Compania Pisa Motors a luat fiinţă la sfârşitul anului 2013 astfel încât are acum vârsta puţin peste un an, o “vârstă fragedă” în lumea afacerilor serioase, de perspectivă. Compania este un “start-up” cu capital 100% românesc şi acționariat cu vechi state de serviciu în industria auto din România. Obiectul principal de activitate este importul şi comercializarea vehiculelor comerciale cu masa totală sub 3,5 t, respectiv Vehicule Comerciale Piaggio. De asemenea este autorizată pentru efectuarea lucrărilor de service în garanţie şi post garanţie pentru această marcă precum şi distribuția de piese de schimb pe întreg teritoriul României.

Echipa Easy Engineering a stat de vorbă cu Florin Pârvu – General Manager, Pisa Motors, pentru mai multe informații legate de activitatea companiei în România.

E.E: Cum a crescut compania din punct de vedere economic?

F.P: După cum se ştie, să porneşti de la zero o afacere este destul de dificil. Cu atât mai mult cu cât piaţa auto din România este deja aşezată pe nişte “piloni” solizi, consacraţi. Aici ne referim la mărci de prestigiu la nivel mondial.

În aceste condiţii prima noastră misiune a fost şi încă este de a face cunoscută existenţa acestui brand şi în România. Constatarea noastră a fost ca din zece interlocutori din domeniul auto, indiferent de ce parte a “baricadei”, actor în piaţa auto sau beneficiar, opt chiar spre nouă nu aveau cunoştinţă de existenţa acestui model de vehicule.

E.E: Ce probleme ați întâmpinat de-a lungul timpului și cum le-ați rezolvat?

F.P: Experienţa de până acum ne îndreptățește să spunem că în România îţi trebuie “ceva în plus” să reuşeşti într-un business comparativ cu partenerii noştri din Europa. Cel mai mare câştig al nostru până acum este posibilitatea de a avea contacte şi de a colabora cu companii, dar mai ales cu oameni din diferite ţări dezvoltate, de a interacţiona şi schimba impresii cu aceștia şi a compara evoluţia afacerii. Încercam să convingem, de exemplu, că la un parc de sute de maşini pentru curierat sau distribuţie, poţi achiziţiona câteva vehicule, cu sarcina aproape comparabilă cu a celor existente, dar gabarit redus pentru activitate în centrul oraşelor aglomerate; încercam să convingem posibilii beneficiari că pentru un agregat cu nacelă ridicătoare nu trebuie neapărat o maşină de 3,5 t, cu preț mai mare, cu costuri de exploatare mai mari, cu acces mai greoi în zone înguste atât timp cât sarcina nacelei este tot de 200 kg. De asemenea, încercam să convingem administrațiile locale că pot folosi la curăţenia unor parcuri reprezentative pentru Bucureşti, de exemplu gunoiere mai mici, nepoluante sau chiar electrice (spre exemplu Primăria Barcelonei este deservită de peste 120 de vehicule electrice) în locul unui tractor cu remorca etc.

E.E: Care sunt gamele de produse comercializate?

F.P: Produsele se împart în trei categorii : Piaggio Ape – legendarul vehicul Italian cu trei roţi, Quargo – care la o capacitate mare de transport combină o manevrare ușoară, costuri de operare reduse şi posibilitatea de a o conduce de la 16 ani, cu o licență A1 şi gama Porter. Dacă Piaggio Ape este un simbol printre mijloacele de transport și reprezintă gama de vehicule comerciale cele mici și versatile din lume, fiind una dintre bazele comerţului ambulant în toată Europa, a treia cateogire: Porter – cu fratele mai mare Porter Maxxi se anunţă ca o alternativă viabilă pentru gama de 3,5 t. Gama variată de motoare, versatilitatea maximă, consumul redus, manevrabilitatea, sarcina utilă comparabilă cu gama de 3,5 t sau costurile de întreţinere scăzute fac ca vehiculele comerciale Piaggio să se anunţe ca jucător important în piaţa autoutilitarelor în zona urbană şi de proximitate. Alte domenii pe care toate aceste vehicule le acoperă sunt: agricultura și transportul rural.

PIAGGIO TEXT1

E.E: Aveți acoperire națională?

F.P: Unul dintre obiectivele propuse la începutul activităţii a fost acela de a avea acoperire naţională atât din punct de vedere al centrelor de vânzări, cât şi al serviciilor post-vanzare. Precizez că acum avem acoperire geografică de 80%, ţelul nostru fiind atingerea procentului de 100% până la finalul anului.

E.E: În ce stadiu se află piața autovehiculelor comerciale?

F.P: Piaţa autovehiculelor comerciale este pe un trend ascendent, iar noi, prin Piaggio Vehicule Comerciale vrem să ajutăm la creşterea numărului de unităţi vândute pe acest segment.

E.E: S-a modificat profilul clientului în în ultimul timp?

F.P: Clientul are câteva idei preconcepute, legate de achiziţia unui vehicul commercial. Ideea de a achiziţiona “ceva mai mare, chiar dacă nu am nevoie” începe să-şi piardă uşor din răspândire şi, vă spun din experienţă, clienții au început să fie din ce în ce mai atenți la avantajele directe asupra businessului propriu cum ar fi, pe lângă preţul de achiziţie şi costurile de exploatare, costurile combustibilului sau faptul că infrastructura oraşelor nu mai permite accesul în centrele supraaglomerate cu camioane. Probabil, în viitor, o lege imperios necesară şi care este deja de câţiva ani pe ordinea de zi, în care să se reglementeze accesul pe categorii de gabarit în centrul oraşelor, va modela şi profilul clientului actual.

E.E: Ce noutăți aveți?

F.P: Ca noutăţi, pot să vă spun, că în 2015 Piaggio Vehicule Comerciale va alinia toate motoarele la normele de poluare Euro 6 şi îşi va intensifica eforturile pentru menţinerea pe primul loc în transportul urban. Pisa Motors, în calitate de importator unic în România va participa pentru al doilea an consecutive la Salonul Auto Bucureşti, unde intenționăm să aducem o gamă cât mai variată de autovehicule, atât electrice cât şi complet echipate.

piaggio text 2

E.E: Care sunt planurile de viitor ale companiei?

F.P: Planurile de viitor sunt menţinerea pe un trend ascendent al vânzăriilor, coroborat cu eforturile noastre de promovare la nivel naţional. Bineînţeles şi acoperirea totală a României pe sales şi after sales.

E.E: Ce estimări aveți pentru restul anului 2015?

F.P: Estimările noastre sunt optimiste, deja am început să vindem flote, aşa că suntem pozitivi că vom încheia anul 2015 cu îndeplinirea tuturor obiectivelor.

About The Author