Weicon România s-a înfiinţat în anul 2012, însă produsele companiei au fost timid distribuite şi în anii precedenţi. Compania Weicon a fost înfiinţată de către firma mamă, Weicon Germania, împreună cu un fost partener al firmei Weicon Germania din România, aceasta din urmă având capitalul majoritar de 60%. În anul 2013 au fost puşi în faţa faptului împlinit de a prelua firma Weicon România în totalitate, inclusiv managementul direct, astfel ca Weicon Germania este în prezent acţionar în proporţie de 100%.

Echipa Easy Engineering a stat de vorbă cu Alexandru Vlaicu, Director General Weicon România, pentru mai multe informații.

Easy Engineering: Care este obiectul de activitate?

Alexandru Vlaicu: Firma Weicon România comercializează produsele Weicon şi oferă în acelaşi timp consultanță pentru acestea. Este unul din aspectele importante ale job-ului nostru deoarece produsele Weicon sunt produse speciale/profesionale dedicate, mai ales industriei, unde de foarte mult ori, este nevoie de foarte multe cunoștințe tehnice. Aici nu mă refer la produsele noastre direct, ci mai ales, la multitudinea de aplicaţii care există în industria din România, unde este des nevoie de pricepere şi intuiţie.

E.E: Cum a crescut compania din punct de vedere economic, în timp?

A.V: În anul 2012 am avut o cifră de afaceri de 86.000 de EUR. La sfârşitul anului 2015 ne aşteptăm la 500.000 de EUR.

E.E: Ce probleme aţi întâlnit de-a lungul timpului şi cum le-aţi rezolvat?

A.V: Probleme pe care să nu le fi cunoscut sau mai bine zis să nu fie, din păcate, deja de notorietate, cum ar fi procedurile de achiziţii de multe ori neortodoxe a companiilor de stat, indiferența şi nepăsarea acestora şi toate câte mai rezultă din acestea, nu am întâlnit. Încercăm tot timpul însă să ne vedem de drumul nostru, să oferim clienţilor noştri produse de calitate în condiţii comerciale decente, să livrăm prompt (nu mai târziu de 24 de ore), să oferim consultanță tehnică cât se poate de bună, şi făcând astfel, lucrurile se rezolvă de la sine.

weicon text 3

E.E: Care sunt gamele de produse comercializate?

A.V: Pe lângă chimicalele destinate industriei pentru producţie şi reparaţii, adică adezivi anaerobi, etanșanți, răşini epoxidice, cianoacrilați, lubrifianţi, spray-uri şi lichide tehnice mai producem şi scule pentru dezizolare. Sunt scule produse de la A la Z exclusiv în Germania, iar îmbunătățirile constante aduse mereu acestei game sunt în armonie cu ultimele dezvoltări tehnologice.

E.E: În ce stadiu se afla piaţa în care activaţi la momentul actual?

A.V: Piaţa noastră principală este industria, care ştie toate lumea în stadiu se afla în România. Adică momentan avem un consum de energie electric aproape de cel al Ungariei. Importurile de gaze sunt aproape de „0”, până anii trecuţi erau de 25-30% (lucru bun de altfel pentru România) deci vă daţi seama că industria României nu trece prin cele mai fericite momente, dar mă bucur măcar că, pe de altă parte, rămâne totuşi o industrie „sănătoasă” care sper că la un moment dat să se extindă şi de ce nu să constituie baza peste care să se construiască una mai solidă.

E.E: S-a modificat profilul clientului în ultimul timp?

A.V: Să ştiţi că, din ce am observat noi, companiile care funcţionează bine şi au rezultate, au la baza oameni deschişi. Şi nu vreau să spun „la minte”, pentru că nu este vorba numai de minte ci şi de deschiderea de a dori să înveţe ceva nou, să fie deschis la a asculta, la a se adapta şi nu în ultimul rând la a accepta dacă uneori mai greşeşti. Este un profil nou de client. Este poate un profil importat. Deci nu, profilul clientului, nu s-a schimbat, dar au apărut profiluri noi de clienţi.

weicom

E.E: Ce noutăţi aveţi?

A.V: În fiecare an lansăm minimum 3-4 produse noi pe care le prezentăm la târgurile din toată lumea. Participăm împreună cu Weicon Germania la peste 50 de târguri, din Kenia până în Germania şi din China până în Africa de Sud. Este unealta noastră de marketing cea mai puternică şi acest lucru este foarte apreciat de către clienţii noştri, mai ales de către cei care au locaţii de producţie pe diferite continente. Ei se pot baza astfel că primesc în fiecare dintre aceste locaţii acelaşi produs, aceeaşi calitate şi cu eticheta limbii respective. Şi bineînţeles, cu toate documentele aferente traduse în limba locului respectiv.

E.E: Sunt produse care să le completeze pe cele deja existente ori cu totul originale?

A.V: Un produs cu totul original este un metal plastic din trei componente special conceput pentru a rezista în condiţiile extreme din sectorul offshore, iar noi împreună cu partenerul nostru din Olanda, compania Willteco, suntem singurii autorizaţi să efectuăm acest gen de lucrări de asigurare a platformelor petroliere în timpul transportului.

Produsele noi lansate anul acesta sunt:

Metal plastic WP – pentru protecţia suprafeţelor expuse la abraziune extremă şi uzură. Reparaţiile durabile realizate cu acest tip de material elimină nevoia de a achiziţiona piese de schimb sau echipamente noi extrem de costisitoare.

Adezivul RK 7200 – este destinat în special industriei publicitare, este transparent, are rezistenţă foarte mare şi prezintă o aderență excelentă la multe materiale.

Adezivul VA 5000 THX – cianoacrilat cu consistență mai ridicată pentru materiale poroase, absorbante şi toleranțe mari, putând fi aplicat chiar şi pe suprafeţe verticale.

GMK 2510 – adeziv bicomponent pentru lipiri elastice, în special a cauciucului pe cauciuc şi pe metal, compatibil şi cu materiale pasive şi cu o putere mai mare de lipire decât predecesorul său (GMK 2410).

Silicon Fluid – agent de separare şi protecţie cu certificat NSF H1 special pentru utilizare în industria alimentară, farmaceutică şi cosmetică.

weicon text 2

E.E: Care sunt planurile de viitor ale companiei?

A.V: Să creştem notorietatea firmei Weicon şi să putem cu ajutorul partenerilor noştri să fim şi mai prezenţi pe piaţa din România.

E.E: Ce estimări aveţi pentru restul anului 2015?

A.V: Speram să se deblocheze investiţiile frânate până acum de către guvern pentru că astfel se vor resimiți imediat şi efectele în industria românească lucru care va permite menţinerea trendului ascendent.

 

About The Author