Noul Mercedes-Benz GLA începe primăvara anului 2017 cu o gamă extinsă de motorizări, o stilizare accentuată atât la interior, cât și exterior, dar și cu noutăți la nivelul versiunilor de echipare. Astfel, SUV-ul compact Mercedes-Benz se remarcă printr-o prezență mai impunătoare, caroseria având un aspect considerabil mai robust. Noul Mercedes-Benz GLA va fi disponibil în România începând cu luna aprilie a acestui an, prețurile pornind de la 29.339 euro pentru modelul GLA 180. Vârful de lance al seriei este noul Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC, disponibil acum și într-o versiune de echipare eminamente sportivă, intitulată Yellow Night.

Lansat inițial în 2013, Mercedes-Benz GLA a devenit rapid un model de succes într-un segment pe care l-a rescris și redefinit încă de la prima sa apariție. SUV-ul este caracterizat de un design dinamic și sportiv, manevrabilitatea deosebită și gama extinsă de opțiuni de personalizare. Fiind primul SUV compact al Mercedes-Benz, GLA a dat un nou suflu acestui segment de piață, în cadrul căreia a devenit rapid unul dintre cei mai importanți jucători. GLA este singurul model de serie din acest segment de piață care oferă dotări de siguranță și confort precum camera de 360 grade sau opțiunea HANDS-FREE ACCESS.

Motorizare nouă, consum redus

Modelul GLA 220 4MATIC va suplimenta gama de motorizări pe benzină disponibile cu tracțiune integrală. Cu o putere de 184 CP (135 kW), acest model reprezintă o propunere atractivă și este, totodată, unul dintre cele mai economice modele din clasa sa, cu un nivel de emisii de CO2 de doar 152 g/km. Versiunea diesel GLA 180d este campionul eficienței la nivelul segmentului, cu un nivel de emisii CO2 de doar 103 g/km.

Upgrade la interior

Interiorul oferă de asemenea un plus de valoare: disponibilă în exclusivitate în acest segment de piață, camera 360° poate înregistra activitatea din jurul mașinii, imaginile captate putând fi redate fie integral, fie într-un format de afișaj divizat în 7 mini-ecrane, toate pe ecranul multimedia din echiparea mașinii. Printre cele 7 unghiuri diferite disponibile se regăsește și o perspectivă de ansamblu, care compilează datele primite de la 4 camere: din fața și spatele mașinii, respectiv din oglinzile exterioare.

Farurile LED transformă noaptea în zi

Disponibile la cerere, farurile frontale LED High performance înlocuiesc actualele faruri bi-xenon. Pe lângă iluminarea excelentă, acestea sunt caracterizate de culoarea similară luminii naturale, ceea ce le face mai prietenoase pentru condusul pe timp de noapte. Consumul energetic a fost, de asemenea, scăzut: cu circa 60% mai puțin față de tehnologia cu Xenon și cu aproximativ 70% mai puțin față de tehnologia cu halogen.

La spate, noul GLA folosește farurile LED High Performance cu mai multe faze, iar stopurile și indicatoarele sunt controlate pe trei intensități. Luminozitate maximă – pe timp de zi, un nivel mediu – pentru condus pe timp de noapte, și un nivel redus, pentru staționarea pe timp de noapte. Cu ajutorul acestor funcționalități multiple, noul GLA asigură nivelul potrivit de luminozitate pe toate condițiile de trafic, indiferent de vreme.

Frânare independentă și avertizări despre comportamentul șoferului

Siguranța este prioritatea de top pentru Mercedes-Benz. Modelele GLA vin echipate în dotarea standard cu sistemul “Active Brake Assist”, care avertizează șoferul în cazul în care nu există suficientă distanță față de vehiculul din fața sa și, dacă este necesar, frânează în funcție de situație. Dacă sistemul detectează că șoferul reacționează cu întârziere, acesta va frâna automat pentru a preveni o coliziune sau pentru a minimiza consecințele unui eventual impact. Noul GLA include, de asemenea în dotarea standard, sistemul “ATTENTION ASSIST”, acesta putând depista semne de amețeală sau oboseală ale șoferului, recomandându-i acestuia o pauză.

Transmisia sportivă AMG SPEEDSHIFT DCT 7

Raportul de transmitere a puterii către trenul motor este asistat de cutia de viteze sportivă AMG SPEEDSHIFT DCT 7. Datorită rapoartelor mai scurte de transmitere între treptele de viteză trei și șapte, șoferul experimentează accentuat senzația de accelerație încă de la viteze mici. În plus, timpii de răspuns optimizați permit realizarea aproape instantanee a schimbării într-o treaptă superioară.

About The Author