Cu o istorie de peste 19 ani, Renania este unul dintre liderii în domeniul protecţiei muncii şi sănătăţii. Renania oferă companiilor partenere şi utilizatorilor finali setul complet de soluţii, produse şi servicii adecvate pentru a proteja viaţa la lucru, în spitale, în medii cu risc sporit sau în activităţile domestice, de zi cu zi. În ultimii trei ani, compania a cunoscut o transformare din punct de vedere al alinierii la ultimele noutăţi tehnologice.
Astăzi, datorită programului de digitalizare şi creare de soft dedicat, întreaga forţă de vânzări a companiei poate oferi consultanță personalizată, informații în timp real legate de stocuri, poate emite oferte sau prelua comenzi în timp real, poate estima trenduri şi aprecia cu infinit mai multă acuratețe necesarul şi orizontul de aşteptare al pieţei.
Cu o cifră de afaceri de peste 23 de milioane de Euro în 2014, Renania a înregistrat un record istoric în materie de vânzări, confirmând poziţia de leader a companiei. Echipa Easy Engineering a stat de vorba cu Florentina Taudor, General Manager Renania, pentru mai multe informații.
Easy Engineering: Cum a crescut compania din punct de vedere economic, în timp?
Florentina Taudor: Renania a intrat pe piaţă într-un moment esenţial, când apăreau în fiecare zi noi companii, unele locale, altele multinaționale. Industriile pe care Renania le alimentează, precum industria construcțiilor, a petrolului și gazelor, auto sau medicală şi astăzi erau în evoluţie. A urmat o perioadă de stabilitate, unde cererea şi oferta s-au echilibrat. Renania şi-a construit un nume bazat pe seriozitate şi reacţie rapidă la aşteptările pieţei. Apoi a venit criza şi toate sistemele economice au fost puse la încercare. Renania n-a fost ocolită, dar s-a menţinut într-o zonă de stabilitate. În urmă cu trei ani, acţionarii s-au retras din management şi au păstrat un rol consultativ. Când am preluat poziţia de General Manager am făcut un exerciţiu de imaginaţie şi mi-am proiectat nu doar aşteptările acţionarilor, dar şi mersul lucrurilor la nivel macro.
E.E: Cine sunt fondatorii?
F.T: Fondatorii companiei sunt Orlando și Roland Szasz.
E.E: Care este obiectul de activitate?
F.T: Obiectul de activitate al companiei Renania este importul și distribuția echipamentelor pentru sănătatea și securitatea în muncă.
E.E: Ce probleme aţi întâlnit de-a lungul timpului şi cum le-aţi rezolvat?
F.T: Renania e o companie născută în Ardeal, acolo unde lucrurile se fac temeinic, dar unde schimbarea nu e o activitate favorită. Viziunea mea – aceea de a folosi instrumente contemporane, cu efect aproape imediat şi din ce în ce mai valoroase odată cu trecerea timpului a fost primită cu rezervă la început. Oamenii îşi ştiau treaba, compania funcţiona foarte bine, era lider de piaţă. De ce ar fi răsturnat fiecare pietricică şi ar fi schimbat aproape toate metodele de lucru, integrând sisteme informatice şi o abordare hi-tech? La peste trei ani după implementarea acestei strategii, la care s-au adăugat numeroase training-uri şi integrarea în echipă a unor oameni cu acelaşi tip de abordare, Renania cunoaşte un succes fără precedent şi la capitolul cifră de afaceri şi la capitolul profit. Iar partea bună e că tehnologia a devenit parte din rutina fiecăruia şi rezultatele îşi vor păstra tonusul de la an la an.
E.E: Care sunt gamele de produse comercializate?
F.T: Categoria de îmbrăcăminte şi încălţăminte de protecţie sunt categoriile cu ponderea cea mai mare în vânzări, însă rata cea mai mare de creştere este zona de lucru la înălţime. Şi acest lucru ne bucură şi ne dă încredere că piaţa îşi schimbă perspectiva din care priveşte zona de safety.
E:E: Aveţi acoperire naţională?
F.T: Asigurăm în 24 ore livrarea oriunde în România. Suntem reprezentaţi în ţară atât prin cele patru puncte de lucru (Bucureşti, Timişoara, Craiova şi Iaşi), cât şi trei showroom-uri de prezentare a produselor în Târgu Mureş, Bucureşti şi Timişoara. De asemenea, avem o reţea de parteneri, distribuitori ai produselor Renania, în aproape fiecare judeţ al României. Avem proiecte şi în Republica Moldova. Pe lista există, evident, planuri de extindere dincolo de graniţă.
E:E: În ce stadiu se afla piaţa de echipamente de siguranţă la momentul actual?
