Scule inteligente și echipamente și mobilier industrial interconectate, asistență online la mașină, comenzi ulterioare complet automatizate și echipament de protecție personală. Pas cu pas, Hoffmann Group își transferă experiența acumulată în domeniul sculelor de calitate către lumea digitală. Servicii precum ToolScout sunt extinse la o platformă de consultanță online, iar acesta este doar începutul. Deoarece pe viitor, serviciile digitale trebuie să facă folosirea sculelor mai eficientă, iar procurarea lor mai simplă, în privința întregului portofoliu. În acest scop, Hoffmann Group conectează lumea analogică și cea virtuală, pentru un plus de productivitate în hala de producție. Imagine: Hoffmann Group
Martin Reichenecker și Borries Schüler, membri în consiliul de administrație al Hoffmann SE: „Conectăm lumea sculelor analogice și cea a sculelor digitale, pentru un plus de productivitate în hala de producție”
La locul de muncă industrial 4.0, sculelor digitale le revine un rol important. Reprezentanții consiliului director, Martin Reichenecker, director de vânzări și marketing, și Borries Schüler, director de management & ingineria produsului, explică cum Hoffmann Group, în calitate de partener de sisteme, intenționează să-și susțină pe viitor clienții, cu produse analogice și servicii digitale.
Serviciile digitale reprezintă un trend pe care îl urmează îndeaproape și achizitorii tehnici. În ce considerați că rezidă valoarea adăugată a serviciilor digitale?
Reichenecker: Cu servicii digitale extinse asupra întregului nostru portofoliu, le oferim clienților posibilitatea să utilizeze mai eficient sculele și să simplifice proiectarea echipamentelor și a mobilierului industrial și le ușurăm alegerea echipamentului de protecție personală. Clienții noștri vor putea astfel să-și crească în continuare productivitatea, precum și să-și facă mai transparente și să optimizeze procesele interne.
Cum veți proceda pentru asta?
Reichenecker: Deja de mai mulți ani, am început să le oferim consultanță clienților noștri în digitalizarea proceselor lor de achiziție. Cu serviciile noastre e-business și datorită e-shopului nostru, permitem, de pildă, o integrare electronică totală a comenzilor. Totodată, cu ajutorul produselor noastre cum ar fi sistemul de eliberare a sculelor Tool 24, ajutăm la automatizarea proceselor de achiziție. Un exemplu în acest sens îl reprezintă MAN Energy Solutions, din Zürich, care a accelerat cu 75% procesul de obținere a echipamentului de protecție personală. Dacă se coboară sub stocurile minime, sistemul dă comanda automat, iar marfa este livrată 24 de ore mai târziu.
Schüler: De asemenea, extindem servicii digitale precum consultantul online de achiziții ToolScout la o platformă vastă de consultanță care să acopere modalitățile de utilizare a sculelor. În 2017, am extins ToolScout pentru dispozitive de măsurare și scule de filetare prin strunjire și filetare prin frezare. La începutul acestui an, am adăugat un instrument de alegere a sculelor dinamometrice. Suplimentar, în prezent, ToolScout învăță să comunice. Asta înseamnă că un utilizator va fi în măsură să acceseze ToolScout direct din sistemul său CAM, pentru a obține recomandări de folosire sau date CAD, pe care să le utilizeze comod, mai departe, în propriul proces CAM.
Ce alte trenduri ale pieței de scule de calitate reflectă actualul portofoliu de produse al dvs.?
Schüler: În procesul de așchiere, prevedem o interconectare crescândă a sculelor, mașinilor și a proceselor. Motorul acestui trend sunt sistemele CAM îmbunătățite, care permit procese de prelucrare controlate prin software. Le susținem cu ajutorul, printre altele, al frezelor noastre TPC și PPC. În ceea ce privește sculele de mână, trendul merge către smart tool-uri, ceea ce înseamnă că sculele noastre vor deveni pe viitor mai inteligente. Vedem, de asemenea, o cerere mai mare pentru soluții de optimizare a procesului și pentru funcționalități de documentare, nevoie căreia îi răspundem cu sistemele noastre Garant Tool 24 pentru eliberarea sculelor și a echipamentului de protecție personală. Nu în cele din urmă, constatăm o creștere a nevoii de consultanță și de soluții pentru o ergonomie sporită a spațiului de lucru.
Care este potențialul imprimării 3D?
Schüler: Imprimarea 3D are potențialul de a revoluționa întregul proces de producție. Datorită acesteia, postprocesarea câștigă în importanță. De aceea, dispunem de un centru de competență in-house în imprimarea 3D, în cadrul căreia descoperim câmpurile de aplicare și cerințele conexe acestora. Pentru postprocesarea manuală, avem deja în gamă scule diamantate inovative. Pe viitor, dorim să aducem pe piață și scule diamantate pentru postprocesarea pe mașină.
