INTERVIU ROCKWOOL ROMANIA

Interviu cu Mihnea-Marian Pîrvu, Technical Support Manager, ROCKWOOL România 

Easy Engineering: Ce caută clienții când cumpără produse sau servicii?

Mihnea-Marian Pîrvu: MP: Materialele sau serviciile în domeniul construcțiilor sunt accesate după un principiu diferit decât cel al consumului de bunuri. Dacă ne construim o casă, ne propunem să ne petrecem tot restul vieții în ea sau măcar o perioadă bună de timp. De asta ne dorim o casă rezistentă, durabilă, eficientă, care să asigure confortul locuirii.

Evident, clienții caută produse și servicii de calitate. Unele sunt accesibile, altele mai puțin. Din acest punct de vedere, un client va căuta întotdeauna să obțină cât mai multe beneficii într-un buget stabilit anterior. 

E.E: Care sunt principalele nevoi ale clienților?

MP: Oamenii își doresc, în primul rând, siguranță și confort atunci când este vorba despre locuința lor și, mai nou, când vorbim despre locul de muncă. Pentru că ne petrecem cam 90% din timp în clădiri, cu impact asupra sănătății. 

În Europa, cam 80 de milioane de muncitori petrec în medie 8 ore zilnic la birou, în interiorul unei clădiri. În același timp, 65 de milioane de elevi și 4,5 milioane de profesori petrec între 170 și 190 de zile la școală, iar 70% din timp îl petrec în interiorul clasei. Astfel că devine esențial în ce mediu ne petrecem timpul și cât de sănătos este acesta. 

Există studii făcute de Institutului European pentru Performanța Clădirilor (BPIE) care arată că o calitate slabă a mediului interior poate afecta pe termen lung sănătatea ocupanților, concentrarea, performanța în muncă sau în procesul de studiu. Și dimpotrivă, o calitate bună a mediului ar putea stimula performanța, viteza de lucru, nivelul de atenție și concentrare. 

Astăzi, producătorii de materiale de construcții încearcă să țină ritmul cu evoluțiile tehnologice și să îmbunătățească performanța produselor lor. O casă este o investiție pe termen lung. Alegerea materialelor de calitate, care să asigure durabilitatea în timp a caracteristicilor, este esențială. 

E.E: Cât de importante sunt serviciile after-sales?

MP: Extrem de importante. Pentru că, în special în cazul locuințelor unifamiliale, se pot face erori majore. În România încă se lucrează cu echipe neprofesioniste pe acest segment, plecând de la intenția proprietarilor de a salva bani. Totuși, s-a demonstrat în timp că nu se economisesc deloc bani, ba din contra. Erorile de montaj și alegerea incorectă a materialelor de construcții sunt extrem de costisitoare ca timp și bani. Gândiți-vă ce înseamnă să dai jos o fațadă și să refaci de la început lucrarea. 

Noi îi îndrumăm atât pe profesioniștii din domeniu, cât și pe consumatorii finali către cele mai bune soluții constructive existente astăzi pe piață. Dacă aceștia primesc informația corectă, actualizată, accesibilă, atunci putem să ne atingem cât mai repede obiectivul comun de a construi clădiri sustenabile. 

E.E: Ce fel de suport oferiți clienților dvs.?

MP: ROCKWOOL e foarte implicat în acest proces de after-sales. Pentru profesioniștii din domeniul construcțiilor oferim consultanță în alegerea produselor de termoizolație, cu privire la modalitatea de montaj a materialelor, specificații tehnice (pentru proiectanți și arhitecți), traininguri pentru echipe de montaj în șantier, dar și prin broșuri și studii. 

Pentru clienții finali, casnici oferim consultări tehnice la telefon.

De asemenea, propunem audit-uri energetice în colaborare cu Asociația Auditorilor Energetici pentru Clădiri din România.

E.E: Cum vă promovați serviciile after-sales?

MP: Prin distribuitori, la care organizăm training-uri tehnice pentru echipele de vânzări. 

Pe mail, răspundem la solicitările trimise la tehnic@rockwool.ro.

Prin web chat pe site-ul ROCKWOOL, unde răspundem aproape instantaneu la întrebările clienților.

La diferite simpozioane și conferințe online sau fizice, cu participarea profesioniștilor din domeniu. 

E.E: Care sunt principalele caracteristici ale produselor ROCKWOOL?

