Captur, primul crossover urban de la Renault, îmbină în mod inovator stilul și pragmatismul. Acesta aduce o notă de prospețime binevenită în segmentul său. Inspirat din concept-car-ul Captur, căruia i-a preluat numele și spiritul, acesta arborează cu mândrie noua identitate vizuală Renault. Modelul nu oferă nimic diferit de rivalii săi, avându-și baza în modelul Clio, dar fiind mai mare.

Relaţia de descendenţă dintre vehiculul de serie şi concept-car este determinată de faptul că design-ul şi proiectarea amândurora sunt opera aceloraşi echipe.

În materie de inovaţie, Captur este în frunte, propunând, în funcţie de versiune, două sisteme multimedia încorporate: Media Nav sau Renault R-Link. În plus, toate radiourile Captur sunt dotate cu Bluetooth, port USB şi priză Jack, pentru a putea telefona în sistem mâini libere şi pentru a asculta muzica în audio streaming.

Tableta digitală Renault R-Link asigură accesul simplu la funcţii inovatoare şi practice, precum funcţia navigaţie, multimedia, telefonie, informaţii despre vehicul. De asemenea, există şi un catalog de aplicaţii ce pot fi descărcate via R-Link Store (serviciu disponibil în curând).

Deschiderea, închiderea şi pornirea se fac fără a fi nevoie introducerea cardului în cititor (în funcţie de nivelul de echipare).Captur este echipat cu motoare inovatoare, care îmbină plăcerea la volan, economiile de carburant, scăderea emisiilor de CO2 şi reducerea costurilor de utilizare. Astfel, Captur propune două motoare pe benzină: Energy TCe 90 şi TCe 120 şi un motor diesel: Energy dCi 90.

renault text

Rezultat al experienţei de constructor de motoare a Renault, a experienţei sale de 35 de ani în Formula 1 şi al celor 11 titluri de Campion mondial, aceste blocuri motor moderne şi perfect optimizate utilizează noi tehnologii complementare, unele dintre ele preluate direct din moto-sport:

– Downsizing-ul asigură aceeaşi putere, deşi implică reducerea cilindreei;

– Termo managementul vizează accelerarea creşterii temperaturii motorului şi în consecinţă a randamentului sau energetic;

– Stop&Start asigură economii de carburant la oprirea motorului la punctul mort, repornirea făcându-se aproape instantaneu, în mod fluid şi fără vibraţii;

– În faza de decelerare, prin intermediul sistemului de recuperare a energiei la frânare, denumit ESM (Energy Smart Management), alternatorul reîncarca bateria care alimentează încălzirea, aerul condiţionat, radio-ul, farurile și direcţia asistată electric.

EDC, cutia de viteză automată cu dublu ambreiaj de la Renault, va face echipă cu motoarele dCi 90 şi TCe 120 ale Captur. EDC reprezintă o schimbare radicală: este o cutie confortabilă, reactivă şi econoamă totodată, cu un consum de carburant şi nivel de emisii de CO2 comparabile cu cele înregistrate în cazul unei cutii manuale.

About The Author