Departamentul de Dezvoltare a Produselor Ford Otosan a demarat primele proiecte de R&D în sectorul auto din Turcia în 1961. Otosan a produs prima maşină de transport pasageri, Anadol, în 1966, şi a proiectat primul motor diesel, ERK, în 1986. Ford Otosan a dezvoltat modelul Transit Connect în 1997, primul mare proiect după stabilirea parteneriatului cu Ford, iar în 2003 a terminat proiectul pentru camionul Cargo cu motor Ecotorq pentru vehicule grele.

“Centrul R&D Ford Trucks Sancaktepe, construit pe o suprafață de 35.000 mp și cu un laborator cu o suprafață de 2.300 mp, este echipat pentru desfășurarea tuturor activităților de R&D, de la design-ul vehiculelor, până la condusul acestora pe șosea. În prezent avem 1.376 de ingineri, de la 1,100 cât aveam la finalul anului 2018.

Centrul joacă un rol important în activitățile noastre de R&D, care pot fi clasificate sub ingineria de dezvoltare a motoarelor, analiză și proiectare asistate de calculator, inginerie de dezvoltare a sistemelor de transmisie și management electronic al motorului. Centrul se mândrește cu primul laborator din Turcia cu Realitate virtuală (CAVE), cu Sistemul Încorporat, Laboratorul de Dezvoltare Software (HIL) și Studioul de Design. Toate infrastructurile sunt destinate sprijinirii activităților R&D. La centrul R&D Ford Trucks Sancaktepe, principalele noastre subiecte pentru viitor sunt electrificarea, reducerea greutății, vehicule autonome, vehicule conectate și reducerea emisiilor CO2. Prevedem că acestea vor fi tendințele majore de transformare în industria transporturilor,” declară Selim Yazici, Managing Director SEE & Balkans, Ford Trucks.

Ford Otosan are aptitudinile şi infrastructura necesare pentru a proiecta, dezvolta şi testa un vehicul în întregime, de la zero la produsul final, incluzând şi motorul. Societatea Ford Otosan foloseşte tehnologie de ultimă generaţie pentru a oferi produse competitive, atât în Turcia, cât şi pe toate pieţele externe, incluzând Europa şi America de Nord.

Cel mai mare centru R&D în industria auto din Turcia

Astăzi, cu peste 1.200 de ingineri, centrul Ford Otosan R&D este cel mai mare din industria auto turcească şi exportă servicii de inginerie. Proiectele contractate de Ford Motor Company şi Ford Otosan includ motoare, caroserii şi design de interior. Activitatea de calibrare şi dezvoltare a motoarelor diesel Ford Motor Company sunt realizate de Ford Otosan. O deosebită atenţie este acordată inovaţiilor privind economia de combustibil, minimizarea emisiilor, sistemele de asistenţă pentru şofer, procesele de testare şi dezvoltarea metodelor de analiza.

Liderul Turciei în exportul de inginerie

Ford Otosan a primit premiul întâi la categoria „Servicii arhitecturale, de inginerie, ştiinţifice & alte servicii tehnice“ în 2015, conform sondajului „Primii 500 exportatori de servicii ai Turciei“ iar în 2016 premiul întâi desemnat de către Adunarea Exportatorilor Turci (TIM). Exportul total de inginerie a atins 578 milioane USD $ din 2010.

Transit Courier, produsul cheie al Ford Otosan pentru proiectare şi tehnologie

Ford Otosan a început să producă Ford Transit Couriers la Fabrica Yeniköy în martie 2014, după ce a finalizat cu succes, în 40 de luni, toate lucrările de analiza, creare prototipuri, construcţie şi producţie. Transit Courier este primul proiect de vehicule comerciale uşoare, toate lucrările de dezvoltare fiind efectuate de Ford Otosan.

Gama de Motoare Ecotorq

Dezvoltată în întregime de către inginerii turci, în doar patru ani, gama de motoare Ecotorq a primit Premiul Special la Premiile Tehnologice organizate de Consiliul Turcesc de Cercetare Ştiinţifică şi Tehnologică (TUBITAK), Fundaţia de Dezvoltare Tehnologică din Turcia (TTGV) şi Asociaţia Turcă de Industrie şi Afaceri (TUSIAD). Vehiculele Ford Trucks, dotate cu motoare Ecotorq de nouă generaţie, sunt conforme cu standardele de emisie Euro 6 şi au fost produse la fabrica İnönü din 2016.

Motorul EcoBlue

Motorul diesel EcoBlue 2.0L va fi produs la fabrica İnönü în 2019 şi va înlocui motorul Duratorq TDCi 2.2L care este folosit în acest moment la modelele Transit şi Custom. În forma să completă, noul model are o tracţiune mai mare, mai multă putere în vitezele inferioare şi un consum mai scăzut de combustibil. Dezvoltarea noului model EcoBlue 2.0L a fost efectuată de liderii celor două centre de inginerie Ford din Europa: Turcia şi Anglia.

Motorul EcoBlue va fi compatibil cu noile standarde de emisii Euro 6 şi Euro 7. Acest motor va fi folosit şi pentru autoturismele de tip C/CD (Focus, Mondeo, C-Max, S-Max şi Galaxy) care sunt cele mai vândute modele de către Ford Europe, Ford America şi Asia Pacific, precum şi pentru SUV-urile Ranger, Everest, denumite şi T6.