Cum vă diferențiați de producătorii de top ai sculelor de calitate?
Schüler: Procesul nostru de dezvoltare a produselor se derulează altfel. Asta înseamnă că atunci când avem o idee, ne gândim cine este cel mai potrivit să dezvolte un anumit produs împreună cu noi și cine să-l producă pentru noi. Noi producem singuri doar echipamente și mobilier industrial.
Care este exigența pentru capacitatea dvs. de livrare?
Reichenecker: Una foarte înaltă. Capacitatea și precizia livrării trebuie să fie absolut corecte. Aici apare și întrebarea: cât de multe scule sau produse trebuie să păstreze în stoc un client, el știind că atunci când dă comanda până la amiază, marfa va pleca din compania noastră spre el în aceeași zi. 99% dintre mărfurile noastre de catalog sunt în mod normal gata de livrare imediat. Excepțiile sunt marcate ca atare. Asta înseamnă că marfa ajunge la clienți în 24 de ore, dacă adresa lor este în Germania. În cazul în care trimiterea se face în alte țări din Europa, timpul de livrare ajunge la 48 de ore, calculate de la momentul în care primim comanda.
Recent, ați început să construiți un nou centru de logistică în Nürnberg. Este cea mai mare investiție din istoria firmei. Având în vedere acest lucru, care este situația dvs. intralogistică?
Schüler: În ceea ce privește suprafața, aceasta va fi cvadruplă. Centrul nostru logistic se găsește deja în Nürnberg. De aceea, decisivă în alegerea sediului a fost perspectiva de a le oferi de lucru actualilor angajați. Intralogistic, provocarea constă în faptul de a combina în mod adecvat de la cel mai mic burghiu, din domeniul milimetric, până la menghină, pentru a le putea livra într-un singur pas. Cele mai mari noutăți sunt așteptate în automatizarea proceselor. Vrem ca astfel să devenim și mai rapizi.
Cât de performant economic este Hoffmann în prezent?
Reichenecker: În anul financiar 2014, noi, Hoffmann Group – așadar împreună cu partenerii Gödde, Oltrogge, Perschmann și SFS – , am atins pentru prima oară miliardul de euro în ceea ce privește volumul de vânzări la nivel internațional. În anul anterior, am depășit pentru prima oară acest prag de referință, separat ca firma Hoffmann respectiv ca Hoffmann SE. Suntem reprezentanți pe trei continente. În Europa, suntem prezenți pe aproape toate piețele. În Asia, ne-am făcut intrarea în urmă cu zece ani. În prezent, suntem acolo cu propriile filiale în China, Singapore, Malaezia și India. De asemenea, mai avem filiale în Mexic și în SUA. În cadrul Hoffmann SE, suntem peste 3.000 de angajați. Dacă ne referim la întregul grup, suntem deja aproape 3.700 de angajați.
La ce creștere vă așteptați pentru anul financiar 2019?
Reichenecker: Planul nostru este să creștem și în 2019 sănătos și durabil, iar asta pe toate cele trei continente.
În ce domenii doriți să creșteți, în mod special?
Reichenecker: Știm că putem crește bine în continuare pe toate piețele. Un punct forte sunt însă construcțiile de scule și cele de mașini, urmate de domenii precum industria aeronautică, producerea de energie și, evident, în continuare, industria auto.
Unde considerați că sunt elementele care dau avânt creșterii?
Schüler: Printre altele, în serviciile digitale. De exemplu, în acest an, vom aduce pe piață un software pentru administrarea sculelor, cu alte cuvinte un Tool Lifecycle Management (instrument de managementul durabilității).
Identificăm în continuare noi segmente de perspectivă în portofoliul nostru de produse pe care îl extindem. La acest moment, acordăm o atenție specială serviciilor digitale.
Care este strategia de vânzări pe care o urmați?
Reichenecker: Abordarea noastră este aceeași pe întreg globul: Pătrundem pe piețe prin vânzări însoțite de consultanță. Drept urmare, colegii noștri de la departamentul de vânzări și consultanții noștri din cadrul departamentului intern de suport al vânzărilor conving oferind soluții tehnice la problemele concrete ale clienților. Mai întâi, ei analizează situația la client, identifică potențialul de îmbunătățire, după care propun o soluție. Catalogul nostru de produse și de servicii este același pe plan internațional, astfel încât la final, clientul primește o propunere de beneficiu unică.
Schüler: Abordarea având la bază consilierea este însoțită de o preselecție a celor mai atractive produse, pe care o realizăm pentru clienții noștri din oferta de care dispunem la nivel mondial și prezentarea acestor produse în catalog și în e-shop. Facem asta din 1936. Ne concentrăm pe produsele și mărcile cu relevanță specială pentru client, oferind astfel o orientare utilă în procesul de alegere a produselor. Deoarece piața sculelor este foarte mare și destul de complexă. În prezent, avem circa 80.000 de articole în ofertă. Dacă clientul întâmpină probleme cu totul ieșite din comun, putem ca, în urma unor achiziții speciale, să creștem sensibil gama de produse livrate.
