DAF prezintă o nouă generaţie de camioane pentru distanţe mari, stabilind noul nivel de excelenta. DAF a reinventat camionul, profitând în primul rând pe deplin de noile reglementări europene privind masele şi dimensiunile. Noile XF, XG şi XG+ reprezintă o platformă de vehicule complet nouă, proiectată pentru viitor.

Comisia Europeană a emis noi reglementări privind masele şi dimensiunile, cu obiectivul de a progresa în domeniul reducerii emisiilor (CO2), al siguranţei la volan şi al confortului pentru şofer. DAF este primul producător european de camioane care lansează o nouă generaţie de camioane cu design atractiv şi foarte aerodinamic, folosind libertatea suplimentară oferită de noile reglementări. Eficienţa, siguranţa şi confortul pentru şofer,cele mai bune din clasă, se întâlnesc în noua si revolutionara generatie DAF.

Încă de la lansarea primei generaţii, în 1997, DAF XF a fost întotdeauna lider de imagine, o încântare a clienţilor şi un vis al şoferilor. Nu mai puţin de 650.000 de camioane XF s-au vândut în total. Proprietarii din peste 50 de ţări din toată lumea beneficiază de calitate şi rentabilitate excelente. Diverse generaţii de XF au primit titlul de „Camionul internaţional al anului”.

Noua generaţie XF

Acum, DAF lansează noua generaţie XF. Aceasta dispune de un design complet nou al cabinei, alungit cu 160 mm în partea din faţă, pentru aerodinamică de top, cea mai mare eficienţă energetică şi cele mai reduse emisii de CO2 Noua generaţie XF are o poziţie a cabinei cu 75 mm mai joasă faţă de modelul anterior. În combinaţie cu parbrizul mare şi linia foarte joasă din partea inferioară a geamurilor, aceasta are ca rezultat o vedere directă fără egal, contribuind la siguranţa de top în domeniu, mai ales în ceea ce-i priveşte pe participanţii la trafic vulnerabili. Înălţimea în picioare oferită de noul XF este excelentă, între 1.900 şi 2.075 mm, în funcţie de poziţia din cabină.

Noua generaţie XG şi XG+

Pe lângă XF, DAF lansează XG şiXG+,creând un nou segment de piaţă superior, care profită la maximum de noile reglementări privind masele şi dimensiunile. Pe lângă partea din faţă alungită cu 160 mm, ambele modele, vârf de gamă, au o lungime de cel puţin de 330 mm în plus în spatele cabinei, pentru un spaţiu inegalabil pentru a munci, trăi şi dormi. Poziţia cabinei modelelor XG şi XG+ este cu 125 mm mai sus decât cea a noii generaţii XF. Podeaua semiplată oferă combinaţia optimă dintre accesul uşor, cu doar trei trepte, şi poziţia pe scaun excelentă, pentru o vedere directă foarte bună.

Interiorul cabinei DAF XG oferă o înălţime în picioare între 1.980 şi 2.105 mm şi, mulţumită alungirii din spate, oferă şi un spaţiu interior imens.

Noul XG+ depăşeşte orice camion de pe piaţă în termeni de spaţiu interior. Înălţimea plafonului este chiar mai mare, pentru un spaţiu stând în picioare de până la 2.220 mm. Acest XG+ este adevăratul lider de gamă de la DAF, oferind un nivel de confort extraordinar şi spaţiu amplu, unic în întreaga industrie. Toate, în combinaţie cu aerodinamica şi vederea directă.

Design modern şi atractiv

Noua generaţie XF, XG şi XG+ include un design exterior distinct, rafinat, caracterizat de forma alungită a cabinei, cu panouri ale caroseriei care se potrivesc perfect şi uşi şi parbriz montate impecabil, pentru o eficienţă aerodinamică remarcabilă.

Partea din faţă reprezintă o combinaţie între designul atrăgător şi o caroserie ce respectă reglementările. Astfel, se obţine o formă aerodinamică şi siguranţă îmbunătăţită pentru participanţii la trafic vulnerabili.

Toate camioanele din noua generaţie XF, XG şi XG+ dispun de o grilă elegantă, cu accente cromate. În plus, au o bară distinctă cu sigla şi o inserţie lucioasă care accentuează rafinamentul vehiculului. Admisia aerului este integrată frumos în faţă, contribuind la designul solid şi elegant, susţinut de grila proeminentă care accentuează partea din faţă alungită.

Bara de protecţie din oţel elegant proiectată şi bine integrată are o suprafaţă din material compozit şi e formată din trei elemente, combinând cea mai redusă vulnerabilitate şi costurile de reparaţii scăzute în caz de coliziune.

