INTERVIU TRITON 

TRITON este furnizor de top de scule și utilaje cu o vastă experiență în domeniu, primul magazin fiind înființat în anul 1995. Seriozitatea și competența echipei, relațiile de bună colaborare cu toți clienții și diversitatea ofertei au făcut ca, în prezent, să fim în topul firmelor de profil din țară.

Easy Engineering: Care sunt domeniile principale de activitate ale companiei?

TRITON: Activitatea Triton îmbină toate elementele necesare satisfacerii nevoilor clienților: consultanță, vânzare, service garanție și post-garanție, închirieri. Calitatea serviciilor oferite este confirmată și de certificarea SR EN ISO 9001:2001 obținută încă din anul 2007, dar și de alte certificări și premii primite de-a lungul existenței companiei. 

Domeniile noastre principale de activitate sunt comercializarea sculelor și utilajelor, a profilelor și accesoriilor necesare pentru tâmplăria PVC si Al, dar și comercializarea de feronerie și alte materiale  pentru realizarea mobilierului din lemn și PAL. Astfel, gama noastră de produse satisface necesitățile clienților din toate industriile, dar și necesitățile micilor meseriași și consumatorilor casnici . Oferim, de asemenea, suport tehnic pentru toate soluțiile oferite, înainte, dar si după vânzare. 

Tot din dorința de a fi cât mai aproape de cerințele consumatorului român de scule și utilaje, am dezvoltat în ultimii ani un brand propriu de produse, sub marca generică Energo, unde am înglobat toate referințele, observațiile și experiența noastră, dar mai ales a mulțimii de clienți care ne-a trecut pragul de-a lungul anilor și ne-a oferit feedback-ul său.

E.E: Care sunt noutățile in materie de produse noi?

TRITON: Ca o tendință generală a tuturor piețelor în ultima vreme, nu putem să nu observăm mutarea din ce în ce mai mare către on-line. Chiar dacă în domeniul nostru nu vom putea vorbi niciodată de un proces  care să exclude total vânzarea clasică, mai ales pentru proiecte și lucrări complexe, am dezvoltat și o platformă de vânzări on-line, unde încercăm și reușim cu succes să menținem un raport corect între a vinde doar produse și a vinde soluții eficiente, adaptate la dimensiunea nevoilor clienților noștri. 

În domeniul tehnic, observăm ca trend în piață dezvoltarea foarte rapidă a sculelor și utilajelor cu acumulatori. Sculele fără fir au fost mereu căutate, încă de la lansarea primelor modele. Cablurile de alimentare electrice pot încurca și scădea productivitatea și pot reprezenta un pericol suplimentar în cazul șantierelor, acolo unde sunt multe persoane și unde se folosesc materiale voluminoase.

Odată cu perfecționarea motoarelor electrice și a acumulatorilor, din ce în ce mai multe scule dispun de această tehnologie, cum ar fi fierăstraiele circulare, fierăstraiele cu bandă, ciocanele rotopercutoare, cheile de impact și alte utilaje care altădată își găseau puterea doar în priză. Prin intermediul noilor tehnologii, se obține o mobilitate mai mare în operațiunile de șlefuire, tăiere, construcții sau prelucrare a metalelor.

E.E: Care sunt gamele de produse comercializate?

TRITON: Deținem un portofoliu de peste 60 000 de repere distincte, format mai ales din scule electrice, aparate și consumabile pentru sudură, compresoare, elemente pentru feronerie PVC, motoutilaje, articole pentru protecția muncii, consumabile, accesorii mobilier, generatoare, scule de mână, pompe și motopompe, organe de asamblare și lista ar putea continua. 

E.E: În ce stadiu se afla piața în care activați, la momentul actual?

TRITON: Piața este într-o continuă dezvoltare și înregistrează, în general, o evoluție bună, fiind impulsionată  de evoluția  favorabilă din sectorul de construcții, furnizorii raportând  creșteri mai ales la nivelul vânzărilor din rețelele de bricolaj și al celor online. În total, piața locală a sculelor electrice, inclusiv unelte pentru grădinărit, se situează la un nivel valoric de peste 200 de milioane de euro.

E.E: Ce ne puteți spune despre tendințele piotei?

