“Maşina off-road a anului” este una dintre cele mai vechi şi mai renumite aprecieri acordate în Germania. De peste treizeci de ani, cititorii revistei 4×4 OFF ROAD aleg cele mai bune autovehicule din această clasă. Iniţiativa de votare s-a bucurat şi anul acesta de mare popularitate: 74.282 cititori şi-au exprimat opiniile pentru cele 125 de maşini grupate în trei categorii.
Decernarea a avut loc la München. Hans Rohlfing, directorul tehnic pentru autovehiculele comerciale Volkswagen, a luat în primire premiul: “Votul pentru Amarok ne bucură extrem de mult, arată şi succesul comercial al produsului. Prin combinaţia reusită dintre capacitatile off-road, flexibilitate şi fiabilitate, Amarok a câştigat nu numai un loc în inima cititorilor revistei OFF ROAD, ci şi o poziţie de leader în segmentul său, în Germania.”
Amarok de la Volkswagen Autovehicule Comerciale este disponibil cu două motorizări. Motorul de intrare în gamă, 2,0l-TDI Common Rail cu injecţie directă asigură 140 CP, iar motorizarea biturbo mai puternică ajunge la 180 CP. Clienţii au la dispoziţie o cutie de viteze manuală în 6 trepte, sau o cutie de viteze automată în 8 trepte. Tracţiunea opţională 4×4 este disponibilă atat în regim nepermanent, cât şi permanent, şi subliniază caracterul off-road al maşinii.
Livrarile internaţionale Volkswagen Autovehicule Comerciale se ridică la nivelul anului trecut
Producatorul de autovehicule comerciale uşoare lider in Europa a livrat 270.700 unitati la nivel mondial până la finalul lunii iunie 2013. O creştere moderată de 0,2% arată că livrările s-au menţinut apoximativ la nivelul anului trecut (ianuarie-iunie 2012: 270.100 autovehicule). Cota de piaţă 11,1% în România, conform APIA (ian-iun 2013).
În Europa de Vest, livrările mărcii au scazut cu 6,6% între ianuarie şi iunie 2013, la 135.300 unitati (Ianuarie – Iunie 2012: 144.900). În Europa de Est, numarul vehiculelor livrate au scazut cu 9,6% la 19.000 unitati, până la finalul lunii iunie (Ianuarie – Iunie 2012: 21.000).
Scăderea pieţelor în urma crizei din multe ţări europene a avut consecinţe negative asupra cifrelor de vânzări Volkswagen Autovehicule Comerciale. Pe de altă parte, ţările din America de Sud au inregistrat creşteri, compensând astfel diminuarea pieţelor europene. “Gama de modele Volkswagen Autovehicule Comerciale oferă solutii complete pentru îndeplinirea nevoilor de transport ale clienţilor. Astfel, prima jumătate a anului 2013 s-a dovedit a fi stabilă în ceea ce priveşte rezultatele mărcii,”subliniază Bram Schot, Membru al Consiliului de Administraţie Volkswagen Autovehicule Comerciale, pentru Vânzări şi Marketing. “Suntem conştienţi de faptul că pieţele europene vor fi marcate de incertitudine pe parcursul celei de a doua jumătaţi a anului. Dar o să abordăm această provocare plini de încredere.”