Da, este adevărat. Şcolile verzi contribuie la îmbunătățirea rezultatelor la examene cu 18% și pot reduce costurile de întreţinere și operare cu 40%- 50%. Consiliul Român pentru Clădiri Verzi (RoGBC) în parteneriat cu Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, a lansat campania națională “Construiește Școli Verzi” pentru a se implica în construcția și renovarea unităților de învățământ din România, astfel încât acestea să fie performante energetic și să aibă un impact redus asupra mediului.

 

Campania a inclus inițiative organizate de către elevi și profesorii lor, de la grădiniţă până la liceu, pentru a evidenția importanța eco-educației şi protecției mediului înconjurător. De asemenea, au fost organizate evenimente adiționale cu scopul creșterii gradului de conștientizare a importanței unităților de învățământ pentru îmbunătățirea sănătăţii ocupanților clădirii, obținerea de rezultate mai bune la învățătură, reducerea costurilor de întreținere și a consumului energetic.

Campania include o petiţie ce poate fi găsită la adresa:

http://www.facebook.com/ConstruiesteScoliVerzi, pentru adunarea de semnături în vederea susținerii școlilor verzi.

 

Copiii din România pot să înveţe în clădiri care:

– au lumină naturală din abundență, iluminatul folosit fiind unul eficient;

– nu conțin substanțe toxice;

– dețin un sistem de izolare fonică eficient;

– reduc consumul de energie și au un impact redus asupra mediului înconjurător;

– au un ambient estetic pozitiv, care încurajează o participare ridicată și activă in timpul orelor de curs.

S-au înscris în acest proiect mai multe grădinițe, școli şi licee din diverse orașe din țară, acestea concepând și coordonând un eveniment/proiect verde pe data de 29 septembrie.

Câștigătorul, Școala cu clasele I-VII Câlnic , Alba, a fost ales pe data de 12 Octombrie, construcția având vârsta de 112 ani, cu o uzură de 75%. Premiul acordat constă într-un pachet complet pentru implementarea procesului de renovare verde așa cum a fost descris în scrisoarea predată de către școala, corelată cu raportul de evaluare al partenerilor noștri.

About The Author