Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii, a încheiat anul fiscal 2014 cu o cifră de afaceri de 933 milioane de lei* (210 milioane de euro) vânzări consolidate în România, o evoluţie stabilă raportată la aceeaşi perioadă a anului trecut. După primul trimestru al anului 2015, compania a înregistrat o creştere semnificativă a vânzărilor, faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.
„Mizăm pe o creştere cu două cifre în toate sectoarele de activitate în acest an. Corespunzător cu această evoluţie, vom continua investiţiile în România şi vom creşte numărul de angajaţi, pentru a răspunde cererii tot mai mari a produselor şi serviciilor noastre”, a declarat Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch în România.
Bosch înregistrează în acest moment aproximativ 2.700 de angajaţi în cele patru locaţii din România, Bucureşti, Jucu (judeţul Cluj), Blaj, Timişoara. „La finalul acestui an ne aşteptăm ca numărul de angajaţi să ajungă la peste 3.000 ”, a adăugat Boldijar.
Bosch continuă investiţiile
În următorii doi ani Grupul Bosch estimează investiţii în România de aproximativ 55 milioane de euro, în special în dezvoltarea unităţilor de producţie din sectorul Soluţii de Mobilitate. În Blaj, compania va deschide o nouă linie de producţie pentru componente electrice ale grupului motopropulsor. În locaţia din Jucu, inaugurată oficial în luna mai 2014, Bosch produce pentru clienţi globali din industria auto unităţi de control pentru asistenţă la condus şi sisteme pentru managmentul consumului de energie. Prin deschiderea unui nou centru de software în Cluj-Napoca, în luna aprilie a acestui an, Bosch îşi intensifică activităţile locale de cercetare şi dezvoltare.
Aici, echipe de tineri ingineri dezvoltă tehnologii de ultima oră în domeniul conducerii autonome, energiei alternative şi industriei conectate. De asemenea, Bosch a deschis un nou centru de cercetare-dezvoltare pentru tehnologia auto în locaţia sa din Blaj. Acest centru se va concentra pe oferirea de servicii în domeniul designului de produs, testare şi validare produse, precum şi management de proiect pentru alte locaţii Bosch.
Creştere semnificativă a cotelor de piaţă
În 2014 Bosch a crescut cifra de afaceri la diviziile Automotive Aftermarket, Scule Electrice şi Aparate Electrocasnice, peste nivelul mediu al pieţei. De asememea, compania a înregistrat creşteri ale cotelor de piaţă în aceste trei domenii.“Produsele noastre inovative şi uşor de folosit au contribuit la buna performanţă înregistrată pe piaţa din România” a declarat Mihai Boldijar.
PLR 15, un telemetru compact cu laser, uşor de utilizat chiar şi de către începători, aparatele electrocasnice super-eficiente energetic, cât şi noua generaţie de spălătoare cu presiune Aquatak, pentru o curăţare profundă şi rapidă, sunt câteva dintre produsele lansate recent în România. Alţi vectori de creştere au fost extinderea distribuţiei şi a portofoliului de clienţi şi dezvoltarea conceptelor de service auto – Bosch Car Service şi Auto Crew.