INTERVIU KARPATEN MEAT

Cu mai bine de zece ani în urmă Karpaten Meat a introdus în România pentru prima dată rasa de bovine de carne Aberdeen Angus, iar acum populația totală a fermelor acestora a depășit 9000 de capete și este în continuă dezvoltare. Bovinele de carne Angus, pășunile naturale românești și expertiză elvețiană – acestea sunt caracteristicile de marcă ale grupului de firme Karpaten Meat România. Compania produce carne de vită de calitate din bovine Angus, pe care le crește la ferme pe pășunile nelucrate din Transilvania.

Pentru a putea susține acest efectiv total, grupul deține 10000 de hectare de teren, destinat atât pășunilor, cât și terenului agricol, cultivat exclusiv în vederea hrănirii animalelor proprii. Pe lângă fermele proprii, Karpaten Meat Group a dezvoltat o structură națională de ferme Angus partenere a căror activitate o susține prin diverse programe de parteneriat cu scopul de a crea o rețea de producție de carne de vită ANGUS de calitate, atât pentru piața externă, cât și pentru cea românească.

În vederea închiderii lanțului de producție în țară, compania a deschis recent o proprie unitate modernă de tranșare la Agnita, care îi va permite producția de carne de vită în sistem integrat. Astfel se încheie lanțul de producție în România, ceea ce presupune pentru consumatorul român posibilitatea de a afla informații despre cum și unde se produce carnea de vită Angus cumpărată. Această transparență a procesului de producție oferită consumatorului poartă numele de trasabilitate. Iar trasabilitatea este o caracteristică foarte importantă pentru un produs de calitate superioară.

Care sunt domeniile principale de activitate ale companiei?

Karpaten: Domeniile principale ale activității companiei descriu de fapt etapele sistemului integrat de producție, pornind cu dezvoltarea unei genetici de calitate la bovinele Angus de reproducție, creșterea acestora în sistem extensiv și hrănirea lor cu iarba de pe pășune, îngrășarea animalelor pentru abatorizare, procesarea cărnii în unitatea de tranșare și vânzarea către clienții grupului: restaurante, procesatori, măcelării, lanțuri de magazine în sistem de retail și vânzare către clienții finali prin magazinul online https://premiumangus.ro/  sub numele de brand Karpaten Premium Angus.

Care este aspectele inovatoare aduse de compania dvs. în producția de carne pe piața românească?

Karpaten: Creșterea bovinelor în sistem extensiv aduce multiple avantaje, atât în plan economic, cât și din punct de vedere ecologic: pe de o parte pășunatul fiind un mod cât mai sănătos și natural de hrănire, animalele își valorifică la maxim potențialul genetic; în plus pot fi utilizate în mod productiv terenuri accidentate, care nu pot fi valorificate agricol, dar care sunt bune resurse de siloz, realizându-se totodată și conservarea biodiversității acestor spații.

Pe lângă practicarea zootehniei în mod tradițional Karpaten Meat Group introduce în România un management modern al fermei, bazat pe un sistem digital de evidență a animalelor, stockbook, prin care se monitorizează animalele în toate etapele de viață, de la fătare la abatorizare, ceea ce furnizează implicit transparență în procesul de producție a cărnii, rezultând un produs finit cu trasabilitate clară.

Karpaten Meat Group oferă consumatorului din România o carne de vită de calitate premium, proaspătă, fragedă și suculentă, maturată după model tradițional, dar prin tehnologie modernă de ultimă generație. Know-how-ul elvețian aplicat într-un sistem integrat de producție se traduce prin calitatea produsului finit, disponibil acum publicului larg, nu numai unei nișe de consumatori.

Care sunt gamele de produse comercializate?

Karpaten: Karpaten Meat Group oferă spre vânzare animale vii – juninci, juninci gestante și tauri de reproducție, către fermierii parteneri și nu numai – și carne de vită: carcase, părți de carcasă și piese de carne către clienții grupului: restaurante, măcelării, lanțuri de magazine din sistemul de retail precum Carrefour, Metro și Real, dar și către clienți finali prin intermediul magazinului nostru online.

