Știați că până și motoarele avansate cu aprindere prin scânteie irosesc circa o cincime din cantitatea de carburant? În special la turații foarte mari, o parte din benzină este utilizată pentru răcire în loc de propulsie. Cu noul său sistem de injecție de apă, Bosch arată că lucrurile nu trebuie să se petreacă astfel. Injecția de apă suplimentară face posibilă reducerea consumului de carburant cu până la 13 procente, în special când se accelerează rapid sau se conduce pe autostradă. „Prin sistemul nostru de injecție de apă, demonstrăm că motorul cu ardere internă încă mai are câțiva ași în mânecă”, declară Dr. Rolf Bulander, președintele diviziei Soluții de mobilitate Bosch și membru al consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH. Economia de carburant asigurată de această tehnologie Bosch este sesizabilă în special la motoarele cu cilindree redusă, cu trei și patru cilindri: cu alte cuvinte, întocmai la motoarele aflate sub capota oricărui autovehicul obișnuit de dimensiuni medii.

About The Author