TRITON: Lumea afacerilor este în continuă schimbare și dezvoltare. Piața s-a schimbat de la nivel local, la nivel național și apoi la nivel global. Tehnologia este la îndemâna oricui, iar clienții se pot documenta imediat despre produse și furnizori. Toate aceste schimbări au creat un mediu în care vânzătorii trebuie să adopte tactici noi, să învețe skill-uri noi, să cunoască mai bine clienții și modalitățile de abordare.

Fără îndoială aceste schimbări s-au resimțit în  toate domeniile de activitate. Produsele și serviciile sunt  din ce în ce mai greu de vândut  și diferențierea față de concurență este o problema constantă.

Accesul facil la informații face diferențierea produselor din ce în ce mai dificilă, din punct de vedere al vânzătorului, prin urmare singurele modalități de diferențiere notabilă se face prin calitatea serviciilor și disponibilitate. De aceea am dezvoltat și perfecționăm constant modelul de vânzare consultativă pentru a răspunde cât mai bine clienților care deja ne caută pentru a le oferi soluții, mai degrabă decât un produs sau altul și lucrăm permanent cu un stoc variat de produse, în valoare de peste 12 mil euro, tocmai pentru a răspunde nevoii de disponibilitate care se simte din ce în ce mai pregnant în condițiile actuale ale pieței. 

Am înțeles încă de la început că oferirea celui mai mic preț este o luptă constantă pe piață care nu aduce valoare adăugată sau profit, așa încât, pentru a ne diferenția de concurență lucram constant la îmbunătățirea calității experienței de cumpărare, la perfecționarea service-ului și la serviciile oferite clientului înainte, în timpul, dar și după realizarea achiziției. 

Pe lângă produse de calitate superioară și consultanță tehnică  considerăm că este important  să cultivăm încrederea în relația cu cei ce ne sunt sau pot deveni clienții noștri. Astfel, focus-ul nostru nu este doar pe încheierea unei tranzacții, ci  oferirea celei mai bune soluții tehnice pentru proiectul clientului. În acest sens, apelăm la portofoliul nostru sau al altor parteneri, punând la dispoziția clientului tot know-how-ul pe care îl au inginerii și specialiștii noștri. 

E.E: Care sunt cele mai inovatoare produse comercializate?

TRITON: Comercializăm un portofoliu vast de produse, ca inovație și gamă. De exemplu, printre cele mai recente produse testate și analizate de echipa noastră  se află și folia lichidă de protecție a tâmplăriilor cu geam termopan, și a altor suprafețe poroase și neporoase cum ar fi: sticlă, metal, plastic, ceramică, aluminiu, beton, piatră naturală, lemn tratat în timpul lucrărilor de construcție sau amenajărilor interioare. Realizată din materiale ecologice, folia este ușor de aplicat cu ajutorul unui pistol și se îndepărtează extrem de ușor,  asigurând  economie de resurse și bani, dar asigurând în același timp un scut eficient împotriva daunelor accidentale.

Tot ca noutate, am introdus în gamă și o serie de generatoare staționare sub marca proprie, Energo, de diferite puteri, complet echipate și automatizate, cu aplicații rezidențiale, dar și industriale. 

E.E: Ce estimări aveți pentru anul 2022?

TRITON: Cifra de afaceri este în continuă creștere, doar la o evaluare sumară a ultimilor șase ani, se poate vedea o  creștere a cifrei de vânzări de la 15.7 milioane de euro în 2016 la 40.7 milioane de euro în 2021. Ne propunem și în acest an să avem o creștere de aproximativ 40%, prin mărirea portofoliului de clienți finali dar și a revânzătorilor, cei din urmă fiind o categorie pe care ne concentrăm din ce în ce mai mult pentru a acoperi zone din țară unde nu avem încă magazine și puncte de lucru. 

Ne dezvoltăm constant, mare parte din profitul pe care îl facem fiind investit în depozite noi, mai performante, în dezvoltarea și modernizarea magazinelor, a flotei, dar și a tehnologiei informatice folosite de la intrarea mărfurilor în stoc până la urmărirea lor când ajung să fie puse în funcțiune și utilizate de client.