În plus grupul nostru de firme oferă  întreaga gamă de servicii și activități necesare pentru sistemul de producție de bovine ANGUS, pornind de la identificarea potențialului, analiza proiectului, sprijinul în faza incipientă și implementarea acestuia, până la suport în producția de carne de vită.

Pe lângă serviciile de consultanță oferite pentru înființarea unor ferme moderne, cu producție eficientă, ne implicăm activ în susținerea fermelor partenere prin programe de parteneriat de răscumpărare a vițeilor produși, creditare a fermelor, leasing tauri, rezervare a bovinelor gestante achiziție de vaci reforme. Partenerii noștri vor putea beneficia chiar și de un audit în care vor putea identifica nevoile business-ului si posibilități de eficientizare a managementului aplicat, pe baza suportului punctual primit.

În ce stadiu se afla piața în care activați, la momentul actual?

Karpaten: În 2019 a crescut interesul față de sectorul zootehnic în România, tot mai mulți fermieri fiind interesați să investească în creșterea bovinelor Angus  sau să își convertească fermele de bovine de lapte în bovine de carne Angus. Mai mult fermierii din țară devin din ce în ce mai conștienți de importanța unei genetici de calitate a animalelor pentru obținerea unei cărni de calitate superioară.

În același timp am sesizat o creștere și în vânzările de carne de vită Angus, tot mai mulți consumatori fiind interesați de carnea de vită de calitate superioară, produsă local, despre a cărei proveniență să poată ușor obține informații și să aibă o garanție a calității. Ca dovadă, magazinul online www.premiumangus.ro a dublat vânzările, față de începutul anului anterior.

Ce ne puteți spune despre tendințele pieței?

Karpaten: Valul ascendent remarcat în ultima perioadă în ceea ce privește consumul cărnii de vită Angus aduce o notă optimistă pentru viitoarele vânzări, dovedind interesul tot mai mare al consumatorilor de a achiziționa produse de calitate, indiferent de platforma preferată (online shop, restaurant, retail, etc.) sau de tipul de ingredient (carne sau produs procesat).

Acest interes în creștere pentru consumul de carne de vită de calitate se traduce în plan economic prin apariția pe piața românească a unei nevoi de închidere a lanțului de producție în țară. Karpaten Meat Group  sprijină ultimele etape din acest proces prin dezvoltarea unor noi ferme de îngrășare și mai ales prin deschiderea unei unități de tranșare proprii.

Care sunt cele mai inovatoare produse comercializate?

Karpaten: Factorul de noutate vine din faptul că prin această investiție într-o unitate modernă de tranșare vom avea posibilitatea de a tranșa carcasele în mod personalizat, pentru clienții noștri mari, în funcție de nevoile acestora, deschizând astfel drumul către preparate mai creative, meniuri mai variate, bucătari care lucrează în strânsă colaborare cu măcelarii. Tăierea corectă a pieselor poate garanta sau anula succesul unui preparat, iar pentru a o realiza, e nevoie de know-how, pe care noi îl valorificăm în cadrul noii unități de tranșare deschise.

Ce estimări aveți pentru anul 2020?

Karpaten: Odată cu deschiderea noii secții de tranșare, Karpaten Meat va reuși să onoreze comenzile actuale, dar și să susțină cererea în creștere de carne de vită Angus. Mai mult, prin tranșarea personalizată putem oferi aceeași carne de calitate superioară, dar în multiple moduri de tăiere și prezentare pentru a putea satisface clienți cu cerere cât mai diversificată, potrivit specificului activității fiecăruia, de la măcelării și procesatori de carne, lanțuri de magazine de retail, până la restaurante mici de tip gourmet, cu meniuri speciale pentru gusturi rafinate.