siguranţa au fost întotdeauna o prioritate. Trecerea de la modele diesel la cele electrice înseamnă o îmbunătăţirea a calităţii aerului precum şi o reducere majoră a zgomotului, declară Erik Svedlund, Product Manager Vehicul Electrice.

About The Author