MP: În primul rând, produsele noastre sunt durabile. Bazaltul, fiind o rocă încadrată în categoria celor foarte dure, cu o durabilitate 6-7 pe scara Mohs, rezistă pe întreaga durată de viață a clădirilor. Roca bazaltică a fost folosită și la construcția unor piramide din Egipt. La Marea Piramidă de la Giza, o parte din pavajul de bazalt neted din templul mortuar încă e vizibil.

ROCKWOOL studiază și testează propriile produse instalate încă de prin anii ’50, cu scopul de a observa daca intervin modificări în proprietățile acestora. Deocamdată nu au fost observate modificări, chiar dacă au trecut peste 70 de ani de la montaj.

De asemenea, produsele noastre oferă confort termic la interior – iarna mențin căldura, iar vara răcoarea. 

Vata bazaltică este un material incombustibil, care nu se aprinde, nu arde și nu contribuie la propagarea focului, oferind siguranță maximă la incendiu. 

Produsele noastre atenuează eficient efectele negative ale poluării fonice. Vată minerală bazaltică cu densitate ridicată, are capacități acustice dovedite care îi permit să izoleze și să controleze vibrațiile, astfel absorbind eficient sunetul și reducând zgomotul.

Vata ROCKWOOL oferă și o permeabilitate ridicată la vapori, ceea ce garantează un climat interior plăcut, iar pereții pot respira. Este hidrofobizată, adică apa nu pătrunde în interiorul produselor. La apă sau ploaie, numai suprafața se umezește, ulterior uscându-se, iar proprietățile acesteia după uscare nu sunt afectate.

Mihnea-Marian Pîrvu

E.E: Ce impact are inovația asupra clienților dvs.?

MP: Unul foarte mare. ROCKWOOL este o companie care face cercetări continuu. Și în acest moment se desfășoară cercetări în care se testează noi produse. Această tendință a plecat încă de când ROCKWOOL a brevetat tehnologia Dual-Density, o tehnologie care a revoluționat piața produselor de termoizolație prin îmbinarea, într-un panou, a două densități diferite. Un strat mai dens, de 2 cm, care conferă rigiditate pentru o manipulare și instalare mai ușoară, dar și o rezistență foarte mare la loviturile mecanice din timpul montajului. Al doilea strat, mai puțin dens, până la grosimea panoului, conferă proprietăți de izolație termică și fonică excelente.

Cu ajutorul inovației, produsele noastre își păstrează proprietățile pe întreaga durată de viață a unei clădiri. Iar acest lucru aduce cel puțin trei beneficii clienților noștri: confortul la interior, eficiența energetică a locuinței, siguranța împotriva incendiilor. Și aici as vrea să mă refer în special la eficiența energetică. Astăzi în Europa, 75% din energia pe care o consumăm pentru încălzirea spațiilor și a apei calde este pe bază de combustibili fosili. Eficiența energetică în clădiri reduce semnificativ necesarul de energie primară și amprenta de carbon la producerea acesteia. 

E.E: Ce ramuri industriale din construcții credeți că vor crește în 2022?

MP: Producerea termosistemelor. Unele State Membre au făcut progrese semnificative în implementarea politicilor publice cum ar fi ”deep renovation” sau ”green buildings”. Impactul politicilor de eficientizare  energetică a fost semnificativ în ultimul deceniu. La nivel global, creșterea eficienței energetice a prevenit cu până la 15% consumul de energie în clădiri. Practic, eficiența energetică este ”primul combustibil” în procesul decarbonării.

Din păcate în România, noua legislație (375/2016) care prevede încadrarea în normele nZEB în clădirile noi, dar și pentru reabilitări, nu are încă o metodologie adoptată. Așteptăm actualizarea acestui cadru legal până la finalul anului 2022. 

Mai nou, cu toții ne-am pus speranța în PNRR, care prin componenta Valul Renovării va permite renovarea a 1733 de blocuri rezidențiale și aproximativ 2600 de clădiri publice. Este promițător că, în doar prima săptămână de la lansarea apelurilor, au fost depuse peste 700 de proiecte, aproape o jumătate din fondurile disponibile fiind epuizate. 

Ideal ar fi ca toate aceste lucrări să se facă cu materiale care să asigure un grad maximum de eficiență energetică, siguranță la foc, de izolație fonică și rezistență în timp. Numai așa putem construi case sustenabile. 

E.E: Ce soluții aduceți pentru aceste industrii?

MP: Toate soluțiile ROCKWOOL sunt dedicate creșterii performanței energetice a clădirilor și reducerea amprentei de carbon, în linie cu politicile publice ale Comisiei Europene cum ar fi ”Fit for 55”.