INTERVIU CESAROM

CESAROM este unul dintre brandurile cu tradiţie din România, cu o istorie de aproape 60 de ani. Plăcile ceramice CESAROM® sunt produse în fabrica Sanex SA din Cluj-Napoca, companie care a devenit, începând din 2004, membră a grupului austriac Lasselsberger GmbH, unul dintre liderii în producția europeană de plăci ceramice (gresie porțelanată, faianţă şi decoruri ceramice). Având o capacitate anuală de producție de 8 milioane de m2, portofoliul CESAROM® numără în prezent peste 200 de colecții de gresie și faianță distribuite la nivel național în magazinele proprii, magazinele partenere și rețelele DYI Dedeman, Leroy Merlin, Hornbach și Ambient.

Easy Engineering: Care sunt domeniile principale de activitate ale companiei?

CESAROM: Activitatea companiei este încadrată în domeniul construcțiilor, pe nișa de materiale pentru finisaje interioare și exterioare. Plăcile ceramice CESAROM® se adresează celor două mari segmente de consum din România: proiecte rezidențiale și comerciale.

E.E: Care sunt noutățile pentru anul 2020, in materie de produse noi?

CESAROM: În 2020 CESAROM® a lansat 25 de colecții noi care țin pasul cu trendurile majore din amenajări (stilurile Ethnic-Arty, Art-Deco, Minimalist) și care pun accentul pe decorurile cu aplicații speciale, decorurile digitale, texturile și culorile naturale, precum și pe albastrul clasic, desemnat de Pantone culoarea anului. Cu aceste colecții noi, portofoliul CESAROM® a ajuns la un total de peste 200 de colecții de gresie și faianță.

Noile modele de gresie și faianță CESAROM® reușesc să aducă în interiorul casei elemente din natură datorită tehnologiilor avansate folosite în procesul de producție al plăcilor ceramice. Lemnul, piatra, cimentul și marmura sunt toate surprinse în colecțiile CESAROM® pentru un rezultat natural și practic.

Cunoscut pentru culorile sale vii, design-urile complexe și amestecul de texturi, stilul marocan a devenit una dintre cele mai semnificative tendințe ale anului, așa cum se arată în succesul mondial al produselor artizanale nord-africane – cum ar fi coșuri de rafie, felinare metalice și decoruri ceramice marocane. Această tendință va continua în 2020, fiind un stil atemporal ce nu se demodează. Prin adăugarea unui plus de culoare se poate crea un aspect unic, plin de modele și de viață, folosind plăci ceramice cu durată lungă de viață, extrem de ușor de instalat și curățat, potrivite atât pentru placarea pereților, cât și a podelelor. Acest stil se poate regăsi în colecțiile CESAROM® Wright și Terrazzo.

Stilul Art-Deco cu forme decorative preia conducerea în 2020.

Art-Deco înseamnă detalii decorative, meșteșuguri fine și jocuri de culori atemporale. Prin îmbinarea decorurilor clasice cu influențele moderne se poate crea un spațiu care să reziste la testul timpului. Stilul Art-Deco se obține prin mixarea unor accente vechi cu cele moderne. Decorurile folosite în acest stil pot părea un tapet vintage, însă un pattern tridimensional le aduce cu siguranță în tendințe. Acest stil, ce atrage atenția într-un interior monocromatic, este surprins cel mai bine în colecțiile CESAROM® Nalim și Ara.

Stilul Minimalist, brutalist

Materiale brute precum cimentul și piatra, liniile drepte, formele simple, suprafețele mate, nuanțele de la antracit la gri deschis, dar și variațiile de bej sunt în mare vogă și definesc acest trend. O ramură a minimalismului este stilul « Terrazzo », care rămâne o tendință dominantă în 2020, în toate formele și culorile. Designul simplu al acestui trend se regăsește în colecțiile CESAROM® MoveCrust sau Flakes.

Toate noutățile CESAROM® au fost concepute pentru a răspunde nevoilor consumatorilor atât pentru amenajarea interioară a locuinţelor, birourilor şi spaţiilor intens circulate, cât şi pentru amenajările exterioare de terase, alei şi chiar socluri. Pentru mai multă inspirație se poate consulta pagina de colecții.

E.E: Care sunt gamele de produse comercializate?

