DHL s-a înființat în urmă întâlnirii dintre Adrian Dalsey şi Larry Hillblom în parcarea unui supermarket din San Francisco. Cei doi erau colegi la o companie care oferea servicii restrânse de curierat, iar la un moment dat au pus la cale un plan pentru propria afacere cu servicii de livrare; Robert Lynn, asociat în afaceri imobiliare, s-a alăturat celor doi, şi, astfel, DHL s-a înfiinţat devenind prima companie de curierat care deservea zona dintre coasta de vest a Americii şi Hawaii. La început, cei trei parteneri – Adrian Dalsey, Larry Hillblom şi Robert Lynn – transportau aerian documente pe care le transportau ei înşişi între San Francisco şi Honolulu, Hawaii, cu livrarea lor a doua zi, inventând astfel curieratul expres internaţional. În România, DHL sărbătorește anul acesta 25 de ani de existenţă pe piață, timp în care s-a dezvoltat continuu, ajungând lider de piață pe segmentul expedierilor express internaţionale.

DHL folosește următoarele inovații tehnologice pentru expediții: aparate de scanare a mărfii X-RAY dual view, drone, scannere de ultima generaţie, bazate pe platforma Android, sisteme de preluări/livrări de pachete, total automatizate și aplicaţii web-based pentru alegerea modalităţii de livrare cea mai confortabilă pentru clientul final.

Echipa Easy Engineering a stat de vorbă cu Luigi Vendrami – Network Operations Manager DHL Romania pentru mai multe informații.

Easy Engineering: Ce probleme aţi întâlnit de-a lungul timpului în România şi cum le-aţi rezolvat?

Luigi Vendrami: În cei 25 de ani am întâlnit multe provocări – însă credem că le-am transformat în oportunităţi de dezvoltarea ale business-ului nostru. De exemplu, provocările legate de infrastructură rutieră locală ne-au determinat să deschidem după Bucureşti alte două porţi internaţionale aeriene la Cluj şi Timişoara – pentru a ajunge la clienţii noştri din partea de centrală şi de vest a ţării, în cel mai scurt timp posibil. Pentru zona de NE a ţării colaboram cu o rută comercială Tarom, astfel încât dacă un client din Iaşi are nevoie că mostra lui să ajungă în Europa a doua zi lucrătoare, acest lucru să fie posibil.

E.E: În ce stadiu se afla piaţa în care activaţi, la momentul actual?

L.V: Piaţa de curierat din România este una dinamică, competitivă şi în continuă creştere în ultimii ani. Această tendinţă vine ca urmare a creşterii economice, a intensificării tranzacţiilor internaţionale, a schimburilor comerciale între state, a creşterii e-commerce-ului, a creşterii obiectivului de internaţionalizării a afacerii nu doar pentru companiile mari, ci şi pentru segmentul ÎMM. Piaţa de curierat este estimată la o valoare de 370 mil euro la sfarstiul lui 2015 (incluzând Poşta Romană şi jucătorii de pe piaţa de curierat intern).

DHL text2

E.E: Ce investiţii au fost făcute în ultima perioadă în România?

L.V: În 2012 – 2013 DHL a făcut o investiţie importantă prin înnoirea flotei cu 100 de autovehicule utilitare mari cu rafturi interioare (Volkswagen Crafter), care operează în toată ţara şi care au dublat capacitatea de transport pe teritoriul României oferind o eficienţă mai mare a livrărilor.

În 2014 DHL a inaugurat terminalul operațional situat în incinta Aeroportului Internațional “Avram Iancu” din Cluj-Napoca, principalele avantaje pe care această investiţie le oferă partenerilor DHL din partea nord-vestică a României fiind: îmbunătățirea timpilor de livrare și preluare și o capacitate mai mare de procesare a coletelor prin aparatul X-ray dedicat DHL. Noul terminal operațional DHL a permis ca procesul de sortare a mărfii să se facă imediat după sosirea acesteia în aeroport, iar accesul coletelor se face direct către pistă, acestea conducând la îmbunătățirea timpilor de livrare și preluare pentru expedierile internaționale cu până la 60 de minute, ceea ce a adus un câștig semnificativ pentru partenerii DHL din această zonă a țării. La eficientizarea timpilor de livrare și preluare contribuie și aparatul Xray dedicat operațiunilor DHL, cu ajutorul căruia este posibilă procesarea unui număr mai mare de expedieri, într-un timp mai scurt. Această locaţie este acreditata TAPA A şi acoperă astfel nevoile de securitate ale clienţilor din zonă, sensibili la aceste aspecte. Anul trecut am extinsă capacitatea operațională a acestui terminal, ca urmare a creșterii semnificative a volumelor tranzitate de acest terminal.

