Kenworth T680 a fost ales ATD „Heavy Duty Commercial Truck of the Year” în Statele Unite. Kenworth T680 este echipat cu PACCAR MX-13, acelaşi motor care echipează noul DAF XF (EURO6).

„Kenworth este foarte onorat că este Heavy Duty Commercial Truck din anul 2013” declară Gary Moore, General Manager la Kenworth şi Vice Preşedinte la PACCAR. „Kenworth T680, cu cabina de 2,1 m, stabileşte noi standarde în industrie, cu eficienţa sa de combustibil superioară, designul aerodinamic şi un interior demn de automobile premium.”

T680 este disponibil în variante cu cabină de dormit şi de zi, fiind dotat standard cu motorul PACCAR MX-13, care are o putere nominală de până la 500 CP. Cabina este asamblată robotic în fabricile Kenworh şi a fost aşteptată cu nerăbdare de către clienţi şi dar şi de dealeri. T680 a câştigat premiul SmartWay acordat de Agenţia de Protecţie a Mediului şi este cel mai aerodinamic camion din istoria Kenworth. Compania a mai fost şi în anul 2011 – Heavy Duty Commercial Truck of the Year – acordat de ATD pentru modelul M700.

Eficienţa maximă a transportului a fost cel mai important criteriu în dezvoltarea noului DAF XF, rezultatul fiind costuri de operare scăzute, greutate redusă şi o disponibilitate maximă a vehiculului. Cu un şasiu complet nou, transmisii noi, inclusiv noile motoare PACCAR MX Euro 6, un nou design exterior şi un interior modernizat, noul model de vârf de la DAF este cel mai bun vehicul XF creat vreodată, atât pentru operator cât şi pentru şofer.

Noul model de vârf de la DAF are un aspect robust şi totuşi elegant, datorită părţii frontale complet reproiectate, cu o tranziţie lină şi atractivă între secţiunea superioară şi cea inferioară. Grila proeminentă, cu accente şic din aluminiu, contribuie substanţial la optimizarea fluxului de aer, atât în ceea ce priveşte aerodinamica, cât şi răcirea motorului, pentru a realiza un consum de combustibil cât mai redus.

Bara de protecţie a fost, de asemenea, proiectată, astfel încât să contribuie la profilul aerodinamic al camionului şi la răcirea motorului – şi, desigur, este fabricată din oţel galvanizat pentru a reduce vulnerabilitatea.

DAF este primul producător din domeniu care oferă (opţional) tehnologia LED, atât pentru o putere de iluminare impresionantă şi siguranţă suplimentară, cât şi pentru o durată de viaţă mai mare şi un consum redus de energie. Tot noi sunt şi „luminile de viraj”, care luminează în curbe pe direcţia de mers şi reduc riscul de deteriorare. Luminile de zi (LED) asigură o vizibilitate suplimentară în timpul zilei.

Aerodinamica reprezintă, de asemenea, un aspect principal al noului design, inclusiv adăugarea unor fuste laterale, apărători de noroi, precum şi a noului spoiler de plafon pentru XF Space Cab. Înălţimea spoilerului poate fi reglată rapid şi uşor de către şofer. Apărătorile şi apărătorile de noroi au fost complet reproiectate, ca şi deflectoarele din ambele colţuri ale părţii din faţă a cabinei, care dirijează fluxul de aer astfel încât oglinzile şi mânerele uşilor să rămână curate.

About The Author