Se apropie încă un sfârşit de an. Diferenţa este că anul acesta culminează cu mai multe chestiuni importante. Cum ar fi rezultatul alegerilor, sfârşitul lumii şi bineînţeles câteva zile de “Black Friday”, tot în stil românesc, adică maratonist. Să faci shopping în vremea reducerilor la noi, trebuie să deţii câteva calităţi adevărate precum: agilitate, rezistenţă şi abilităţi de gestionare. Să poţi răspunde la întrebări precum: câte monitoare LCD de 105 inch încap într-un portbagaj?

Bineînţeles că nu se respectă nicio regulă atunci când vine vorba de “ieftin”. Un cuvânt care a fost înlocuit treptat de “reducere”.

Piaţa de echipamente şi utilaje se află puţin “îngheţată” la sfârşitul anului. În schimb prognozele pentru anul 2013 sunt din ce în ce mai optimiste. Poate are legătură şi cu faptul că prognozele pentru 2012, anul trecut, erau devastatoare, dar realitatea a dovedit un alt scenariu, nu atât de pesimist. Foarte multe companii, au înregistrat chiar creşteri anul acesta.

Într-adevăr, mediul economic actual a împins multe companii şi mulţi manageri către limite lor. Numai cei care şi-au folosit resursele la un maxim au înregistrat creşteri dar şi cele care au avut un management puţin nonconformist au avut de câştigat. Cele care nu au urmat drumul standard şi care au schimbat puţin regulile jocului.

Să ţinem cont că totul este într-o continuă schimbare. După cum spunea Aristotel: “Ceea ce este adevărat astăzi, maine poate fi fals”.

Companiile de succes din vremea noastră sunt cele care ies din tipar şi reuşesc să facă foarte mult cu cât mai puţin.

A avut loc, recent şi expoziţia Bauma din China, care, se pare ca a fost un succes, având o creştere destul de mare, comparativ cu 2010. Această piaţă asiatică devine din ce în ce mai deziderabilă pentru companiile producătoare de echipamente. Nu este de mirare, având în vedere că este una dintre cele mai vechi popoare de pe pământ. De ce nu ar triumfa China şi acum?

Mari aşteptări sunt şi pentru Bauma Munchen 2013, unde sunt prognozate foarte multe lansări de produse noi şi mai mulţi participanţi comparativ cu ultima ediţie.

Trebuie să fim autentici în ceea ce facem, să învăţăm tot timpul, să nu devenim “cunoscători” şi să rămânem deschişi noului, care poate părea chiar periculos câteodată. Şi fără…prea multe reguli.

 

Cu bine,

Ciprian Rotaru

About The Author