EMO HANOVRA 2019 PREZINTA TEHNOLOGIILE DE PRODUCTIE IN TRANSFORMARE

La EMO Hanovra 2019, care are loc din 16 până în 21 septembrie sub motto-ul smart technologies driving tomorrow‘s production!, vizitatorii expoziției se bucură în primul rând de informare și orientare: Informații despre cele mai noi dezvoltări existente la furnizorii de tehnologie din toată lumea, dar și despre tendințele din automatizare, eficiență energetică, securitatea muncii, noi procedee și materiale de producție; orientare în ceea ce privește constituirea unor noi modele de afaceri, șanse de cooperare cu start-up-uri, asigurarea forței de muncă necesare sau atragerea de forță de muncă tânără. 

„Asociația Germană a Producătorilor de Mașini Unelte (Verein Deutscher Werkzeugmaschinenfabriken / VDW), organizatorul târgului de referință la nivel mondial pentru prelucrarea metalului, a ales cele mai actuale teme și organizează împreună cu partenerii numeroase activități speciale în acest sens“, declară Christoph Miller, director al departamentului de târguri VDW la EMO, cu prilejul conferinței de presă EMO de la București, din 15 aprilie 2019.

Additive manufacturing circle

Pe lângă Industria 4.0 și automatizare, fabricarea aditivă este a treia temă actuală de interes din industrie. „Se întâmplă multe aici, interesul este uriaș, la fel și nevoia de informație“, susține Miller. Se observă o relativizare treptată a dezavantajelor precum timpul lung necesar pentru producerea unei piese, lipsa materialelor adecvate pentru producție, potențialul de automatizare sau finisarea necesară. Astfel, fabricarea aditivă se integrează din ce în ce mai puternic în producția industrială.

Marii clienți industriali cu exigențe ridicate, precum industria de automotive și aeronautică sau chiar si industria de tehnică medicală își afirmă din ce în ce mai clar interesul față de imprimarea 3D și dezvoltă ei înșiși tot mai multe piese care nu pot fi produse decât prin procedeul de fabricare aditivă. Exemplele sunt componentele de construcții ușoare din materiale complexe sau componente din industria auto, din blocul de comandă hidraulic pentru Airbus 320 sau racordul in T pentru sistemul de alimentare cu combustibil la Airbus 400 M, până la structurile bionice din tehnica medicală, la implanturi, coroane dentare, aparate auditive sau instrumente chirugicale. 

În domeniul construcțiilor de mașini, conform unui sondaj actual al VDMA, jumătate dintre companii folosește deja componente de construcție obținute prin procedeul de fabricare aditivă. Jumătate dintre respondenți utilizează propriile aparate de imprimare 3D pentru producerea prototipurilor și a mostrelor. 44 procente imprimă și componente, piese de serie și unelte. Aproximativ un sfert din piesele imprimate sunt fabricate din metal. 

EMO Hanovra 2019 este punctul central pentru scena start-up-urilor din domeniul producției

În prezent, start-up-urile nu se mai înființează numai în zona bunurilor de larg consum și în domeniul financiar, ci, din ce în ce în ce mai mult, și în industria bunurilor industriale. Megatendințele precum digitalizarea și inter-conectarea, dar și noile forme ale mobilității, schimbările climatice, eficiența energetică și individualizarea ofere șanse clare pentru noi idei și, astfel, pentru succesul fondatorilor. Start-up-urile prezintă ele însele teme în ten-dințe, ceea ce le ajută să crească. Se știe despre start-up-uri că, spre deosebire de companiile consacrate, ele abordează ideile într-un mod mai creativ, testează aceste idei fără rețineri și pot ajunge astfel adesea mult mai repede să-și lanseze produsele pe piață. Start-up-urile utilizează și metode de lucru noi, de la Fablabs și spații de co-working până la echipe Agile. 

Ambele, noile produse și noile modalități de lucru, sunt interesante pentru firmele consacrate din domeniul tehnicii de producție. De exemplu, experții companiei de consultanță digitală etventure din Berlin sfătuiesc companiile consacrate să își dezvolte modele digitale de afaceri cu ajutorul unor divizii digitale externalizate. Acest mod ar fi mai rapid, nebirocratic, ocolind astfel forțele de inerție din companii. Conform unui studiu actual, numai 8 procente dintre companiile germane aleg acest drum. 

„Evident că este posibilă nu numai externalizarea unei divizii, ci și cooperarea cu companiile digitale“, spune Miller de la VDW. Acestea pot fi companii germane, dar și companii din străinătate. Multe țări găzduiesc o scenă dinamică de start-up-uri. Și aceste companii sunt invitate, dacă sunt active în producție. 

Pentru stimularea colaborării și pentru a crea o sinergie de interese, EMO Hanovra 2019 își concentrează aten-ția pe start-up-uri și, pentru a doua oară, prezintă start-up-uri pe propria platformă, cu titlul Young Tech Enter-prises @ EMO Hannover 2019. Deoarece la evenimentul anterior platforma s-a bucurat de rezonanță pozitivă la vizitatori, formatul este considerabil extins în 2019. Acesta vizează acum aspectele de business prin diversita-tea fațetelor sale și intenționează să creeze mai multă valoare pentru firmele tinere participante.