O caracteristică importantă de design sunt farurile cu LED-uri elegante, cu lumini de zi specifice şi lumini de viraj integrate, care creează o semnătură unica şi oferă o vedere fără precedent pe timp de noapte. La aspectul extraordinar al camionului contribuie şi proiectoarele Skylight cu LED-uri (standard pentru XG şi XG+), cu un design separat pentru fiecare model.

Părţile laterale ale cabinei au aceeaşi eleganţă ca faţa. Designul este suplu şi neted. cu linii ascendente care contribuie la aspectul dinamic.

Pionieri în dezvoltare

Complet aliniate cu obiectivele noilor reglementări europene privind masele şi dimensiunile, modelele din noua generaţie DAF au fost proiectate pornind de la principalele criterii de dezvoltare: lansarea unui nou standard de eficienţă, siguranţă şi confort pentru şoferi., fără compromisuri în ce priveşte durabilitatea şi fiabilitatea superioară pentru care sunt cunoscute camioanele DAF.

DAF a depus eforturi imense pentru a obţine cea mai bună aerodinamică posibilă a vehiculelor, iar rezultatul este un design exterior atrăgător, cu raze optime, îngustare şi sigilare extinsă, pentru un flux de aer perfect. Parbrizul curbat, panourile de colţ eliptice, învelitorile moderne ale montanţilor A, placa inferioară cu deflector de aer integrat şi designul unic al deflectoarelor de pe cadrul roţilor contribuie la aerodinamica superioară, la fel cum fac şi camerele opţionale care înlocuiesc oglinzile.

La fel de importante sunt şi măsurile luate pentru compartimentarea optimă a motorului sau fluxurile de aer de sub cabină. Acestea includ spaţiile din jurul răcitorului de aer şi al radiatorului, ghidajele de flux şi barierele de recirculare, precum şi învelitorile închise pentru cadrul roţilor. Toate acestea au dus la o aerodinamică cu 19% mai bună şi până la 6,3 din totalul de 10 procente de îmbunătăţire a eficienţei combustibilului.

Grupuri motopropulsoare noi şi eficiente

Pentru atinge un nivel de eficienţă superior, vehiculele din noua generaţie DAF XF, XG şi XG+ sunt echipate cu grupuri motopropulsoare noi, cu noi tehnologii pentru transmisii şi motoare şi inovaţii în ce priveşte puntea spate.

Combustia motoarelor PACCAR MX-11 de 10,8 litri şi PACCAR MX-13 de 12,9 litri a fost optimizată prin folosirea injectoarelor noi, a unei noi chiulase şi a unui nou bloc care permit presiuni mai mari ale cilindrilor, precum şi a unui nou design pentru pistoane şi cămăşi. O nouă generaţie de turbocompresoare eficiente se foloseşte pentru gestionarea optimă a aerului, iar noile compresoare de aer, pompe de ulei şi alternatoare asigură reducerea la minim a pierderilor parazite. Sistemul de tratare ulterioară a gazelor de eşapament a fost regândit pentru a obţine cea mai scurtă rută de la ieşirea motorului la intrarea EAS, pentru o pierdere minimă a temperaturii gazelor de eşapament şi o eficienţă maximă.

A rezultat un motor extrem de eficient, cu performanţe excelente la condus şi frânat, emisii de CO2 mai mici, un interval de service anual şi o greutate mai mică cu 10-15 kilograme, ce contribuie la productivitatea generală a camionului.

Ghidajele de flux garantează o aerodinamică excelentă în compartimentele de sub motor sau cabină şi eficienţa optimă a modulului de răcire, pentru utilizarea minimă a ventilatoarelor în timp ce se aplică răcitoarele de aer la capacitate maximă, pentru cea mai bună gestionare a temperaturii şi funcţionare a motorului.

Noile tehnologii de tratare ulterioară şi ale motorului, precum şi gestionarea termică sofisticată oferă o eficienţă cu până la 3 % mai mare a utilizării combustibilului, datorită îmbunătăţirii totale cu 10 %.

Modelele DAF XF, XG şi XG+ sunt echipate standard cu o cutie de viteze automată TraXon, cu noi tehnologii, precum selectarea automată a treptei de pornire de pe loc, funcţii predictive îmbunătăţite şi, opţional, urge-to-move (impuls la plecarea de pe loc). Pentru eficienţa maximă a transmisiei, se folosesc punţi spate cu niveluri scăzute de ulei şi noi rulmenţi pentru pinioane. O nouă generaţie de etrieri de frână duce la pierderi fricţionale mai mici şi o greutate mai redusă.