CESAROM: Comercializăm plăci ceramice mărcile CESAROM® si RAKO®, produse care se adresează unor destinații variate: gresie porțelanată glazurată și neglazurată, ce poate fi utilizată atât la exterior cât și la interior pentru placarea pardoselilor, dar și a pereților; gresie de interior care poate fi utilizată exclusiv pentru placările pardoselilor interioare; faianță pentru placarea exclusivă a pereților din interior; decoruri digitale sau cu aplicații speciale, în limbaj popular medalion sau brâu.

Plăcile ceramice CESAROM® au dimensiuni cuprinse între 20×40 cm și 60×30 cm, de formă dreptunghiulară sau pătrată. Colecțiile pentru baie și bucătărie sunt completate de plăci de decor variate care ajută la personalizarea și definirea stilului amenajării. Paleta largă de design-uri şi culori, precum şi calitățile tehnice ale plăcilor ceramice sunt criterii care definesc longevitatea brandului CESAROM® în România.

Plăcile ceramice RAKO®, produse în fabrica Lasselsberger din Cehia și comercializate și pe piața locală, completează gama de produse cu formate mari de 60x60cm, 90x30cm, 20x120cm sau 120x60cm, cu aplicații și finisaje speciale și cu canturi rectificate. În 2020, au fost lansate 10 colecții noi RAKO®, colecții ce sunt distribuite și prin cele mai importante rețele de tip DIY din România.

E.E: În ce stadiu se află piața în care activați, la momentul actual?

CESAROM: Conform estimărilor companiei, în 2019 piața plăcilor ceramice din România s-a situat la un volum de cca. 36 de milioane de metri pătrați. Ținând cont de rezultatele anului 2019 și de proiectele deja începute, la început de 2020 estimăm că o creștere de până la 10% a pieței materialelor de construcții va impacta și consumul de plăci ceramice cu minim 5%.

E.E: Ce estimări aveți pentru anul 2020?

CESAROM: Pentru 2020, înainte de criza medicală, mizam pe un avans cu 15% al cifrei de afaceri consolidate a Lasselsberger România, comparativ cu 2019. Această creștere era susținută de lansarea de noi, dar și de lărgirea portofoliului de clienți și de majorarea exporturilor.

Având în vedere evenimentele din ultima perioadă (politice, de sănătate publică), în cel mai pesimist scenariu, din cauza crizei Covid-19, piața românească de gresie și faianță ar putea să înregistreze un declin de 10-15% comparativ cu 2019, ceea ce s-ar traduce în 31-32 mil. m2 în 2020. Este nevoie, mai mult decât oricând, de investiții în dezvoltarea infrastructurii și de politici guvernamentale favorabile pentru a susține aceste cifre.

E.E: Ce ne puteți spune despre tendințele pieței?

CESAROM: În prezent, preferințele românilor în materie de amenajări interioare se îndreaptă către materiale cu texturi și culori cât mai naturale, precum tonuri de bej, gri, ivoriu și maro, care inspiră eleganță. Totodată, stilurile Art-Deco, Ethnic-Arty și Minimalist continuă să crească în popularitate, motiv pentru care colecțiile CESAROM® sunt completate  cu  decoruri digitale geometrice, florale,  tip patchwork  și mozaic.

Marca CESAROM® conține o gamă largă de gresie și faianță ceramică, inclusiv accesorii decorative și funcționale pentru o soluție completă de băi, podele și bucătării, interioare, dar și balcoane, terase, scări în exterior.

E.E: Care sunt cele mai inovatoare produse comercializate?

CESAROM: Gresia porțelanată produsă la fabrica din Cluj-Napoca se remarcă prin calitățile tehnice deosebite. Prin arderea la temperaturi foarte ridicate se obține o placă ceramică foarte compactă, cu absorbție de apă foarte redusă (sub 0.5%). Acest lucru îi conferă rezistență mecanică la abraziune,  agenți chimici și variații de temperatură. Datorită avantajelor dovedite în ceea ce privește igiena, ușurința în întreținere, rezistența la foc și durata de viață îndelungată, acest tip de placă reprezintă alegerea optimă pentru amenajările rezidențiale și comerciale, atât pentru acoperirea pardoselilor, cât și a pereților.