INTERVIU ALFA CLUJ – PROIECTE SEMNIFICATIVE ÎN 2020

ALFA CLUJ SRL este o societate românească cu capital privat străin, înfiinţată în anul 1996 de către un grup de investitori din Ungaria. Societatea face parte dintr-un grup de firme specializate în furnizarea de tehnică de încărcare-descărcare şi manipulare a mărfurilor, precum şi logistica depozitelor. Mai multe informaţii pe www.alfa-cluj.ro.

 Cifra de afaceri a firmei pe anul 2019 a depăşit 6,2 milioane euro, cu un număr de 56 angajaţi.

Easy Engineering: Care sunt gamele de produse comercializate?

ALFA: Produsele oferite de compania noastră pe piață se grupează în 4 divizii:

1.Uşi industriale şi sisteme de andocare (Divizia Investiţionale), grupă ce cuprinde toată gama de uşi industriale: uşi secţionale pline sau vitrate, uşi rezistente la foc (batante, culisante, secţionale, tip rulou), uşi frigorifice batante sau culisante, uşi tip rulou cu sau fără izolare termică, uşi cu deschidere rapidă pentru interior sau exterior.

De asemenea dintre produsele comercializate de această divizie fac parte produsele din PVC (perdele şi uşi dublu-batante) şi sistemele de andocare, constând în principiu din:

Egalizatoarele de rampă: hidraulice sau manuale, basculante sau telescopice, staţionare sau glisante, Obturatoarele termice, Termoboxuri, Blocatoare de roţi. Sisteme de protecţie a angajaţilor la lucrul la rampă, Ventilatoare industriale speciale de volum mare şi viteză mică.

Divizia mai oferă: automatizări pentru porţi, bariere şi sisteme de limitare a circulaţiei. Brandul sub care uşile secţionale şi sistemele de andocare sunt promovate pe piaţă se numeşte AlfaDoors, brand propriu şi marcă înregistrată a ALFA CLUJ SRL. Mai multe informaţii pe www.alfadoors.ro.

2. Accesorii şi dispozitive de ridicare, şi anume: transpaleţi şi stivuitoare manuale, chingi de ridicare, chingi de ancoraj, dispozitive de ridicare din material textil, cablu metalic sau lanţ (toate acestea realizate în atelierul propriu de producţie la Cluj Napoca). La această grupă se adaugă: cricuri cu cremalieră, palane cu lanţ, diverse cărucioare pentru uz industrial, cleşti pentru manevrarea diferitelor sarcini şi alte accesorii metalice pentru ridicare. Toate acestea se comercializează pe piaţa românească şi în ţările din jur sub marca Gutman, brand propriu ALFA CLUJ SRL. Mai multe informații pe www.gutman.ro.

3. Logistică şi depozitare de mărfuri industriale, şi anume: rafturi industriale, electrostivuitoare, transpaleţi electrici, dispozitive ataşabile stivuitoarelor pentru diverse manevre, mese hidraulice, dulapuri de vestiar, dispensere de paleţi, sisteme de parcare multietajată. Brandul sub care acestea se comercializează se numeşte AlfaLogistik, brand propriu ALFA CLUJ SRL. Mai multe informații pe www.alfalogistik.ro.

4. Sisteme de gestionare/prelucrare a deşeurilor. Brandul sub care acestea se comercializează se numeşte Alfa Recycling, brand propriu ALFA CLUJ SRL. Acest departament oferă prese hidraulice de balotat manuale, semiautomate şi automate, linii conveioare de transport al deşeurilor, tocătoare, perforatoare de PET-uri, sisteme complexe de colectare, măcinare şi transport al diverselor tipuri de deşeuri, precum şi alte soluţii tehnice moderne.

Toate produsele enumerate mai sus sunt susţinute de un Departament de Service performant, bine instruit şi cu o largă experienţă practică, pregătit să acorde sprijinul necesar în mentenanţa şi reparaţia tuturor produselor livrate de noi atât în perioada de garanţie cât şi post-garanţie.

