Goodyear își va face cunoscută viziunea sa pe termen lung despre un viitor inteligent, reprezentat de anvelopele conectate. Într-un ecosistem al mobilității în evoluție, definit de tranziția către vehicule care se conduc singure și către o mobilitatea împărtășită în centrele urbane, Goodyear țintește să revoluționeze interacțiunea dintre anvelope, vehicule și mediul lor înconjurător.

Goodyear prezintă astfel anvelopa Eagle 360 Urban, cea mai recentă anvelopă concept a sa, la Salonul Internațional Auto de la Geneva. Această sferă printată 3-D este prima anvelopă concept realizată sub umbrela Artificial Intelligence și care va fi capabilă să se transforme și să simtă, decidă și interacționeze.

“O revoluție va avea loc la interacțiunea dintre autonomie, mobilitate și conectivitate. Pe măsură ce această interacțiune se produce, tehnologia anvelopei va fi chiar mai importantă decât este astăzi. Pentru a naviga în siguranță prin împrejurimile lor, vehiculele autonome ale viitorului vor trebui să învețe cum să se descurce cu milioane de posibile necunoscute cu care noi avem de a face în fiecare zi. Pentru a putea face asta, ele vor avea nevoie de acces la informații și vor avea nevoie de abilitatea de a învăța să se adapteze,” a spus Jean-Claude Kihn, Președinte Goodyear Europa, Orientul Mijlociu și Africa.

Anul trecut, odată cu anvelopa concept Eagle 360, Goodyear a prezentat un produs unic, o sferă multi-direcțională care să se potrivească cu specificațiile condusului autonom pe măsură ce se solicită niveluri ridicate de confort, siguranță și manevrabilitate. Feedback-ul pozitiv primit încurajează producătorii să ducă acest concept chiar mai departe.

În acest an, odată cu Eagle 360 Urban, Goodyear dorește să ilustreze o viziune a modului în care ar putea arăta viitorul. Sub umbrela Artificial Intelligence, Goodyear dă acestor anvelope concept un ‘creier’. Combinat cu un înveliș bionic și cu o bandă de rulare adaptivă, anvelopa Eagle 360 Urban are abilitatea de a pune cunoașterea în practică. Anvelopa va deveni parte a ”sistemului nervos” al vehiculului și lumea conectată a Internetului Lucrurilor. Astfel, aceasta este gată să se adapteze rapid la circumstanțele schimbătoare, precum și la nevoile aflate în evoluție al Mobilității ca Serviciu (MaaS) pentru flote și utilizatorii lor.

Învelișul bionic al anvelopei Eagle 360 Urban de la Goodyear este dotat cu un senzor de rețea ce permite anvelopei concept să verifice pe cont propriu statusul informațiilor privind mediul și suprafața de rulare și să le aducă la zi. Prin intermediul conectivității cu alte vehicule, precum și cu sistemele de management ale traficului și mobilității, anvelopa Eagle 360 Urban capturează de asemenea informații din mediul înconjurător în timp real.

Combinând aceste surse de informare și procesându-le instantaneu prin intermediul unor rețele neuronale antrenate cu algoritmi de învățare profunzi, anvelopa Eagle 360 Urban decide care este cel mai apropiat curs de acțiune. Odată înzestrată cu inteligență artificială, anvelopa Eagle 360 Urban învață din acțiuni precedente cum să optimizeze răspunsuri viitoare.

Realizat dintr-un polimer super-elastic, învelișul bionic al anvelopei are o flexibilitate similară cu cea a pielii umane, ce îi dă posibilitatea de a se întinde și contracta. Acest strat suplimentar învelește un alt strat făcut dintr-un material cu consistența unei spume, suficient de puternic pentru a rămâne flexibil în ciuda greutății vehiculului. Datorită acestei flexibilități, elementele de acționare de sub suprafața anvelopei, acestea fiind elemente capabile să modifice forma anvelopei în urma unui input electric și care acționează ca niște mușchi umani, pot remodela secțiuni individuale de pe suprafața anvelopei prefigurând designul benzii de rulare și adăugând ‘adâncituri’ pentru condiții de vreme umedă sau o bandă de rulare mai lină pentru condiții de vreme uscată.

Utilizând această bandă de rulare maleabilă, anvelopa Eagle 360 Urban se transformă și se adaptează la schimbările de vreme și la alte diferite provocări. Anvelopa concept poate astfel să interacționeze și să împărtășească cu alte vehicule informațiile pe care le capturează, acțiunile pe care le face și succesele pe care le înregistrează.