ASUC International este o companie cu capital românesc. Companie îşi bazează evoluţia pe câteva principii fundamentale într-un domeniu concurenţial şi dinamic. Înfiinţată în anul 2010 la Baia Mare şi cu punctul de lucru în judeţul Dâmboviţa, Moreni, ASUC şi-a propus încă de la început să ofere performanţă şi calitate la un nivel foarte înalt.

Compania activează în zona de producţie şi în cea de servicii, acoperind domenii precum mentenanţa utilajelor de construcţii şi petroliere, întreţinerea grupurilor monopropulsoare, fabricaţia de structuri metalice, confecţia şi reparaţia de cupe de excavare şi taluzare, consultanţă şi asistenţă tehnică. De asemenea, compania a obţinut autorizarea RAD pentru activităţile desfăşurate şi a implementat un sistem de management integrat (calitate-mediu-sănătate), astfel încât produsele şi serviciile prestate pot ajunge la nivele înalte de exigenţă din partea beneficiarilor.

Pentru mai multe informaţii legate de companie, echipa Easy Engineering a stat de vorbă cu Alin Muste, CEO Asuc.

Easy Engineering: Cine au fost fondatorii companiei?

Alin Muste: Fondatorii suntem eu şi partenerul meu, Viorel Ember. Ambii am venit cu o experienţă în spate, acumulată în segmentul utilajelor şi pieselor de schimb pentru utilaje. De asemenea, am fost foarte apropiaţi de ceea ce înseamnă activitatea de reparaţie a utilajelor, furnizând în decursul ultimilor ani în Romania piese pentru utilaje către diverse service-uri.

E.E: Cum a crescut compania din punct de vedere economic în timp?

A.M: Creşterea a fost foarte bună, ţinând cont de perioada 2008-2014. Dacă în plină criză economică majoritatea companiilor au tendinţa de a-şi diminua cifra de afaceri sau, chiar mai rău, de a intra în insolvenţă, în cazul nostru se observă cel puţin o dublare a cifrei de afaceri pentru fiecare an.

E.E: Ce probleme aţi întâlnit de-a lungul timpului şi cum le-aţi rezolvat? Câteva exemple.

A.M: Cred că cea mai mare problemă pe care o avem este forţa calificată de muncă, atât cea din conducere cât şi mecanicii. Deşi suntem într-o zonă cu un potenţial foarte mare al forţei de muncă, dat fiind gradul mic de ocupare, din păcate pentru segmentele pe care vi le-am menţionat mai sus şi unde noi activăm este nevoie de personal specializat. Iar asta înseamnă că oamenii trebuie sa fie foarte bine pregătiţi.

E.E: Care sunt gamele de produse comercializate?

A.M: Producem şi comercializăm în primul rând, cupe pentru excavatoare şi încărcătoare frontale între 20 şi 100 de tone, confecţii metalice speciale, iar aici mă refer la proiecte pilot.

E.E: Cum este service-ul? Există şi o flotă de maşini pentru service?

A.M: Sediul companiei este la Baia Mare, iar principalul punct de lucru este la Moreni. Putem executa intervenţii oriunde suntem solicitaţi în ţară, având în vedere că astăzi beneficiem de o flotă compusă din şapte maşini de intervenţie. Astfel, orice piesa, respectiv orice subansamblu care nu poate fi reparat în şantier sau la sediul clientului poate fi transportat la punctul nostru de lucru de la Moreni, pentru a i se asigura toate facilităţile necesare reparaţiilor.

E.E: În ce stadiu se află piaţa utilajelor / construcţiilor la momentul actual?

A.M: Anul trecut, pe piaţa utilajelor s-a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 50 de milioane de euro. Prin comparaţie, cifra de afaceri înregistrată în 2007-2008 a fost de aproximativ 250 de milioane de euro, ceea ce reflectă foarte bine situaţia dificilă de la momentul actual. Ca şi pondere a vânzărilor de utilaje noi din 2013, aproximativ 30% au fost reprezentate de buldoexcavatoare, în vreme ce segmentul heavy duty a reprezentat un procentaj extrem de mic. Din păcate, nici pentru anul în curs nu se întrezăreşte o revigorare a pieţei.

E.E: Ce estimări aveţi pentru anul 2014?

A.M: Pentru anul în curs ne aşteptăm la o cifră de peste 2.000.000 euro pentru Asuc Int. Deşi creşterea pare exagerată, nu suntem orientaţi spre a “vâna” comenzi, acţiunile noastre fiind concentrate spre a creşte nivelul calitativ al serviciilor şi produselor livrate. Piaţa cere mai mult, noi vrem şi putem mai mult, este doar o aliniere a noastră la cerinţele pieţei.

E.E: Ce planuri de viitor aveţi?

A.M: Planul de management spune că dezvoltarea şi creşterea pot şi vor fi făcute numai cu respectarea a trei direcţii foarte importante pentru noi: securitatea muncii, calitatea, unde avem o ţintă de zero reclamaţii şi lărgirea sau diversificarea portofoliului de clienţi. Celor trei direcţii le corespund o serie de iniţiative dintre care cele mai importante sunt creşterea spaţiilor şi tehnologizarea celor două departamente, inclusiv prin derulare a unor proiecte de finanţare. Suntem foarte determinaţi să furnizăm în continuare performanţă pentru că asta ştim să facem şi acesta este motivul pentru care clienţii noştri ne aleg.

About The Author