Atlas Copco sărbătoreşte vânzarea cu numărul 100 a încărcătorului Scooptram ST7, confimrând succesul internaţional al acestei noi generaţii de încărcătoare, din punct de vedere al designului şi al tehnologiei.
Vostok – Metall TransLLP din Kazakhstan este compania care a comandat utilajul. Încărcătorul, a fost livrat în iulie şi va fi folosit în lucrările miniere de la Ridder – Sokolnyi – o mină de aur din Kazzinc, localizată în partea de est a Kazakhstanului.
Ca istorie a utilajului, aceasta a început în stagiul de teste atunci când mina Lovisa din Suedia i-a acordat note mari pentru
productivitate, uşurinţa în servisare şi confortul său, îmbunătăţind dramatic operaţiunile de încărcare, precum şi mediul de lucru al operatorului.
Grupul industrial Geomin a devenit prima companie din Germania care a folosit Scooptram ST7 la mina sa de marmură din Hermsdorf, lângă graniţa cu Cehia, iar acum deţine şi un al doilea utilaj care lucrează într-o regiune vecină. Utilajul are o cabină dotată cu aer condiţionat, un nivel de zgomot redus, iluminarea a fost îmbunătăţită şi are şi un system de alarmă/urgenţă mai efficient. Sistemul excellent de control al tracţiunii reduce uzura pneurilor.
Poate unul dintre cele mai semnificative avantaje este eficienţa
consumului de carburant. Consumul oficial al încărcătorului
Scooptram este: 10 litri pe oră.
Este dotat cu un motor Cummins QSB6,7 ce dezvoltă 193 CP, EPA Tier 3/Stage III, cu racire pe bază de apă.
Intervalele de servisare sunt mai lungi comparativ cu utilajele de generaţie anterioară şi astfel fiind necesare mai puţine piese de schimb, datorită îmbunătăţirii gradului de uzură.
Computerul de bord calculează puterea optimă necesară în timpul operaţiunilor, rezultând astfel o scădere a consumului de combustibil şi implicit a emisiilor de noxe.
Caracteristicile cheie ale utilajului sunt: controlul tracţiunii, ce reduce uzura pneurilor şi economiseşte carburant, frâne cu eliberare hidraulică şi testarea automata a frânei (autodiagnoză). Siguranţa a fost îmbunătăţită prin aplasarea a trei butoane pentru oprirea de urgenţă: unul pentru frâne, pentru direcţie şi pentru mişcarea cupei atunci când uşa cabinei este deschisă.