PSC AUTOMATIZĂRI ŞI INSTALAŢII, ADAPTAREA LA NOILE CONDIȚII ALE PIEȚEI

PSC Automatizări şi Instalaţii reunește o echipă de specialiști în automatizări industriale, robotică, comunicații, electronică și software. Motivația companiei este dorința de a crea o organizație formată din oameni cu o calificare profesională foarte bună, cu specializări multidisciplinare, capabilă să ofere produse şi servicii de cea mai bună calitate în domeniul automatizărilor industriale.

Ioana Mureșan, Director Operațional PSC Automatizări, ne spune cum se vede criza cauzată de pandemie și schimbările aduse de aceasta, într-un domeniu în care roboții lucrează neîntrerupt.

Ioana Mureșan: A fost clar pentru noi de la început că unele domenii vor avea de suferit, în timp ce altele vor profita de această ocazie pentru a introduce automatizări și digitalizare în procesele de lucru.

Atât noi, cât și și clienții noștri am redus activitatea pentru a proteja echipa și a crea un mediu de lucru sigur, iar piedicile principale în desfășurarea activității au venit din restricționarea accesului în fabricile și sediile unde punem în funcțiune soluțiile noastre de automatizare.

Echipa noastră s-a adaptat la un tip de activitate mixtă, bazată uneori și pe home office. Însă ne-am menținut focusul pe dezvoltarea soluțiilor, deoarece dispunem de spațiu care nu ne limitează și de o echipă tânără care se adaptează constant schimbărilor.

E.E: În ce condiții s-a făcut trecerea de la situația pre COVID-19, la cea actuală?

I.M: Din experiența noastră, piața a încercat să mențină o mentalitate pozitivă. De la pornirea crizei, după șocul inițial, s-au evidențiat domeniile și companiile care au luat în calcul un scenariu sumbru și s-au pregătit financiar pentru continuitate, sănătate și pentru schimbarea condițiilor.

Sunt factori externi care te influențează tot timpul sau îți impactează activitatea, iar noi, la începutul perioadei de pandemie, am avut răgazul necesar adaptării. Am luat măsuri înainte să ajungem în situația în care să fim nevoiți să reacționăm radical, în detrimentul activității sau a echipei.

Primordial a fost să ne asigurăm că peste 3 luni suntem aceiași, structural vorbind.

Aceste pregătiri și pași ne-au permis ca în octombrie să angajăm personal nou și să ne extindem echipa. Descoperim constant încă de la facultate studenți cărora, deși nu au încă experiența necesară să se integreze imediat în procesele noastre zilnice, le recunoaștem potențialul și investim în dezvoltarea lor alături de noi.

E.E: Cum au reacționat colaboratorii voștri la noile condiții de muncă?

I.M: Spre furnizori și colaboratori am mers individual cu planuri și propuneri, am discutat cu ei deschis despre soluții și am găsit o cale de mijloc care să mențină funcțională relația. Este clar că baza, în orice situație de criză, este comunicarea, alături de adaptare și încredere.

Trecerea peste situațiile neprevăzute de criză se face progresiv și mai eficient, dacă partenerii implicați se susțin, se înțeleg și conlucrează.

Pandemia accelerează automatizarea, spune un Raport al Forumului Economic Mondial și, într-adevăr, în acest context personalul din producție, se simte amenințat de automatizări, de roboți, de digitalizare. Însă celulele robotizate pe care PSC Automatizări şi Instalaţii le dezvoltă înlocuiesc personalul în zonele cu risc profesional, risc pentru sănătate sau locuri cu munci repetitive.

Mai mult, în fabricile unde am montat astfel de soluții, trendul este de a reloca personalul în zone de producție in care li se oferă mai multă siguranță și perspective de specializare.

Prin aceste automatizări ale prezentului crește nivelul de pregătire al oamenilor din echipe, cu orientare spre joburi high-tech.

Noi promovăm soluții compatibile Industry 4.0, însă credem că prezența umană este încă necesară, iar un viitor format doar din roboți nu este fezabil sau dezirabil. Acolo unde oamenii supraveghează, soluțiile noastre de automatizare diminuează costurile, cresc producția, scad nivelul de eroare și cresc predictibilitatea.

