Teme dinamice de la executivii de top de la Fitbit, NBCUniversal, Samsung și YouTube, împreună cu sesiuni de politici ale tehnologiei și premii de top de produse au încheiat ziua a doua și a treia a Consumer Electronics Show CES® 2016. Viitorul inovației tehnologice a stat în centrul atenției, cu mai mult de 3.600 de companii care au lansat produse pe o suprafață de peste 730 de mii de metri pătrați de exponate – cel mai mare platou expozițional din istoria CES.

Deținut și organizat de Asociația Tehnologiei de Consum (CTA), cunoscută ca și Asociația Electronicelor de Consum (CEA), CES 2016 este un loc de întâlnire al tuturor celor care prosperă în afaceri de tehnologii de larg consum, încheindu-se pe 8 ianuarie în Las Vegas, Nevada. Joi dimineață a început cu o conferință prezentată de WP Hong, președinte al Solution Business Unit, Samsung SDS.

În timpul discursului său, Hong a declarat că “Internet of Things” (Internetul Tuturor Lucrurilor – IoT) este deja aici, însă multe companii au nevoie să colaboreze pentru a face ca acest concept să funcționeze. Samsung lucrează în acest sens pentru a asigura conectivitatea la Internet a tuturor dispozitivelor companiei. Compania dezvoltă inovații pentru IoT, care sunt sincronizate cu viața cotidiană a utilizatorilor prin oferirea unei noi categorii de electrocasnice IoT care țin familiile conectate și fac viața mai ușoară.

Samsung a prezentat linia de electrocasnice conectate, inclusiv frigiderul Family Hub și aragazul FlexDuo cu Wi-Fi. “Era dispozitivelor conectate la internet a început”, a spus Hong “Acesta va fi un succes, dar numai dacă vom stabili fundamentele corect: deschidere, interoperabilitate și colaborări ale industriilor îndeaproape”.

La conferința de joi denumită C Space, prezentată de MediaLink, Stephen B. Burke, CEO al NBCUniversal, a discutat despre perturbarea inovațiilor și impactul acestora asupra industriei de televiziune. Burke a menționat că televiziunea încă face bani, dar în moduri diferite ca surse de venit, cum ar fi sindicalizarea internațională și abonamente video la cerere (Svod), servicii care evoluează. “Există o concurență mai mare acum decât oricând, ceea ce face mai greu pătrunderea pe ecrane şi de a avea o emisiune TV care să fie un hit. Dar oamenii încă se uită la fel de mult astăzi la TV ca oricând. Și marea majoritate privește atât prin satelit, cât și prin cablu.”

Apoi, un grup de lideri mass-media și de marketing a acaparat scena pentru a discuta despre viitorul publicității într-o eră de telefonie mobilă. În timp ce televiziunea este încă importantă pentru multe branduri, e doar o parte a marketingului, conform lui Allison Lewis, șef de marketing la nivel mondial pentru Johnson & Johnson. Platformele de publicitate din telefonia mobilă oferă o mai mare precizie și accesibilitate, a spus ea, adăugând că 50 la sută din traficul web al Johnson & Johnson vine din telefonia mobilă. Kristin LEMKAU, CMO de la JP Morgan Chase a adăugat, “Vrem capacitatea de a ținti și mai multe moduri de integrare în mod autentic în programare – pentru a fi mai creativi în publicitate.”

ces text 1

Într-o altă conferință joi după-amiază, Robert Kyncl, CEO-ul YouTube, a menționat că ultima dată când a vorbit pe scenă la o conferință CES în urmă cu patru ani, el a prezis ca 90 la sută din totalul traficului pe Internet va fi trafic video până în anul 2020. Datele Cisco acum prezic că traficul video va ajunge la 90 la sută din traficul de Internet la nivel mondial până în 2019, cu un an înainte de termen.

Kyncl a vorbit despre cele mai importante motive cu care traficul video va câștiga în cele din urmă deceniul, inclusiv calitatea video – vitezele de transfer de date sunt mai rapide, sunetul este mai bun, ecranele sunt mai mari, iar diversitatea conținutului a crescut. Kyncl a anunțat că serviciul de abonament premium YouTube RED, va începe producerea de conținut original pentru a urma exemplul lui Netflix și Amazon. El a adăugat că noi emisiuni și filme vor fi disponibile, precum și un serviciu de muzică. Kyncl anunțat, de asemenea, un parteneriat cu GoPro pentru a crea prima reclamă cu camera 3D 360 numită Odyssey. Odyssey folosește 16 camere GoPro pentru a captura video de realitate virtuală.