Concursul de Eleganţă Sinaia 2019 este marcat de o victorie regală. Modelul Aero 30 care a aparţinut Majestăţii Sale Regele Mihai I şi-a făcut revenirea în Grădinile Regale ale Castelului Peleş obţinând trofeul Best of Show.

Ediţia a 9-a a celui mai important eveniment dedicat automobilelor de epocă din regiune adus un număr de participanți record şi a fost susţinută de multe noutăţi importante. BMW Group a avut o prezenţă specială, cu un model BMW 327 cu un istoric românesc în prim plan, Citroen a aniversat 100 de ani ca marcă invitată, programe artistice în grădina castelului. Două categorii speciale în concurs au ridicat în acest an numărul de participanţi la 35, peste valorile din ultimii ani. Juriul a beneficiat de prezenţa a noi membrii importanţi, precum designerul BMW Alexey Kheza sau jurnalistul auto american Jackie Jouret.

Anul 2019 a marcat întoarcerea automobilelor de competiţie în eveniment, dar şi debutul unei categorii noi, dedicată unora dintre cele mai mici automobile din istorie – “Legende de mic litraj”. Evenimentul a adunat 35 de participanţi din patru ţări. De remarcat, încercarea temerară a lui Yurgen Degtyarev, din Rusia, care a planificat un traseu de aproximativ 6000 km cu modelul său Peugeot 203 din 1958, pentru a fi prezent la eveniment.

Trofeul „Best of Show” a fost adjudecat de modelul Aero 30 din 1936. Acesta a fost oferit preşedintele Cheosolovaciei de la acea vreme, Edvard Benes, Regelui Mihai la vârsta de numai 16 ani. A fost al treilea automobil din colecţia personală a Regelui. Roadsterul se remarcă cu performanţe sportive datorită dimensiunilor reduse, are o serie de elemente de design unice care îl disting faţă de modelele de serie prin faruri de dimensiuni generoase, în faţa parbrizului dispune de o fantă de aer sau blocul motor şi capetele de cilindru din bronz, preluate de la departamentul de curse al mărcii.

La abdicarea Regelui şi ca urmare a exilului acestuia, automobil a fost cumpărat de unul din membrii Gărzii Regale, în 1947. Ulterior automobilul avea să fie abandonat cu probleme tehnice, ceea ce l-a salvat de la confiscarea de către regimul comunist al vremii. În 1950 este cumpărat de Bella Neugebauer şi reparat pentru a folosi constant până la vârsta de peste 100 de ani. Intrat în colecţia familiei Hani, modelul a primit o ultimă restaurare şi a fost astfel prezentat în cadrul concursului.