În urmă cu 10 ani, cu puţin înainte de venirea iernii şi imediat după ce actele de înfiinţare ale firmei au fost eliberate oficial de Registrul Comerţului, fondatoarea firmei, Monica Brezoianu, câştiga prima licitaţie la Deva, pentru o lamă unghiulară de pământ, ce urma a fi montată pe un mini-încărcător.

Plecând de la o idee destul de riscantă și bazându-se pe o pasiune autentică pentru utilaje, fondatoarea și-a imaginat încă de la început esența viitoarei sale companii. “Suntem multifuncționali! Suntem un cumul de factori care ne definesc. Știm să facem multe lucruri!” declară Monica Brezoianu.

Această esență este cel mai bine sintetizată de logo-ul Brett. Acesta este, în opinia fondatoarei, reprezentarea cea mai fidelă a echilibrului fin care trebuie să existe între puterea utilajelor multifuncționale şi a oamenilor care le folosesc pentru a-şi duce lucrările la bun sfârşit.

Echipa Easy Engineering a stat de vorbă cu Monica Brezoianu, fondatoarea companiei Brett pentru mai multe detalii.

Easy Engineering: De când este compania pe piaţa din România?

Monica Brezoianu: Brett Motors a luat fiinţă în toamna anului 2005, datorită unei idei venită din partea soțului meu, Mihai Brezoianu, și a pasiunii pentru utilajele multifuncţionale, a câtorva oameni inimoşi şi cu apetit pentru a prelua riscul unui start-up pe o piaţă nu tocmai virgină, la acele vremuri. De-atunci, totul e istorie. O istorie încărcată de pasiune, de lucruri bine făcute şi de provocări, mai mici sau mai mari! Prezentul, chiar daca este greu, are și satisfactii. Dedic cu tot sufletul acest prezent soțului meu Mihai și fiicei noastre Maria Ilinca, în care văd viitorul inteligent și curat.

E.E: Cum a crescut compania din punct de vedere economic în timp?

M.B: După 10 ani grei de prezenţă continuă pe piaţa românească, credem că Brett are un cuvânt de spus în branşa sa. Brett reprezintă cu succes în România întreagă gamă de încărcătoare multifuncţionale Mustang, utilaje americane cu o tradiţie de peste 50 de ani, şi mini şi midi excavatoarele Takeuchi, leader mondial în producţia de excavatoare. Nu uităm nici de gama completă de echipamente pentru ele, de ciocanele hidraulice Socomec şi de sistemele de frezare Simex, firme producătoare de top în Europa.

E.E: Care este viziunea Brett?

M.B: Viziunea noastră porneşte de la pasiunea autentică şi profundă pe care o avem pentru utilajele multifuncţionale. Ştim că aceste echipamente pot rezolva cu succes o mulţime de lucrări, şi de aceea ne imaginăm un viitor în care ele muncesc peste tot. Visăm la momentul în care până şi proprietarii de case particulare din România vor avea în garaj, pe lângă maşină, şi un utilaj multifuncţional cu câteva accesorii.

brett text

Iată cele 3 reguli pe care se întemeiază filosofia noastră:

– Ne concentrăm pe client. Din momentul în care compania a luat naştere, scopul nostru a fost să oferim cea mai bună experienţă posibilă în rezolvarea oricărei probleme, indiferent cât de gravă ar fi fost aceasta. Ne asigurăm că tot ceea ce facem este benefic pentru client şi pentru afacerea pe care o conduce. De aceea nu alegem niciodată soluţiile cele mai la îndemână, ci căutăm soluţiile cele mai eficiente.

– Facem un singur lucru, dar îl facem extrem de bine. Brett se pricepe la utilaje multifuncţionale. Ştim exact la ce ne pricepem cel mai bine şi cum ne putem îmbunătăţi activitatea. Vom concura tot timpul numai cu cei mai buni din acest domeniu şi, chiar dacă ne va lua 100 de ani să devenim cei mai buni în multifuncţionale, suntem siguri că vom reuşi.

– Nu ne mulţumesc rezultatele de moment, chiar dacă sunt excelente.

Pentru noi rezultatele extraordinare nu sunt suficiente. Ne stabilim obiective care ştim că nu pot fi atinse într-un orizont scurt de timp, pentru că nemulţumirea în faţa realităţilor din prezent constituie forţa noastră pentru viitor.

E.E: Aveţi acoperire naţională?

M.B: Reuşim să acoperim toată ţara, avem utilaje vândute peste tot, iar echipele de service BRETT sunt dotate cu autoutilitare complet echipate cu întreaga gamă de scule şi dispozitive necesare unei intervenţii perfecte, chiar la sediul clientului. În câteva cuvinte, Brett este specialistul utilajelor multifuncţionale.

E.E: În ce stadiu se află piaţa la momentul actual?

M.B: Niciodată nu se ştie cu adevărat cum evoluează în realitate, dar putem afirma cu siguranţă că România încă este la început de drum în ceea ce priveşte gradul de dotare cu utilaje specializate. Noi dorim să explicăm clienţilor noştri ca tandemul mini-încarcator/mini-excavator este realmente imbatabil în orice împrejurare.

E.E: Ce noutati aveti?

M.B: Din acest punct de vedere dorim să ne lansăm şi pe piaţa de închirieri de mini şi midi excavatoare.

E.E: Care sunt planurile de viitor ale companiei?

M.B: Unul dintre planurile de viitor ale companiei este să crească. În acest sens am dublat cifra de afaceri în 2014, faţă de 2013.

E.E: Ce estimari aveţi pentru restul anului 2015?

M.B: Speram să creştem cu 20-30% fata de anul trecut, dar să vedem dacă ne ajuta şi piaţa.

About The Author