Analizat din perspectiva echipei Schaeffler România, anul 2019 este anul în care a fost mai sigur ca niciodată faptul că lumea noastră este în mișcare, într-un ritm tot mai accelerat, că schimbările din piața de business progresează, că urbanizarea, globalizarea și digitalizarea sunt în continuă creștere. Iar pentru locația de la Brașov, toți acești factori au fost determinanți, aducând cu sine cerințe exigente, privind realizarea de produse unicat, din partea unor clienți cu așteptări extrem de ridicate. Și cum orientarea către client este unul dintre principiile prioritare Schaeffler, echipa din România a spus ”da” provocărilor, una dintre cele mai mari reușite ale anului fiind producția celui mai mare rulment realizat în fabrica din Brașov până în prezent. Pentru o locație care deține statutul de expert în producția de rulmenți de mari dimensiuni, acest rulment se remarcă în mod deosebit, doborând recordul de mărime, cu un diametru de 4 m și o greutate de 3 tone.

Produsul a fost realizat pentru un client din Asia și a fost special conceput pentru un utilaj minier, iar rulmentul ”made in Brașov” are rolul de rotire a brațului pentru dirijarea echipajului de excavare minier șenilat. Cu alte cuvinte, este utilizat un singur utilaj multifuncțional pentru a ridica și transporta produsul excavat în locul mai multor mașini (excavatoare, buldozere, etc), cu efecte pozitive atât în domeniul avansului tehnologic, cât și în cel de mediu, prin reducerea emisiilor poluante, din zona de aplicabilitate.

Noul record a însemnat o adevărată provocare pentru echipa de producție din toate punctele de vedere, începând cu procurarea materiei prime, cu dimensiunea necesară non-standard și continuând cu fiecare pas de prelucrare. Gabaritul inelelor a ridicat dificultăți la manevrarea lor pe tot parcursul fluxului tehnologic, iar un exemplu în acest sens a fost mașina de călit inductiv, care a fost supusă la încărcarea maximă, dimensiunea totală suportată de aceasta fiind de 4.007 mm. În final, a fost nevoie de și de o autorizație specială de transport, având în vedere dimensiunea atipică a rulmentului. La un calcul simplu, vorbim despre mai bine de 3 luni investite doar în acest proiect, de peste 90 de zile de prelucrări, peste 404 componente încorporate și peste 36 de ore necesare doar pentru partea de montaj. Toate acestea s-au desfășurat sub atenta expertiză a 138 de specialiști și operatori, care au făcut parte din tot procesul de producție al acestui rulment.

„Provocările aduc satisfacție și rezultate pe măsură, mai ales în momentul în care munca ta este atât de mare, încât nu o poți cuprinde”, menționează unul dintre membri echipei de producție a rulmentului de 4.000 mm.

About The Author