Discovery Channel anunţă premiera “Mașini pe alese: în jurul lumii”, o nouă serie cu Mike Brewer, expertul în maşini la mâna a doua care străbate globul pentru a transforma o investiţie auto modestă într-un succes răsunător.
Difuzată în premieră, în 217 ţări din Europa, Orientul Mijlociu, Africa, Asia-Pacific şi America Latină din aprilie 2013, seria pune la încercare măiestria şi experienţa lui Mike în domeniu. El trebuie să cumpere, să vândă şi în final să dea lovitura, plecând de la numai 3.000 de dolari, ca să ajungă la un superautomobil sport de lux.
Mike Brewer este expertul suprem în maşini la mâna a doua, având la activ peste două decenii de experienţă în branşă. El îşi doreşte acum să îşi îndeplinească o ambiţie de-o viaţă, verificând dacă poate să facă schimburi prin toată lumea astfel încât să ajungă de la o maşinuţă ieftină la un superautomobil, plecând de la o investiţie iniţială de numai 3.000 de dolari. Care e şmecheria? Profiturile mari înseamnă o piaţă şi mai mare, aşa încât Mike porneşte la drum şi străbate tot mapamondul pentru a găsi “lozul cel mare”.
Mike demarează proiectul având doar 3.000 de dolari şi ambiţia de a cumpăra, vinde şi da la schimb tot ce poate pentru a-şi putea achiziţiona la licitaţie o supermaşină sport de lux, în valoare de 30.000 de dolari. Dar cum profiturile mari presupun o piaţă şi mai mare, Mike trebuie să plece la drum în căutarea celor mai valoroase oferte. Din Mumbai până în Mexic şi apoi în Orientul Mijlociu, el tot vinde şi cumpără maşini în cel mai ambiţios proiect al lui de până acum, testându-şi măiestria la un nivel cu totul nou. Telespectatorii îl însoţesc pe Mike în acest voiaj de proporţii, trecând de la o tranzacţie la alta pe măsură ce expertul găseşte noi chilipiruri şi străbate lumea în căutarea lor.
“Cunoştinţele şi pasiunea lui Mike în acest domeniu sunt absolut electrizante şi reuşesc să spulbere orice stereotipuri şi prejudecăţi despre industria maşinilor la mâna a doua. Programul oferă o perspectivă extraordinară asupra potenţialului şi abilităţilor de mare fineţe necesare pentru a putea avea succes într-o industrie de talie mondială,” declară Elizabeth McIntyre, VP Production & Development for Factual Programming, DNI.
Mașini pe alese: în jurul lumii este un program produs pentru Discovery Networks International de X2 Productions Ltd. Pentru Discovery Networks International, Victoria Noble este producătorul executiv. Pentru X2 Productions Ltd., Michael Wood este producătorul seriei.
EP 1 – India
Având în buzunar doar 3.000 de dolari, Mike își începe aventura în India și reușește să cumpere un Hindustan Ambassador, care surprinde cel mai bine spiritul acestei țări. Deși modelul se construiește non-stop de 70 de ani, încă are un mare număr de fani, în special în rândul politicienilor indieni. Inspirate după clasicul Morris Oxford, noile modele sunt aproape identice cu originalele, iar Mike e de părere că, dacă va reuși să aducă unul în Marea Britanie, va obține un profit substanțial.
EP 2 – Marea Britanie
Mike ajunge în Marea Britanie pentru următoarea lui tranzacție, care implică un Land Rover 4×4 – un vehicul la fel de britanic ca și Palatul Buckingham. Însă adevărata lui valoare constă în prețul care diferă mult de la o zonă a țării în alta – un aspect al industriei auto cu care Mike este extrem de obișnuit. Dacă achiziționează o asemenea mașină de la o licitație de specialitate în Herefordshire și apoi o vinde în Scoția, Mike ar putea obține un profit frumușel. El va alege însă modelul final abia la licitație, când va pune ochii pe un clasic american inconfundabil: un El Camino din 1967.
EP 3 – Suedia
În Suedia, Mike își dă seama foarte rapid că există o piață excelentă pentru mașinile americane. Va reuși oare să facă saltul de la o camionetă la celebrul Volvo, pentru a se apropia cu încă un pas de obiectivul său de 30.000 de dolari ?
EP 4 – Japonia
Mike ajunge în Japonia, unde totul se reduce la ”mic și frumos”, și identifică imediat un automobil Kei. În Japonia, vânzările de mașini se fac la volum, căci modelele se deplasează digital la licitații derulate online. Astfel, Mike se confruntă cu cea mai mare provocare a lui de până acum, căci nu poate discuta cu clienții față în față.