F.T: Evit să dau verdicte la modul general, în numele tuturor. În schimb vă pot spune ce facem noi ca lucrurile să evolueze într-o direcţie interesantă, iar diferenţele faţă de performanţele vestului să se comprime. La Renania organizăm anual o serie de conferinţe inspiraționale pentru cei din industria de safety şi industrii conexe sub umbrelă Renania Academy Safety Forum. Punem preţ pe informaţie de ultima generaţie, avem speakeri invitaţi din afara ţării, generăm o platformă de dialog cu probleme specifice la nivel regional, căci fiecare ediţie a Renania Academy are loc într-o altă zonă din ţară. Întâlnindu-i pe specialiştii şi clienţii din fiecare regiune, avem pulsul comunităţii de profil exact de la sursă. Ştim unde e nevoie de mai mult focus pe echipamentele de protecţie respiratorie, unde pe echipamentele de lucru la înălţime şi unde pe echipamente de protecţie a vederii. Avem oportunitatea de a răspunde personalizat şi clienţii apreciază acest tip de abordare. Cu fiecare trainning şi cu fiecare întâlnire de formare / informare a pieţei accelerăm implicit ritmul. Este extraordinar să vezi efectele de la un an la altul. Clienţii ajung să ceară produse mai sofisticate, chiar dacă sunt mai scumpe, înţelegând eficiența, rostul și rezultatul. Sunt atitudini remarcabile, dacă ne gândim că acum trei ani cel mai ardent topic era, pentru mulţi, „consumarea produselor de pe stoc”.
E.E: S-a modificat profilul clientului în ultimul timp?
F.T: „Safety” nu mai înseamnă doar o linie de OPEX, este o linie de “saving-uri” şi o zonă de eficientizare şi productivitate. Safety înseamnă investiţie în protecţia şi evoluţia armonioasă a business-ului. Angajatorii ştiu să calculeze cât îi costă o zi de concediu medical, o zi de întrerupere în fluxul de producţie, o deplasare până la magazie. „Safety” nu mai înseamnă doar o obligaţie legislativă, „safety” înseamnă la finalul zilei şi grijă pentru angajat şi grijă pentru sustenabilitatea business-ului.
Safety înseamnă win-win pe toate palierele din dinamica unei companii: oamenii sunt în siguranţă – viaţa lor e bunul cel mai de preț, brandul şi reputaţia companiei sunt în siguranţă când nu apar accidente. Ştiaţi, de exemplu, că în multinaţionale respectabile este comunicată constant performanţa de a nu avea accidente pentru perioade lungi de timp? Toţi, în fabrică, ştiu «Au trecut atâtea sute de zile de la ultimul accident». Acest lucru indică nivelul mediului de lucru, fiind o formă de fidelizare şi de reper în performanţă.
În concluzie, safety înseamnă prevenirea unor costuri care pot creşte exponenţial în cazul unor accidente. Cei mai mulţi dintre clienţi au înţeles că şi la nivel individual şi la nivel de business e mai uşor să previi, decât să vindeci. În aceeaşi linie, ţinem cont de oportunităţile pe care ni le crează clientul. Acesta nu îţi cere doar reducerea costurilor, ci soliciă reducere şi buget, dar nu în orice condiţii. Exigenţele pe calitate nu lipsesc: ”să fie trainic şi bine implementat”, spun ei, iar în această zonă se diferenţiază puţini jucători. Nu mai este suficient pentru un client să aibă alternativa unui produs ieftin, ci doreşte să fie şi de calitate superioară, iar acest lucru reprezintă o mare oportunitate pentru noi ca furnizor, pentru că aceasta este „liga” în care suntem antrenaţi să jucăm. Ştim să facem faţă cererilor de tip „Value for Money”.
E.E: Ce noutăţi aveţi?
F.T: Suntem formatori de piaţă, nu doar importatori, distribuitori şi consultanţi. În 2014 ne-am asumat rolul de a oferi platforme de dialog şi informare, iar rezultatele n-au întârziat să apară. În 2015, la sugestiile partenerilor şi comunităţilor de business, revenim cu Renania Academy Safety Forum într-o formulă mai concentrată, cu parteneri internaţionali şi o sumă de noutăţi relevante.
Renania Academy Safety Forum oferă un spaţiu de studiu şi o platformă pentru inovaţie şi dialog fertil celor care sunt interesaţi de domeniul protecţiei şi calităţii vieţii. În fiecare toamnă facem un alt eveniment -Workplace Safety Forum, unde sunt invitate autorităţile şi actorii legislativi. La nivel intern celebrăm anual performanţele angajaţilor la Conferinţa Naţională, într-o platformă numită “10 pentru Renania”, iar pentru dezvoltarea relaţiei cu distribuitorii am iniţiat în 2014 un eveniment care va deveni constant în dinamica Renania – este vorba despre Renania Partners Day. Cei din management participă la competiţii internaţionale de business, iar noi finanţăm, în calitate de sponsori, The Alternative School for Creative Thinking, un MBA creativ care pregăteşte tineri din industria de comunicare pentru experienţe competiţionale internaţionale. În 2013, echipa finanţată de Renania a luat aur la concursul de Design de la Cannes Lions. Suntem, aşadar, în toate formele şi pe toate platformele nişte jucători aliaţi cu performanţa.
E.E: Care sunt planurile de viitor ale companiei?
F.T: O preocupare importantă a fost şi va continua să fie creşterea sustenabilă a cifrei de afaceri, formarea oamenilor după regulile oricărei companii contemporane, aliniate la tehnologie şi scanarea acelor teritorii mai puţin bătute până acum, dar care au potenţial. Obiectivul nostru este devenim reperul serviciilor superioare în domeniu şi în România, iar obiectivul meu personal pentru Renania este de a deveni angajatorul preferat din Ardeal şi, de ce nu, în România.
E.E: Ce estimări aveţi pentru restul anului 2015?
F.T: Ne propunem anul acesta o creştere de minim 10% a cifrei de afaceri din 2014, şi după rezultatele primului trimestru suntem siguri că vom depăşi obiectivul.