Foarte recent, ca urmare a creșterii volumelor, atât la import cât şi la export, am mărit capacitatea de transport aerian, prin înlocuirea avionului anterior de 3.5 tone util, cu unul care poate încărca 5.8 tone util.

La sfârșitul anului trecut, DHL a investit 1 milion de euro într-un nou terminal operațional, situat în incinta Aeroportului Internațional “Traian Vuia” din Timișoara.  Investiția a venit ca urmare a creșterii volumelor din zona de vest a ţării şi pentru a răspunde mai bine exigenţelor clienţilor din această parte a țării. Noul terminal este cel mai modern sediu operațional pe care DHL îl are în România și îl înlocuiește pe cel de la Arad. Are o suprafață de 2.000 mp și este dotat cu 16 porți de încărcare și descărcare și un sistem de sortare avansat, care permite preluarea coletelor de pe banda de sortare şi urcarea acestora direct în mașinile curierilor. Aceasta înseamnă eficientizarea capacității de procesare și îmbunătățirea timpilor de preluare și livrare pentru clienți. Noul sediu este echipat cu cel mai modern aparat de scanare X- RAY dual view și respectă cele mai înalte standarde de securitate. De asemenea, locația este acreditata TAPA A, cel mai înalt nivel de securitate pentru operațiunile cargo.

E.E: Ce soluţii oferiţi companiilor din industria generală?

L.V: Aşa cum menţionam anterior, DHL şi-a personalizat permanent portofoliul de produse conform cererii pieţei – de la produse specifice industriei medicale – Medical Express, care permite transportul bunurilor la temperaturi controlate, transportul de bunuri periculoase, până la paleţi de marfă sau livrare Same Day acolo unde există o urgenţă şi un produs trebuie să ajungă peste horâte în aceeaşi zi. DHL a dezvoltat şi ambalaje dedicate, special concepute pentru industria textilă, automotive, industria vinului sau high tech – care asigură siguranţă la transport a bunurilor expediate.

E.E: Care este cel mai inovator serviciu al companiei?

L.V: Cel mai inovator serviciu al companiei este livrarea cu ajutorul dronelor.

dhl, phase2, 2010, habour, image 40//

E.E: Ce noutăţi aveţi?

L.V: Ca noutăți avem certificare TAPA A – pentru toate cele 3 porţi internaţionale din Bucureşti, Timişoara şi Cluj. Am început şi în România, la Braşov,  livrarea cu vehicule prietenoase cu mediul înconjurător – DHL Parcycle. De asemenea, anul acesta DHL a devenit Partener Logistic Oficial al Transilvania Film Festival – TIFF. Am organizat ediţia a VII-a a evenimentului Maratonul DHL Ştafeta Carpaţilor, unde aproape 1500 de persoane au alergat pentru sportivii paralimpici care vor reprezenta România la Jocurile Paralimpice din septembrie 2016, la Rio de Janeiro în Brazilia.

E.E: Ce estimări aveţi pentru restul anului 2016?

L.V: După ce anul trecut am realizat importante investiţii operaţionale, anul acesta continuăm investiţia în angajaţii noştri – prin continuarea programului Certified Internaţional Specialist – practic fiecare angajat DHL parcurge programul de pregătire CIS şi deţine un paşaport care demonstrează că este un specialist în tranzacţiile internaţionale. Din punct de vedere al afacerilor suntem încrezători că şi la final de 2016 vom înregistra o creştere de două cifre a volumelor.