Comitetul Olimpic Internațional a anunțat astăzi acordarea drepturilor de difuzare TV și pe toate platformele, în Europa, pentru cele patru ediții ale Jocurilor Olimpice din perioada 2018 – 2024 companiei Discovery Communications, care deține Eurosport.

Anunțul marchează începutul unui parteneriat pe termen lung între Jocurile Olimpice, cel mai important eveniment sportiv la nivel global, și Discovery Communications, una dintre cele mai mari companii media din lume. Cu o medie de 10 canale în fiecare piață și cea mai bună ofertă de sport pe platforme online și OTT din Europa, Discovery și Eurosport aduc cea mai amplă acoperire de până acum, ajungând la peste 700 de milioane de telespectatori din Europa. Acoperirea asigurată de Discovery și Eurosport va fi extinsă prin acces la canale libere la retransmisie și prin intermediul unor parteneriate inovatoare cu furnizori de conținut și distribuitori, care vor aduce Jocurile Olimpice mai aproape de telespectatori. Într-o perioadă în care conținutul este disponibil oriunde și oricând, Jocurile Olimpice sunt un eveniment unic cu o audiență enormă, captând atenția întregii lumi într-o manieră ce oferă valoare partenerilor de afaceri, distribuitorilor și telespectatorilor.

Thomas Bach, Președintele Comitetului Olimpic Internațional, a declarat: “Parteneriatul dintre Discovery și Comitet este extrem de important și suntem bucuroși să avem Eurosport alăturide noi, ca gazdă a Jocurilor Olimpice la nivel European. Acest acord va asigura o acoperire completă a Jocurilor Olimpice în Europa, incluzând garanția accesului extins, prin intermediul canalelor TV libere la retransmisie disponibile în toate teritoriile. Discovery și Eurosport au demonstrat un angajament puternic față de Jocurile Olimpice, față de sporturile olimpice și față de viitorul Mișcării Olimpice. Veniturile generate de acest parteneriat pe termen lung vor fi redistribuite de către Comitetul Olimpic Internațional Mișcării Olimpice, ce are ca obiectiv promovarea sportului în întreaga lume. De asemenea, Discovery și Eurosport au încheiat un parteneriat cu Comitetul Olimpic Internațional în vederea dezvoltării canalului Olympic Channel în Europa. În plus, acest parteneriat oferă garanția că toți fanii sportului din Europa se vor putea bucura de o acoperire excelentă a Jocurilor Olimpice și a sporturilor olimpice, pe întreaga perioadă de desfășurare a competiției, pe orice platformă doresc.”

20150629_CMBroadcaster Signature

David Zaslav, Președinte și CEO Discovery Communications, a adăugat: “Marcăm astăzi un moment istoric, prin adăugarea inelelor Olimpice la portofoliul Discovery Communications. Angajamentul pe termen lung încheiat cu domnul Președinte Thomas Bach și cu Comitetul Olimpic Internațional consolidează poziția Eurosport drept cel mai important grup media de sport din Europa, extinzând prezența Eurosport pe toate platformele. Eurosport are deja experiența difuzării sporturilor de vară sau de iarnă prezente în cadrul Jocurilor, însă difuzarea Jocurilor Olimpice, cel mai important eveniment din lume transmis în direct, este o oportunitate editorială și strategică unică. Mai mult, acest nou parteneriat este un câștig imens pentru fanii sportului din Europa, care vor avea la dispoziție multiple programe disponibile pe orice platformă, ceea ce ne va asigura că flacăra olimpică va arde pe tot parcursul anului”.

Discovery a achiziționat drepturile exclusive în valoare de 1,3 miliarde de euro, pentru toate platformele, inclusiv pentru canale TV libere la retransmisie, canale TV cu plată, online și pe mobil, disponibile în toate cele 50 de țări și teritorii din Europa. În linie cu cererile Comitetului Olimpic Internațional și ale fiecărei piețe în parte, Discovery și-a luat angajamentul ca, pe durata competiției, să transmită un minim de 200 de ore din cadrul Jocurilor Olimpice și 100 de ore din cadrul Jocurilor Olimpice de Iarnă pe canale TV libere la retransmisie. Discovery va sublicenția o parte din drepturi în mai multe piețe din Europa.

Istoria de 30 de ani a Discovery ca lider la nivel global pe segmentul programelor de non-ficțiune oferă companiei poziția unică de a surprinde și difuza poveștile remarcabile ale celor implicați în Jocurile Olimpice nu doar o dată la doi ani, ci în fiecare an, pe tot parcursul anului. Având în vedere că mai mult de jumătate dintre programele disponibile deja pe Eurosport sunt despre sporturi olimpice, combinația dintre sporturile de iarnă, ciclism, tenis și atletism și Jocurile Olimpice permite Discovery și Eurosport să capteze atenția fanilor acestor sporturi de-a lungul întregului an. Discovery și Eurosport vor avea acces la emblemele olimpice și o arhivă video bogată ce vor consolida poziția Eurosport de gazdă a Jocurilor Olimpice la nivel European. De asemenea, cei doi parteneri au agreat să coopereze în vederea dezvoltării canalului Olympic Channel, profitând de prezența online a Eurosport prin intermediul Eurosport.com – cea mai importantă destinație online de sport – și al Eurosport Player – cel mai important serviciu OTT.

Parteneriatul include ediția a XXIII-a a Jocurilor Olimpice de Iarnă de la PyeongChang din 2018 și ediția a XXXII-a a Olimpiadei de la Tokyo din 2020, precum și Jocurile Olimpice din 2022 și 2024 ale căror orașe-gazdă încă nu au fost anunțate.

Discovery și Eurosport au capacitatea de a oferi Jocurile Olimpice cât mai multor fani, pe cât mai multe ecrane. Cu o medie de 10 televiziuni în fiecare țară, infrastructură locală și echipe regionale, o expertiză de 30 de ani în descoperirea și împărtășirea poveștilor, Discovery și Eurosport vor aduce cel mai important eveniment sportiv mai aproape de telespectatori. În plus față de televiziunile libere la retransmisie și cele cu plată, Eurosport Player, DPlay, Eurosport.com și Eurosport 360 vor oferi fanilor o acoperire și experiențe fără precedent pe toate tipurile de ecrane.