MATERIALELE PENTRU BATERII AUTO DE LA BASF MODELEAZA VIITORUL MOBILITATII ELECTRICE

Vehiculele electrice au o contribuție importantă în abordarea nevoilor globale de mobilitate – în special în contextul energiei regenerabile. Până în 2025, numărul automobilelor complet electrice produse anual ar putea atinge de la 5, până la 10 milioane. Inovațiile aduse materialelor pentru baterii de către BASF vor fi prezente în multe dintre aceste mașini.

BASF dezvoltă și produce materiale catodice active care fac celulele bateriilor mai puternice, mai fiabile și mai accesibile. În prezent, bateriile echipate cu materiale catodice active de la BASF permit unei mașini de dimensiuni medii o autonomie de 300 de kilometri. BASF furnizează deja materiale catodice active celor mai mari producători de baterii. Portofoliul său include NCA (Nickel Cobalt Aluminium Oxide) și NCM (Nickel Cobalt Manganese Oxide).

Cercetătorii BASF sunt hotărâți să aducă materialele active catodice la un nivel de eficiență superior, prin schimbarea compoziției chimice, a morfologiei (formă și structură) și a procesului de producție, pentru a susține evoluția continuă a mobilității electrice.

“Cu inovațiile noastre fundamentale, urmărim să atingem cea mai mare densitate energetică a materialelor active catodice”, spune Peter Schuhmacher, Președinte al procesului de cercetare și inginerie chimică. “Până în 2025, aceste eforturi vor contribui la realizarea unei mașini electrice de dimensiuni medii, cu o autonomie dublă – de la 300, la 600 km, la o singură încărcare. Bateria ar urma să aibă o durată de viață dublă, în timp ce costul și dimensiunile acesteia vor fi înjumătățite, iar timpul de încărcare redus la doar 15 minute. Acest lucru va contribui considerabil la reducerea emisiilor și la creșterea calității aerului la scară globală.”