Goodyear este una din companiile producătoare de anvelope de top la nivel mondial, cu operațiuni peste tot în lume. Compania dezvoltă, produce și livrează pe piață anvelope pentru majoritatea aplicațiilor în 52 de unități de producție, în 22 de țări și are operațiuni de marketing în aproape fiecare țară din lume. Pentru mai bine de 100 de ani, compania livrează produse de calitate care să îi ducă pe utilizatori acolo unde aceștia au nevoie. În România, grupul Goodyear Dunlop este prezent încă din 1999 și este reprezentat de două entități legale, Goodyear Dunlop Tires (Birou de Vânzări) și Goodyear Dunlop Tires Operations.

Goodyear Dunlop Tires Operations România este prestatorul de servicii al Goodyear Dunlop Europa, Orientul Mijlociu și Africa. Activitatea acestui Procurement Center din București a început în iulie 2011, cu o echipă formată din șapte asociați. Misiunea principală a acestui centru a fost de a îndeplini nevoile clienților la nivel intern. În momentul de față echipa este de patru ori mai mare și continuă să crească, furnizând servicii în 26 de țări. Echipa Easy Engineering a stat de vorbă cu Daniel Matei, Trade Marketing Manager, Goodyear Dunlop Tires CSEE pentru mai multe informații.

Easy Engineering: Care sunt gamele de produse comercializate?

Daniel Matei: Pe piața din România, Goodyear Dunlop comercializează o gamă extinsă de produse și servicii, de la anvelope pentru mașini de pasageri, până la anvelope pentru aplicații OTR (mașini grele, industriale, portuare, urbane, care lucrează în situri de construcție, cariere, mine de piatră ș.a.) sau anvelope de curse și motociclete. Din punct de vedere al serviciilor, în România, Goodyear Dunlop acoperă servicii atât pentru turisme, cât și pe segmentul anvelopelor de camion prin cele două lanțuri de franciză de service și retail cu anvelope: Premio și TruckForce. Gama de servicii pe parte de anvelope comerciale este deservită și prin programul FleetFirst, un program de management al anvelopelor oferit flotelor de transport rutier de marfă de la nivelul întregii Europe.

E.E: Care sunt inovațile Goodyear ale anului 2015?

D.M: În 2015, Goodyear aduce produse noi pe piață atât pe segmentul anvelopelor de consum, cât și pe cel al anvelopelor comerciale ce oferă beneficii net sporite pentru condiții de iarnă. Printre noutățile din acest an se numără și noi dimensiuni în gamele comerciale KMAX și FUELMAX, precum și linii noi în materie de anvelope reșapate.

Pe partea de cercetare și inovare, Goodyear a prezentat la Geneva două concepte revoluționare, anvelopele concept BHO3 și TripleTube.

Anvelopa BHO3 generează electricitate prin acțiunea materialelor în interiorul anvelopei care captează și transformă energia creată prin căldură atunci când se flexează în timpul rostogolirii în condiții normale de condus. Materialele folosite ar optimiza capacitățile de generare de electricitate ale anvelopei, precum și rezistența la rulare. Atâta timp cât cererea pentru mașini electrice este în creștere, această tehnologie are potențialul de a contribui semnificativ la găsirea unei soluții la provocările legate de mobilitatea viitorului. Această tehnologie vizionară pentru construcția anvelopelor ar putea elimina anxietățile pe care pasionații de mașini electrice le au în legătură cu acestea.

goodyear text

La rândul ei, anvelopa TRIPLE TUBE prezintă trei tuburi în interiorul anvelopei. Tuburile sunt localizate dedesubtul benzii de rulare și în apropierea umerilor dintre interiorul și exteriorul anvelopei, precum și în apropierea centrului acesteia. Anvelopa eliberează, în baza unei pompe interne care mișcă aerului, aer din camera principală în cele trei camere individuale, sau în cele trei tuburi. Anvelopa se ajustează automat – de una singură – în trei poziții în funcție de condițiile de drum.

  • Poziția Eco/Safety – cu un nivel maxim al presiunii în cele trei tuburi – oferă o rezistență la rulare scăzută.
  • Poziția Sporty – cu un nivel redus al presiunii în tubul situat în apropierea umărului lateral dintre interiorul anvelopei – oferă o mai bună manevrabilitate pe uscat printr-o pată de contact optimizată.
  • Poziția Wet Traction – cu o presiune maximizată în tubul central al anvelopei – furnizează o rezistență sporită la acvaplanare prin intermediul unei ridicături în centrul anvelopei.

E.E: În ce stadiu se afla piaţa anvelopelor la momentul actual?

D.M: În momentul de față, excluzând faptul că suntem în intersezon, piața anvelopelor cunoaște o revenire lentă, dar sigură, care este în linie cu revenirea ușoară a întregului sector de componente din industria auto.

E.E: S-a modificat profilul clientului în ultimul timp?

D.M: Clientul nostru este un client interesat de beneficii, care caută să facă achiziții bine informate și care să respecte un nivel ridicat al raportului calitate/preț.

E.E: Ce estimări aveţi pentru restul anului 2015?

D.M: Conform estimărilor făcute deja publice, ne așteptăm la o evoluție pozitivă a vânzărilor în subsidiara Europa, Orientul Mijlociu și Africa, din care face parte și România. Conform acestora, ne așteptăm la creșteri de 3-5 procente pe segmentul de consum și de 5-7 procente pe segmentul anvelopelor comerciale. Pe segmentul de servicii, vom continua să îndeplinim nevoile clienților noștri, păstrându-ne astfel o poziție de lider.

About The Author