INTERVIU TH TRUCKS

TH Trucks este unicul importator DAF în România din 1996 și deține centre autorizate de vânzări și service DAF, Isuzu, Tatra Phoenix și VDL Bus & Coach, în 9 filiale din România și în Republica Moldova, la Chișinău

Pasiunea pentru inovație este o caracteristică definitorie pentru companie, deoarece aduce în piață game complete de vehicule comerciale pentru transport rutier, începând de la vehicule ușoare de 3,5 tone până la vehicule grele de peste 16 tone. 

Easy Engineering: Care sunt domeniile principale de activitate ale companiei?

TH TRUCKS: TH Trucks este un business construit de peste 25 de ani în jurul camionului. Oferim servicii integrate clienților noștri transportatori, prin cele cinci divizii de business:

  • vânzări vehicule noi (DAF, Isuzu și VDL Bus & Coach),
  • vânzări vehicule rulate (toate mărcile),
  • service camioane (service autorizat DAF, Isuzu, VDL Bus & Coach, service multimarcă) și servicii ITP,
  • vânzări piese camioane (piese originale DAF și TRP),
  • vânzări anvelope camioane și producție anvelope reșapate Bandag.

E.E: Care sunt noutățile în materie de produse noi?

TH TRUCKS: Datorită multitudinii de caracteristici performante, autovehiculele DAF reprezintă partenerii ideali de drum. Tehnologia de vârf transformă fiecare călătorie într-o experiență plăcută și crește eficiența serviciilor oferite.

Inovațiile tehnologice și ergonomice ies în evidență în cazul tuturor modelelor. Camioanele DAF XF, XG şi XG⁺ au primit titlul de Camionul Internaţional al Anului în 2022, iar modelul XD în anul 2023. 

Se pune accent pe sustenabilitate și pe protecția mediului înconjurător.

DAF ocupă loc fruntaș în transportul ECO prin seriile XF și XD electrice.
Companiile de transport au posibilitatea alegerii unei serii complet nouă, cu grupuri motopropulsoare modulare, care oferă putere între 170 și 350 kW. Vehiculele au o autonomie de peste 500 km, în funcție de acumulatorul ales, totul cu o singură încărcare.

DAF aduce transportul rutier electric la un alt nivel prin cea mai recentă generație de vehicule BEV. Transportatorii au o multitudine de opțiuni din care să aleagă, deoarece DAF acoperă nevoile de transport cu două motoare electrice complet noi și cinci clase de putere diferite, care oferă intervale cuprinse între 200 și peste 500 de kilometri, fără a fi nevoie de reîncărcare. 

Daf XFC și XDC dau startul în construcții.

Gama nouă DAF face față cu brio în sectorul de construcții, având un șasiu ranforsat, special conceput pentru a transporta o greutate foarte ridicată.

Pentru a atinge cerințele specifice ale transportatorilor din sectorul construcțiilor,  gamele DAF XDC & XFC sunt destinate pentru cele mai dificile sarcini, în condiții grele.  

  • Sunt extrem de robuste;
  • Au capacități off-road excelente;
  • Suportă o încărcătură foarte mare.

E.E: Care sunt gamele de produse comercializate?

TH TRUCKS: Noua generație de camioane DAF XF, XG & XG⁺, DAF electric, DAF XC, CF, LF, gama Tatra Phoenix, autocare VDL. 

E.E: În ce stadiu se află piața în care activați, la momentul actual?

TH TRUCKS: Urmărind tendința din ultimii trei ani și investițiile în proiecte de infrastructură, ne așteptăm ca vânzările de camioane să se mențină la aceleași rezultate promițătoare.

Rezerve referitoare la 2023 vin pe fondul contextului economic general – ce va face Germania după această iarnă, ce se întâmplă cu disponibilitatea și cu prețul resurselor energetice, dar și al realităților de pe piața de transport – de exemplu, în ce măsură mai pot suporta firmele din domeniu creșterea costurilor din ultima vreme.

E.E: Ce ne puteți spune despre tendințele pieței?

TH TRUCKS: Dintre vehiculele livrate în 2022, aproape 70% au fost modele din generația lansată în 2017, iar restul au fost din generația nouă (NG). Dintre acestea, 220 sunt XG și 20 sunt XG+, dar până la final de ianuarie au mai fost livrate 60 de camioane XG+, modelul de top al producătorului olandez, preferat inițial mai ales de patronii care mergeau ei înșiși în curse, și apoi și de firmele cu flote mai mari. 

Cel mai vândut rămâne însă XG, un camion cu un raport calitate-preț bun și cu dimensiunile generoase ale noii game, care mențin și atrag atenția șoferilor.

E.E: Care sunt cele mai inovatoare produse comercializate?

TH TRUCKS: Daf XFC și XDC, camioanele concepute tehnic pentru industria construcțiilor. S-a păstrat același design, dar a fost adaptat la off-road-ul specific șantierelor.

Ce le recomandă pentru sarcini dificile? O bară de protecție robustă din oțel din 3 piese, protecție pentru radiator, faruri de ceață integrate și o gardă la sol mai ridicată.

În plus, chiar și în materie de design, stilul frontal robust evidențiază și mai mult soliditatea acestor vehicule. Această abordare practică în condiții dificile se extinde și la interior, cu suprafețe de vinil extrem de durabile, menținând senzația interioară Premium.

E.E: Ce estimări aveți pentru 2023?

TH TRUCKS: Având în vedere că pe parcursul anului 2022 au avut loc foarte multe livrări de camioane noi DAF, ne așteptăm că în 2023 să existe o cerere la fel de mare sau chiar mai mare. Ne așteptăm să primim mai multe cereri pentru vehiculele specializate pentru construcții, XDC și XFC.

Clienții români preferă echipamentele opționale care permit scăderea consumului de combustibil, mai ales dacă au mai avut DAF în trecut și li se poate arăta, comparativ, diferența în cazul în care folosesc fuste laterale, camere în loc de oglinzi etc.

În 2023 divizia After Sales ar putea fi un pilon important al creșterii companiei, și de aceea punem accentul pe extinderea echipelor de service prin atragerea de tehnicieni, astfel încât să crească disponibilitatea camioanelor pe șosele.