E.E: Care au fost cele mai vândute produse anul acesta?

ALFA: La fel ca în anii precedenţi, ponderea cea mai mare în vânzare o au produsele destinate logisticii depozitelor (transpaleţi manuali şi/sau electrici, mese de ridicat, stivuitoare manuale şi electro-hidraulice, etc.), accesoriile de legare şi ridicare a sarcinilor cu ajutorul macaralelor, respectiv chingi, cabluri, şufe, ş.a.m.d.), precum şi diferitele sisteme de rafturi industriale. O evoluţie favorabilă (peste 27% creştere)  au avut şi vânzările de uşi industriale, dintre care aş remarca uşile secţionale, un produs tradiţional al companiei noastre.

E.E: Care sunt cele mai semnificative proiecte din anul 2020?

ALFA: Anul 2020, deşi atât de controversat ne-a adus proiecte frumoase. În primul rând vreau să menţionez Jaeggi Industries din Sibiu, un proiect cu care ne mândrim, care a adus beneficii ambelor părţi. Am oferit soluţii inovatoare, am fost alături de client pe parcursul desfăşurării lucrărilor, fiind cât mai deschisi şi flexibili posibil. Rămânând la rafturi, merită amintită şi colaborarea cu Electroprecizia Electrical Motors din Brasov, Hell Energy şi mulţi alţii. Un proiect deloc de neglijat este cel de la Bucureşti (CTP) unde am oferit cea mai buna soluţie pentru încărcare-descărcare din camioane cu ajutorul mesele hidraulice de la Translyft. Trecând la domeniul alimentar, ne-am bucurat să avem clienţi pe cei de la Scandia din Sibiu, care au achiziţionat o masă hidraulică din inox special concepută pentru industria alimentară.

E.E: Ce soluții / produse au fost folosite în cadrul proiectelor?

ALFA: Încercăm în primul rând să identificăm nevoia clientului şi apoi să-i oferim cele mai bune solutii pentru a-i eficientiza munca. De exemplu, în Vâlcea am utilat o hală din industria automotive, cu rafturi pentru paleţi, echipate cu accesorii: protecţii de colţ, plasă spate, grilaje pentru a fi cât mai usor de utilizat şi pentru a asigura o siguranţă sporită operatorilor. Sistemul de rafturi a fost completat cu stivuitoare electrice cu operator pietonal marca Gutman echipate cu noua generaţie de baterii Li-Ion pentru rapiditatea manipulării şi uşurarea muncii angajaţilor. În cadrul mai multor proiecte au fost folosite mese hidraulice Translyft personalizate. Considerăm un avantaj capacitatea noastră de a ne putea plia pe cerinţele clientului prin personalizarea produselor.

E.E: Ce prognoze aveți pentru anul 2021?

ALFA: Anul 2021 prezintă o mare doză de incertitudine, datorită efectelor pe termen mediu şi scurt ale pandemiei de Covid 19 izbucnite la începutul anului 2020. Mai mulţi parteneri tradiţionali ai companiei noastre au anunţat renunţarea sau amânarea unor investiţii ce ar fi trebuit derulate la sfârşitul anului 2020-începutul anului 2021. Un efect încă neclar asupra afacerii noastre o va avea evoluţia industriei de automotive. Scăderea sau creşterea acestei industrii are un efect pe orizontală extrem de vizibil asupra industriei româneşti, inclusiv a rezultatelor companiei noastre. Acelaşi lucru este valabil şi pentru industria construcţiilor.

Estimăm că nu vom face noi angajări în 2021 și sperăm, în acelaşi timp, nici să nu fim nevoiţi să concediem din angajaţi.

Ne îngrijorează, de asemenea, posibilitatea înrăutățirii disciplinei financiare, adică perspectiva încasării mai dificile a facturilor emise, o caracteristică a vremurilor de criză.

O scădere a cifrei de afaceri şi a profitului nostru în anul 2021 cu până la 5% ar fi o evoluție acceptabilă din punctul de vedere al companiei noastre.