BUSINESS CONTINUITY PLAN. ProLOGIC PRO PREVENTIE

Ne confruntăm cu toții, la nivel macro cu o situaţie pe care cei mai mulți dintre noi nu au mai întâlnit-o. În câteva săptămâni, viaţa noastră s-a schimbat total pe toate planurile, personal, profesional, economic şi social; deşi ne dorim să revenim rapid la liniştea şi obiceiurile de odinioară, acest lucru nu se va întâmpla în viitorul apropiat, motiv pentru care va trebui să ne adaptăm şi să învăţăm să supravieţuim pentru a putea construi pe mai departe. Un viitor altfel.

Trecutul recent, ne demonstrează că periodic, omenirea se va confrunta cu epidemii din ce în ce mai des, tratamente şi vaccinuri împotriva acestora se vor dezvolta după ani de cercetări şi testări, singura armă a tuturor este spiritul civic şi onestitatea valori ce pot susţine prevenirea cu orice mijloace.

plan igiena epidemie_all 1

Suntem în război, în lupta cu un adversar necunoscut, care lupta inegal cu alte arme şi pe care abia acum începem să îl cunoaştem, să înţelegem cum acţionează şi să încercăm să ne apărăm cu orice mijloace.

Suntem în război cu cei ce influenţează negativ mediatic, în război cu speculanţii, în război cu noi înşine în momentul în care nu găsim soluţii să ne ajutăm familia, prietenii, colegii, partenerii de afaceri.

Constatăm cu toţii, cu stupoare, că nu avem resurse pentru a ne proteja, că nu ştim cum să ne protejăm, că nu obţinem suport de unde ar trebui şi de unde ne aşteptam.

Efectul de domino este perfect logic, cerere foarte mare de produse dezinfectante şi de protecţie – materie primă insuficientă – incapacitate de producţie – stocuri insuficiente –  preţuri speculative – bugete date peste cap – resurse operaţionale restrânse – măsuri preventive insuficiente – risc de îmbolnăvire.

Cum stopăm efectul de domino care ne afectează pe toţi? Cum îl prevenim?

Cercetătorii şi centrele de excelentă în epidimiologie din lume, fac front comun pentru crearea unor soluţii pentru identificarea unei soluţii viabile în vederea creării unui remediu curativ, tratament şi a unui remediu preventiv, vaccin.

În industria seviciilor de curăţenie este nevoie să schimbăm mentalităţi, activităţile tradiţionale de curăţenie nu înseamnă prevenire, nici tratare.

În perioade de criză sanitară firmele de curăţenie devin cheie în asigurarea continuităţii afacerii pentru că prin activităţile de curăţenie se asigura prevenire. Prin urmare firmele de curăţenie prin acţiunile de sanitarizare şi dezinfectare devin parte critică a continuităţii afacerii, însă în acelaşi timp angajaţii acestora au expunere crescută. În modelul tradiţional al activităţilor de curăţenie presiunea pe costuri şi bugete, a necesitat angajarea operatorilor din segmentul de vârsta înaintată care se poziţionează în aria de risc.

Pentru a putea să îşi îndeplinească misiunea, firmele de curăţenie au menirea să susţină alte costuri şi măsuri suplimentare de protecţie.

Ce putem face noi? Măsuri preventive

Să construim proceduri clare pe care să le actualizăm permanent funcţie de orice actualizare a informaţiei.

Singura cale de prevenire demonstrată este igiena personală şi dezinfectarea şi sanitarizarea suprafeţelor; Dezinfecția profilactică este o metodă a igienei, nu a curăţeniei, constând în operaţiuni de prevenire şi combatere a răspândirii bolilor infecţioase, urmărindu-se distrugerea germenilor patogeni de pe suprafeţele supuse acestei operaţiuni. Sanitarizarea reprezintă activitatea prin care se elimină depunerile de murdărie ce pot deveni mediu de dezvoltare a bacteriilor şi viruşilor.

Serviciilor de curăţenie, realizate printr-o procedură corectă, cu instruiri operaţionale corecte, cu soluţii chimicale şi tehnologii corecte, la frecvenţe corecte aduc prevenţie reală.

Acţiunile de de sanitarizare/dezinfectare nu înlocuiesc activităţile de curăţenie, ci sunt complementare acestora.

Inovaţia şi tehnologizarea în domeniu devin foarte importante, urmărirea şi controlul operaţiunilor de curăţenie, dezinfecţie şi sanitarizare putând fi realizate în timp real prin implementarea tehnologiei NFC şi a software-ul PRO_KIM_CMMS dezvoltat de Prologic FM.

În cadrul acţiunilor de limitare a răspândirii epidemiologice în perioada de criză cât şi post criză, soluţia recomandată Cristian Isaincu, reprezentant TENROM CLEANING SOLUTIONS şi Lector la Asociaţia Română de Facility Management, reprezintă utilizarea soluţiei Kaivac NO TOUCH (fără atingere a suprafeţelor).

https://cbs12.com/news/local/indian-river-county-schools-conduct-deep-clean-as-coronavirus-threats-loom

Serviciile de dezinfecție volumetrică trebuie realizate periodic la frecvenţe care pot diminua un eventual grad de contaminare.

Pentru prevenirea şi combaterea pandemiei, bugetele serviciilor de curăţenie trebuie majorate cu minimum 20-30% pentru a se implementa toate măsurile necesare igienizării, sanitarizere şi dezinfectării suprafeţelor. Condiţiile prezente impun actualizarea bugetelor.

Măsuri de bază cu efect corectiv

Să respectăm măsurile şi procedurile de siguranţă recomandate de specialişti/autorităţi.

În aceste momente, onestitatea, transparența, respectul şi spiritul civic devin valori esenţiale care sprijină procesul.

Să ne informăm doar din surse oficiale, astfel reuşind să împiedicăm răspândirea de informaţii eronate.

Să ne educăm apropiaţii în vederea respectării normele de igienă, evitând un efect de Domino în răspândirea virusului.

Să minimizăm contactul social şi să educăm fiecare angajat să respecte măsurile de igienă.

În locaţiile în care trebuie continuată afacerea este imperios necesar să înţelegem că binele comun este mai presus decât binele personal și să respectăm şi să protejăm resursele naturale pe care le avem.

Pentru a veni în întâmpinarea clienţilor existenţi, cât şi a celor potenţiali, PrologicFM a creat  un department de criză pandemică ce are ca scop identificarea şi achiziţionarea materialelor necesare în prevenirea răspândirii COVID – 19.

Prologic FM a acoperit toate necesităţile clienţilor săi, peste 1200 de locaţii, prin implementarea de planuri de igiena-servicii de dezinfecție personalizate pentru zone de contact frecvent, procedură operaţională pentru utilizarea acestora de către operatori, cât şi de către clientul final, furnizarea de soluţii chimicale dezinfectante, biocide pentru suprafeţe şi pardoseli, cât şi pentru igiena personală, covoare dezinfectante, autocolante dezinfectante prin nanotehnologie, materiale de protecţie (măşti/mănuşi/ochelari de protecţie).