Din deşertul arid al Australiei, până în Noua Zeelanda, tot felul de trenuri mari, puternice şi sofisticate transportă unele dintre cele mai masive sau mai grele mărfuri, străbătând ţări întregi. Pe coasta de nord din Queensland se întind mii de câmpuri cultivate cu trestie de zahăr, iar una dintre cele mai mari industrii exportatoare din Australia, care se bazează pe o reţea feroviară complexă, veche de 100 de ani, şi pe locomotivele sale puternice, are de transportat cantităţi masive de trestie de zahăr, care sunt prelucrate şi apoi exportate.
În celălalt capăt al Australiei se află Perth, un oraş îndepărtat, care depinde mai mult decât oricare altul de reţeaua naţională de cale ferată. Muncitorii care se ocupă de ruta feroviară Trans-Australian lucrează neobosiţi pentru a menţine un flux constant de mărfuri, traversând un desert întins şi necruţător ca să ajungă în acest oraş izolat.
Noua Zeelandă generează o treime din producţia de lactate a lumii – o industrie care, deşi în general se bazează pe transportul rutier pentru a expedia laptele dintr-un punct în altul, în perioada de vârf a sezonului apelează la artileria grea: mega trenuri care pot transporta milioane de litri pe zi.
În plus, seria prezintă şi un vagon de tren Schnabel din Alaska, reţeaua feroviară LRS (Long Rail Soudé) din Franţa şi un AquaTrain din Canada. Funcţionând non-stop, fără odihnă, toate aceste trenuri uriaşe traversează ţări întregi şi se încumetă să străbată cele mai periculoase şi mai dificile zone ale globului.