E.E: Ce produse/soluții noi aveți pentru clienții dvs. și cum îi vor ajuta aceste produse/soluții în perioada următoare?

I.M: Soluțiile pe care le oferim acoperă toate procesele din producție. De fiecare dată le propunem celor care ne solicită idei, soluții personalizate care să preîntâmpine probleme sau întreruperi de activitate în viitor, cauzate de lipsa forței de muncă sau imposibilitatea de a face estimări veridice pe baza datelor de producție.

https://www.youtube.com/channel/UCFemo0Qsl1z5fRNPuzCfn5w 

Avantajele soluțiilor PSC Automatizări și Instalații reies și din eficientizarea și creșterea randamentului proceselor, reducerea timpului de execuție, creșterea capacității de lucru, a productivității și maximizarea profitului.

Acestea, alături de simplificarea proceselor și siguranța sporită, minimizează dificultățile clienților și le oferă posibilitatea să se focuseze pe pregătirea unui viitor de succes.

E.E: Cu ce produse/soluții inovatoare ați venit în întâmpinarea situației pandemiei?

I.M: Lucrând mult cu industria medicală și farmaceutică, dar și la soluții pentru siguranță, ne-am implicat intens în cercetarea și dezvoltarea de procese și soluții viabile și de ajutor contextului de criză sanitară Covid-19.

Astfel, în luna aprilie, testam, în contextul pandemiei și a lipsei de ventilatoare de pe piață, un robot care să susțină un sistem de ventilație artificială automată.

https://fb.watch/1qtnnQx9Ue/

Soluția pentru respirație artificială este una dificil de implementat la scară largă, dar cercetarea, dezvoltarea și evoluția sunt lucruri care ne definesc pe noi și domeniul nostru de activitate. Iar ideile inovative, testate și chiar cercetarea în sine, toate pot aduce noi descoperiri care să ne fie de ajutor în situațiile grele sau neprevăzute din viitor.

Pentru menținerea calității vieții și încrederea în siguranța dispozitivelor medicale necesare pacienților, am implementat soluții simple și sigure. Am dezvoltat dispozitive de testare a inhalatoarelor medicale, care elimină riscul de a ajunge in piață produse neconforme care ar putea pune viața pacienților in pericol.

Mai mult, am conceput numeroase soluții concentrate pe protecția muncii, precum monitorizarea depozitelor farmaceutice sau alimentare, cu zone frigorifice și garantarea siguranței personalului din acestea.

Puls +, concepută de PSC Safety Division, este o soluție pentru semnalizarea existenței lucrătorilor în incinta depozitelor, sistem care monitorizează periodic condițiile de siguranță în care iși desfășoară activitatea operatorul.

E.E: Ce estimări aveți pentru restul anului și anul 2021?

I.M: Deși estimările celor din jur sunt împărțite între pesimism și optimism, în acest moment, noi ne menținem conservatori și precauți, cu mentalitate pozitivă. Am detectat o tendință de creștere a solicitărilor din anumite industrii către noi, motiv pentru care, cum spuneam, ne extindem echipa și activitatea.

Prezentul și viitorul unei companii stau în capacitatea sa de a vedea oportunități dincolo de piedici. Noi am reușit să identificăm și să ne adresăm clienților din domenii precum alimentație, farma și să le oferim soluții pentru menținerea creșterii.

În plus, pentru industriile încercate, precum aeronautica sau auto, am adaptat soluții de automatizare și metode de colaborare, venind astfel în întâmpinarea nevoii de diminuare a costurilor și un viitor cât mai previzibil.

Adaptare, aceasta este direcția.

Cel mai pesimist scenariu ar fi să revenim la situația de urgență prin care am trecut la începutul anului 2020. Acest lucru ar însemna restricții cu impact asupra activității curente în cadrul companiei noastre și la colaboratori, efectul de domino de la nivel mondial resimțindu-se și în activitatea noastră.

Îl luăm în considerare și pe acesta și ne pregătim cu planuri de contingență, cu estimări conservatoare și cheltuieli echilibrate.

Urmăm piața și rămânem cu focus constant pe inovație și calitate. Ne adaptăm.

PSC AUTOMATIZĂRI ŞI INSTALAŢII

Site: www.psc-asi.ro

Tel.: 0740056649

E-mail: office@psc-asi.ro.