Rywal RHC România și-a început activitatea în martie 2013, fiind subsidiara din România a Rywal RHC Polonia. Compania poloneză are o experiență de peste 25 de ani în industria echipamentelor și consumabilelor pentru sudare. Rywal RHC se mândrește cu una dintre cele mai mari rețele de magazine dedicate sudării din Europa, având subsidiare proprii în Slovacia, Belarus, Rusia, Lituania, România dar și în Rusia sau Dubai.
Echipa Easy Engineering a stat de vorba cu Munteanu Adrian Mihai, Managing Director RYWAL RHC Romania pentru mai multe informații atât despre companie, cât și despre produse.
Easy Engineering: Cine au fost fondatorii?
Munteanu Adrian Mihai: Rywal RHC este o companie cu capital privat 100% polonez. Fondatorii sunt trei prieteni care, la sfârșitul anilor 1989, s-au decis să înceapă distribuția echipamentelor și consumabilelor pentru sudare.
E.E: Care sunt gamele de produse comercializate?
M.M: Nu există produs destinat sudării sau produs suport destinat procesului de sudare pe care să nu-l avem în portofoliu. Lucrăm cu cei mai consacrați producători din acest domeniu, nu trebuie să neglijăm şi cele două brand-uri proprii, pentru care suntem producători: MOST şi GOLD. Sub aceste brand-uri regăsim: echipamente pentru sudare, consumabile pentru sudare, materiale de adaos, consumabile şi echipamente pentru sudarea şi tăierea oxi-gaz, echipamente de protecție, sisteme de ventilație sau discuri de debitare şi polizare.
E.E: Cum se realizează vânzarea produselor?
M.M: Utilizăm două canale: vânzarea prin revânzători şi vânzarea directă . Avem aproximativ 80 de revânzători răspândiţi pe tot teritoriul ţării. De asemenea, numărul vânzărilor directe crește de la o lună la alta, având clienţi pe tot teritoriul ţării.
E.E: Aveţi acoperire naţională?
M.M: Teoretic da, practic, personal, nu simt acest lucru. Avem revânzători pe tot teritoriul ţării, dar în unele regiuni valorile sunt reduse. Din acest motiv, echipa noastră de vânzări crește și este axată strict pe vânzări directe către utilizatorii de sudură.
E.E: Care sunt cele mai inovatoare produse?
M.M: Este greu de precizat, deoarece orice produs nou destinat sudării apare imediat în portofoliul nostru de produse. Suntem în permanență la zi cu noutățile apărute în acest domeniu. Dacă ar fi să mă gândesc în acest domeniu la câteva produse inovatoare, îmi este destul de greu. Mă gândesc la trei furnizori, trei producători care sunt leaderii în ceea ce priveşte inovaţia pe gamele de produse pe care le comercializează, fiind în acelaşi timp şi sursa de „inspiraţie” pentru alţi producători. Mă refer aici la cei de la Lorch – echipamente de sudare cu curent pulsat, Demmeler – mese pentru sudare, Huntingdon Fusion Techniques – sisteme de purjare pentru sudarea inoxului.
E.E: Ce noutăţi aveţi?
M.M: Gama de produse sub cele două brand-uri proprii se mărește în fiecare an. Toată această activitate de inovare şi înnoire se bazează pe feedback-ul venit din piaţă. Practic piaţa ne dictează dacă să lansăm un produs nou sau să retragem un produs.
E.E: S-a modificat profilul clientului în ultimul timp?
M.M: Consider că un client serios nu caută doar preţul bun. Vânzarea prin preţ o poate face oricine. Nu ne dorim să fim cei mai ieftini de pe piaţă, dar ne dorim să oferim preţuri pentru produse de calitate medie și produsul comercializat să fie de calitate premium. Avem capacitatea de a fi unicul furnizor pentru orice utilizator de sudură. Clienții caută un raport corect între preț-calitate-disponibilitate, de stoc-timp, de livrare-termen sau de plată-flexibilitate. Creșterea de la o lună la alta a vânzărilor şi numărului de clienți mă fac să cred că avem un raport corect.
E.E: Ce cotă de piaţă deţineţi și care este cifra de afaceri?
M.M: Este destul de greu după părerea mea să evaluăm strict piaţa produselor pentru sudare din România. Analizând consumurile de oţel din România, dar şi cifrele de afaceri ale concurenţilor direcţi, estimez piaţa de sudură din România la aproximativ 80 milioane de Euro. În anul de debut (2013), în nouă luni de activitate, am reuşit să obținem o cifră de afaceri de aproape 3,5 milioane de lei. Pentru anul 2014, speram la o cifră de afaceri de peste 6,5 milioane de lei, ceea ce înseamnă sub 2% cota de piaţă. În următorii trei ani ne dorim o cotă de piaţă de minim 6%. Investițiile pe care le vom demara în ianuarie 2015 ne vor ajuta să atingem aceasta ţintă.
E.E: Ce concluzii aveți pentru anul 2014?
M.M: Este primul an în care Rywal RHC România şi-a desfăşurat activitatea pe toate durata anului, deoarece în primul an de activitate (2013), am emis prima factură la 1 martie. De asemenea, a fost un an în care ne-am crescut portofoliul de clienţi prin creşterea echipei de vânzări și am investit în a face cunoscută firma noastră şi produsele pe care le comercializăm.
Din păcate, am irosit timp, bani și energie pentru a proteja marca GOLD. GOLD este o marcă înregistrată a Rywal RHC sub care se regăsesc mai multe produse destinate sudării, cel mai cunoscut produs fiind GOLD Wire, sârma de sudură SG2. Este un produs pe care îl comercializăm de ani de zile pe piața europeană, dar în ultimii trei ani acesta a depășit granițele Europei, ajungând chiar și în Orient sau America de Sud. Suntem mândri că piața cere acest produs, suntem dispuși să lucrăm într-o piață concurențială, dar trebuie să respectam cu toții anumite reguli. Copierea unei mărci înregistrate aduce prejudicii nu doar deținătorului de drept al mărcii ci și utilizatorilor, deoarece nu avem nici o certitudine că vorbim despre aceeași calitate. Din fericire cei de la OSIM au înțeles confuzia care se poate crea și au îndepărtat pericolul.
E.E: Ce estimări aveţi pentru 2015?
M.M: Know-how-ul celor 25 de ani de experiență din Polonia ne ajută să creştem rapid şi sigur. Anul 2013 a însemnat o cifră de afaceri de 3,5 milioane lei, iar anul 2014 a însemnat peste 6,5 milioane de lei. Pentru anul acesta îmi doresc să atingem pragul celor 10 milioane.
E.E: Ce planuri de viitor aveţi?
M.M: Pentru anul acesta ne-am propus „importul” a două idei din Polonia. Realizarea celor două idei înseamnă o investiție de aproximativ 100.000 Euro, investiție care ne va asigura creșterea vânzărilor. Mă mândresc cu faptul că cele două idei sunt unice pe piaţa românească.