Companiile intră într-o nouă epocă „post-digitală”, în care succesul se va baza pe capacitatea unei organizații de a stăpâni un set de noi tehnologii care pot oferi realități și experiențe personalizate pentru clienți, angajați și parteneri de afaceri, conform Accenture Technology Vision 2019, raportul anual al Accenture (NYSE: ACN), care prezintă principalele tendințe tehnologice ce vor redefini întreprinderile în următorii trei ani.

Potrivit raportului din acest an, intitulat „Era post-digitală a venit – sunteți pregătiți pentru ceea ce urmează?”, companiile se regăsesc într-un moment de răscruce. Tehnologiile digitale le permit acestora să-și înțeleagă clienții mai bine, atingând un nou nivel de profunzime, să le ofere mai multe canale prin intermediul cărora să ajungă la ei, dar și să le permită extinderea ecosistemelor cu ajutorul unor noi potențiali parteneri. Însă digitalul nu mai reprezintă un factor diferențiator, ci un element esențial.

Aproape patru din cinci (79%) dintre cei peste 6.600 de oameni de afaceri și directori de IT care au participat la acest studiu global consideră că tehnologiile digitale, în special cele din mediul social, mobile, analytics și cloud, au devenit o parte semnificativă din fundația tehnologică a organizațiilor lor.

„O lume post-digitală nu presupune sfârșitul erei digitale. Dimpotrivă, prezintă o nouă provocare: în contextul în care toate organizațiile își dezvoltă propria competență digitală, prin ce anume se va diferenția compania din care faci parte? În această epocă, a fi digital nu este suficient. Studiul Technology Vision evidențiază modalitățile prin care organizațiile trebuie să utilizeze tehnologii noi și puternice pentru a inova modelele de business și pentru a personaliza experiențele clienților. În același timp, liderii sunt nevoiți să admită că valorile umane, precum încrederea și responsabilitatea, nu sunt doar niște termeni în vogă, ci joacă rolul unor factori critici ai succesului pe care îl au.”, declară Paul Daugherty, Directorul Departamentului de Tehnologie și Inovare al Accenture.

Potrivit raportului, pentru organizațiile din epoca post-digitală, inovarea presupune identificarea unui mod de a modela lumea în funcție de oameni și de a alege momentul potrivit pentru a-și oferi produsele și serviciile. Companiile fac primii pași într-o lume care se adaptează fiecărui moment, o lume în care produsele, serviciile și chiar mediul înconjurător sunt personalizate și în care întreprinderile acordă o grijă specială individului și fiecărui aspect al vieții lui, inclusiv în ceea ce privește locul de muncă, conturându-i realitatea.