O altă inovaţie de la Ford Otosan: Exporturi de tehnologie şi inginerie către China

În 2013, Ford Otosan a iniţiat o altă inovaţie, semnând un contract de licenţă tehnologică cu Jiangling Motors Corporation Limited (JMC) din China. Acest contract permite producţia motoarelor Ecotorq, ale căror drepturi de proprietate intelectuală aparţin Ford Otosan, de către JMC din China (cea mai mare piaţă de camioane din lume).

În iulie 2014, un alt contract de licenţă a fost semnat cu aceeaşi societate pentru tehnologia folosită la şasiuri, cabină şi la componentele modelelor curente de camioane. Acest contract permite companiei Ford Otosan să exporte servicii de inginerie în China. Inginerii Ford Otosan lucrează cu ingineri JMC în analiza şi adaptarea modelelor pentru piaţa chineză, lansarea camioanelor „JMC Weilong“ având loc în 2017. Camioanele au fost create de Ford Otosan prin intermediul unui contract de licenţă tehnologică cu JMC Company. Aceste camioane au fost dezvoltate în întregime de inginerii turci. Mai mult, modelul a primit premiul „Camionul Anului“ în China.

Autonomie

În prezent, Ford Otosan desfăşoară patru proiecte sponsorizate UE, ce includ dezvoltarea diferitelor tipuri de vehicule, până la nivelul 4 de autonomie. Responsabilităţile Ford Otosan în aceste proiecte pornesc de la selecţia de senzori autonomi şi interpretarea datelor primite de la aceştia, până la controlul autonom al vehiculelor, asigurând şi dezvoltarea soft-ului necesar.

În plus, faţă de proiectele sponsorizate UE, Ford Otosan este în parteneriat cu AVL pentru a dezvolta o tehnologie de platooning, permiţând camioanelor să le urmeze autonom pe celelalte, tehnologia de platooning contribuie cu economie de 8-15% în  consumul de combustibil pe distanţe mari.

Noul camion Ford – F-MAX

500 de ingineri Ford Otosan au luat parte la procesul de proiectare, dezvoltare şi producţie al F-MAX, pe o perioadă de cinci ani. Toate drepturile de proprietate intelectuală sunt deţinute de Ford Otosan, cu centrul Ford Otosan R&D şi Fabrica İnönü. Atât pentru Ford Otosan, cât şi pentru Ford, noul F-MAX reprezintă primul vehicul comercial greu conectat şi al cărui soft poate fi actualizat prin cloud. Ford Trucks a debutat la Hanovra IAA, expunând în nume propriu şi pentru prima dată, modelul F-MAX, acesta câștigând premiul „Camionul Internaţional al Anului 2019“ (IToY).

Vehiculele electrice

Ford Otosan lucrează la proiecte de electrificare pe toate segmentele de producţie pentru a dezvolta vehicule electrice (EV) şi soluţii hibrid. Acestea includ următoarele etape: design, software, control, proiectare şi simulare, atât pentru componente, cât şi pentru sisteme, la care se adaugă dezvoltarea strategiilor de produs. Mai mult, strategiile de proiectare şi producţie sunt dezvoltate şi implementate luând în considerare importanța vehiculelor electrice.

Campion în brevete al industriei auto din Turcia

Ford Otosan consideră că este posibilă creşterea industriei auto la scară globală doar prin dezvoltarea şi extinderea R&D. Dezvoltarea unui nou produs ce respectă toate standardele pe piaţa auto, unde competiţia este ridicată, poate fi posibilă doar prin implicarea pe termen lung în diverse proiecte a unie echipei tehnice de elită. Pentru a crea valoare adăugată pe termen lung, Ford Otosan se concentrează şi pe comercializarea activităţilor implicate în acest proces.

Ford Otosan a prezentat 238 de cereri de brevet la Biroul Turc de Brevete şi Mărci Comerciale în 2017. Cinci cereri ale Ford Otosan au fost înaintate de Ford Global Tehnologies (LLC) ce gestionează Proprietatea Intelectuală a Ford Motor Company către Biroul European de Brevete. 65 de cereri de brevete au fost acordate de Biroul Turc de Brevete şi Mărci Comerciale. De asemenea, societatea Ford Otosan creează noi strategii legate de cererile internaţionale de brevete. Invenţiile lor au fost protejate internaţional prin 24 de cereri de Tratate de Cooperare pentru brevete în 2017.

Centre Ford Otosan R&D

Centrul Sancaktepe R&D

  • Centrul de excelenţă pentru camioane grele şi grupuri propulsoare diesel aferente;
  • Studio de proiectare şi laborator CAVE (primul din Turcia);
  • Laboratoare HIL vehicule şi motoare;

Centrul Gölcük R&D 

  • Testare motoare & vehicule;
  • Ateliere de dezvoltare;

Centru de Dezvoltare Produs İnönü 

  • Producţie şi testare prototip motor;
  • Singură unitate pentru testarea motoarelor foarte grele de peste 13L din Turcia.