Hoffmann a fost înființat în 1919. Dincolo de toate schimbările, ce a rezistat până astăzi în cei 100 de ani de istorie ai firmei?
Reichenecker: Apreciez că sunt patru caracteristici pe care le-am avut dintotdeauna: Mai întâi, standardele de calitate foarte înalte pentru produsele, serviciile și consultanța pe care le oferim. În al doilea rând, concentrarea în special asupra aspectelor la care ne pricepem, pentru a putea ajuta clienții pe termen lung. A treia caracteristică este dorința de a deveni mereu mai buni, iar a patra managementul nostru relațional, care s-a dovedit de succes. Prin aceasta, înțeleg, pe de o parte, relațiile cu angajații noștri, care lucrează zilnic în beneficiul clienților, iar pe de alta, relațiile stabile și de lungă durată cu clienții și furnizorii noștri. Acești patru factori de succes se bazează pe un sistem solid de valori, sistem care reprezintă pentru noi o busolă și care ne permite să ne urmăm cursul. Trăim în continuare în spiritul valorilor care au transformat compania într-una de succes și dorim ca și pe viitor să rămână la fel.
„Preocuparea noastră principală la acest moment o reprezintă interconectarea și serviciile digitale.”
Hoffmann a început anul jubiliar în cele mai bune condiţii. În 2018 Hoffmann SE a realizat pentru prima oară împreună cu filialele sale o cifră de afaceri de peste 1 miliard de euro, numărul de angajaţi a ajuns la nivelul maxim de peste 3000 de persoane iar societatea continuă să crească organic. „Faptul că societatea noastră se dezvoltă atât de bine astăzi, se datorează în primul rând dedicării angajaţilor noştri“, spune Nicola Bleicher, strănepoata fondatorului societăţii şi acţionar al societăţii Hoffmann SE. Sora şi co-acţionarul său Verena Heinrich adaugă: „Angajaţii noştri reprezintă fântâna tinereții pentru compania noastră centenară – ei asigură prin viziune, creativitate şi spirit antreprenorial adaptarea companiei într-un mod flexibil la spiritul timpului.”
Piatra de temelie a companiei Hoffmann SE a fost pusă de Josef Hoffmann, care a întemeiat societatea pe 11 martie 1919 în München. Fiul său Franz s-a alăturat companiei în 1932. El a inventat în 1936 „Catalogul Hoffmann”, care apare acum în 18 limbi şi care este disponibil şi sub forma eShop pe http://ho7.eu/hoffmann-group-ro. Începând din anii 1950, Franz Hoffmann a îndreptat compania în mod constant spre consultanţă de specialitate şi vânzare de scule de calitate. Chiar şi introducerea propriilor linii de producţie cu marca GARANT în anul 1973 i se datorează tot lui Franz Hoffmann. În calitatea sa de director al societăţii a modelat cultura şi sistemul de valori ca nimeni altul. „Chiar şi astăzi trăim după valorile care au transformat compania într-un proiect de succes, rezumându-le astăzi cu formula Pioneering, Precise, Personal”, povesteşte Siegfried Neher, Director pentru tehnologie şi transformare al Hoffmann SE. „Pe lângă o conştientizare pronunţată a calităţii, vorbim şi de voinţa de a aborda lucrurile într-un mod simplu, concentrat şi util, de a ne strădui mereu să ne îmbunătăţim şi de a planifica pe termen lung. Sistemul nostru de valori este busola noastră, care ne oferă orientare şi ne menţine pe drumul cel bun.”
O dată cu a treia generaţie, Hoffmann şi-a unit forţele cu întreprinderile de familie Gödde, Oltrogge şi Perschmann pentru a forma Hoffmann Group – numărul unu de astăzi pentru scule de calitate din Europa. Astăzi, la a patra generaţie, Hoffmann Group este prezent împreună cu partenerii săi prin cele 69 de filiale ale sale în peste 50 de ţări din întreaga lume.
Moştenirea centrală a lui Franz Hoffmann este crezul „întotdeauna mai bun”. Aceasta este forţa motrice din spatele puterii inovatoare a societăţii. „Investim semnificativ în viitor, pentru a face posibile ideile inovatoare“, spune Nicola Bleicher. „Momentan punem accent pe dezvoltarea produselor digitale şi a serviciilor. În plus, prin LogisticCity susţinem cel mai mare proiect din istoria societăţii.” LogisticCity se întinde momentan pe o suprafaţă de 21,5 hectare din Nürnberg şi va deveni depozitul central internaţional. În total, aproximativ 900 de angajaţi vor lucra la noul sediu din Nürnberg. „Suntem siguri că suntem bine pregătiţi şi pentru următorii o sută de ani”, concluzionează Verena Heinrich.