Odată cu cea de-a cincea aniversare, DriveNow îşi extinde serviciile la Bruxelles. Capitala Belgiei este cel de-al zecelea oraş din Europa unde va opera joint-venture-ul de car sharing premium, format de BMW Group şi Sixt SE. Car sharing liber (sistem „free floating”, cu preluare şi predare automată a automobilului oriunde pe stradă) a fost permis la Bruxelles din luna iunie, iar serviciul va oferi o gamă de modele BMW şi MINI.

După lansarea sa de la München, din iunie 2011, DriveNow şi-a extins constant serviciile de mobilitate în Europa şi acum are peste 600.000 de clienţi. Pe lângă cele cinci oraşe din Germania (Berlin, Hamburg, München, Düsseldorf şi Köln), serviciile DriveNow sunt disponibile şi la Londra, Viena, Copenhaga, Stockholm şi – din această lună – în Bruxelles. În Germania, DriveNow înregistrează o medie de peste o jumătate de milion de călătorii în fiecare lună. O călătorie măsoară, în medie, între 8 şi 15 kilometri şi durează între 20 şi 40 de minute.

Prima dată când automobilele electrice au fost introduse în flota DriveNow a fost în vara 2013 – în prezent, joint-venture-ul oferă automobile electrice BMW i3 în aproape toate oraşele sale. 20% din întreaga flotă este cu propulsie electrică şi peste 150.000 de clienţi au avut prima lor experienţă de condus electric datorită DriveNow, automobilele electrice ale companiei parcurgând peste trei milioane de kilometri în total.

bmw text

Conform BMW Group, conceptul de car sharing cu automobile electrice este un pas important spre a oferi clienţilor acces uşor la electromobilitate, cu reducerea emisiilor în oraşe şi cu contribuţia la obţinerea unei calităţi superioare a vieţii în mediul urban. Actuala extindere a car sharing este în conformitate cu strategia corporate NUMBER ONE > NEXT, care a fost prezentată în martie de Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG. Strategia consideră că dezvoltare suplimentară a serviciilor de mobilitate orientate către client să fie domeniul de business central al viitorului.

Cu joint-ventures precum DriveNow, ParkNow sau ChargeNow, BMW Group s-a concentrat rapid pe importanţa tot mai mare a serviciilor digitale, pe care le-a identificat ca factor important pentru succesele viitoare. Acesta este contextul în care BMW Group a lansat ReachNow în Seattle (SUA), în luna aprilie. ReachNow este o dezvoltare suplimentară a conceptului de car-sharing, oferind un serviciu cu şofer, unul de livrare a automobilului prin valet, car sharing între persoane pentru membrii săi din America de Nord, închirieri pe termen scurt şi lung. America de Nord este considerată piaţa-pilot ideală pentru extinderea ulterioară a mobilităţii urbane şi sustenabile, astfel că există planuri de extindere a serviciului ReachNow şi în alte oraşe din SUA.