Noua Clasa C creează o zonă de confort într-o perioadă de transformare globală. Astfel, Clasa C este primul model clasic de serie Mercedes-Benz complet electrificat. Datorită unui starter-generator integrat și a unui sistem electric de 48 de volți sau a unei tehnologii hibride plug-in, acesta are o autonomie electrică de aproximativ 100 de kilometri.
Acest lucru este o premieră pentru această clasă. De asemenea, noul model stabilește noi standarde în ceea ce privește sustenabilitatea. Și pentru că acesta este unul dintre modelele companiei cu cele mai mari volume, electrificarea sistematică are un efect puternic în reducerea amprentei de carbon. Alte îmbunătățiri tehnice includ caracteristici opționale, cum ar fi DIGITAL LIGHT și tracțiunea spate. Modelele Limuzină și T-Modell sunt lansate împreună, pot fi comandate începând cu 30 martie și vor ajunge în showroom-urile reprezentanțelor autorizate Mercedes-Benz în vara anului 2021.
Design: puritate senzuală, cu note sportive și elegante
Noua Clasa C pare să fie deja în mișcare cu proporțiile sale dinamice, datorită combinației consolei frontale scurte, ampatamentului lung și consolei din spate. Capota sportivă cu nervuri accentuează acest efect de mișcare. Luneta și spațiul pasagerului au fost mutate în spate pentru aceste proporții clasice cunoscute în industrie sub denumirea de „cab-backward design”. Modelul precedent era deja cu un pas înainte în ceea ce privește calitatea superioară a interiorului, iar noua Clasa C merge și mai departe, reprezentând luxul modern. Interiorul adoptă elemente esențiale de la noua Clasa S, adăugând o notă sportivă.
Design exterior: Profil cu efecte de lumină atractive
Privite din lateral, suprafețele sculptate în mod elaborat creează efecte de lumină unice. Designerii au redus la minimum toate liniile și au accentuat mai mult linia principală. Pentru modelul T-Modell, linia progresivă a acoperișului în combinație cu luneta înclinată adaugă o notă sportivă, fără compromisuri funcționale. Alte caracteristici care produc aspectul superior și sportiv sunt ecartamentul lat și roțile de la 17 până la 19 inch, cu design modern. În ceea ce privește modelul limuzină, stopurile au pentru prima dată un design din două piese în Clasa C, cu blocurile optice împărțite între lămpile laterale și cele de pe capacul portbagajului.
Design interior: note sportive
Zona șoferului are un ecran LCD de înaltă rezoluție. Este amovibil și pare că plutește. Acest lucru diferențiază afișajul șoferului de instrumentarul de bord tradițional cu cadrane rotunde. Clienții au de ales între o versiune de 26,0 cm sau o versiune de 31,2 cm. De asemenea, digitalizarea este evidentă pe afișajul central: funcțiile autovehiculului pot fi controlate folosind ecranul tactil de înaltă calitate. La fel ca tabloul de bord, ecranul este ușor înclinat spre șofer. Ecranul central are o diagonală de 24,1 cm ca standard, fiind disponibil opțional și într-o versiune mai mare de 30,2 cm.
Ultima generație de MBUX: operare intuitivă și învățare continuă
Similar modelului Clasa S, noua Clasa C este echipată cu a doua generație MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Interiorul autovehiculului devine și mai digital și inteligent, întrucât atât hardware-ul, cât și software-ul au fost actualizate: imaginile strălucitoare de pe ecranele LCD facilitează controlul funcțiilor autovehiculului și al confortului.
Afișajul șoferului și afișajul media oferă o experiență holistică. Informațiile sunt prezentate într-un mod clar structurat. Mercedes-Benz a dezvoltat o nouă estetică a afișajului pentru Clasa S, care este acum utilizată în mod sistematic ca bază pentru alte modele.
Aspectul ecranelor poate fi personalizat în trei stiluri de afișare (Discret, Sportiv, Clasic) și trei moduri (Navigare, Asistență, Service).
În stil „clasic”, șoferul este întâmpinat cu un mediu de afișare familiar. Afișajul cu două cadrane și schimbarea conținutului dintre ele oferă toate informațiile relevante pentru șofer.
„Sportiv” este dominat de culoarea roșie, cu designul dinamic al contorului de turații central.
În stilul „discret”, conținutul este redus la ceea ce este esențial. În plus, ambele ecrane pot fi afișate în șapte scheme de culori cu iluminare ambientală.
În „Mod de asistență”, situația traficului este afișată în timp real, completată cu informații importante de afișare.
Navigarea pe ecran a fost adoptată de la Clasa S și oferă șoferului cele mai bune îndrumări posibile într-o călătorie.