INTERVIU PROLOGICFM

Înfiinţată în anul 2015 dar cu un know how de peste 12 ani în managementul proprietăţilor, atât prin experienţa acumulată a angajaţilor care provin din companii de profil, cât şi prin backround-ul managementului, PrologicFM este un suport real pentru clienţii săi. În doar 3 ani, PrologicFM a devenit parte integrantă a pieţei economice din România printr-o extindere  exponenţială de la 20 locaţii deservite în 2015, la o medie de 800 de locaţii în care asigură serviciile de Facility Management în prezent.

Easy Engineering: Care sunt gamele de produse comercializate?

PrologicFM: Primele servicii furnizate de PrologicFM au fost de curăţenie, ulterior, urmând în mod firesc drumul spre conceptul de Facility Management, am adugat servicii de mentenanță tehnică corectivă şi reactivă, deszăpezire, pest control, peisagistică, recepţie, ofiice suport, amenajări interioare şi furnizare de produse de washroom şi dust control. Drumul nostru nu s-a oprit la această gamă de servicii, ci suntem pregătiţi să susţinem nevoile clienţilor noştri prin adăugarea de noi activităţi, completând procesele care alcătuiesc domeniul de administrare a proprietăţilor.

Clienţii noştri ce au în prezent nevoie de alte servicii (catering, pază şi protecţie etc) pe care nu le furnizăm în regim propriu, beneficiază de acestea prin colaboratorii noştri specializaţi, întreg procesul fiind gestionat in house de PrologicFM, oferind astfel un punct unic de comunicare şi control.

E.E: În ce stadiu se află piaţa în care activaţi?

PrologicFM: Piaţa de FM este, după părere noastră, o piaţă în dezvoltare, atât din partea beneficiarilor, neavând mereu persoanal pregătit în a gestiona procesul de selecţie, cât şi din partea prestatorilor ce nu au de multe ori competenţa necesară şi know how ul aferent.

Adaptabilitatea pe care PrologicFM o promovează se referă la capacitatea de a identifica modalităţi de operare în conformitate cu bugetele beneficiarului, prin sinergii, tehnologie şi creativitate, însă păstrând absolut integral cadrul legal pe care, din păcate, anumite companii din domeniu îl ocolesc anulând astfel posibilitatea formării unei valori a serviciilor corectă, viabilă şi competitivă.

De asemenea, tendinţa pieţei de FM este influenţată în mod direct de factori nepredictibili, modificări fiscale, creşterea neprevăzută a salariului minim, care impune prestatorului să plătească mai mult, influențând în mod direct profitabilitatea şi, nu în ultimul rând, şi de termenele extinse de încasare a valorii serviciilor.

Managementul proprietăţilor este o scenă  dinamică ce presupune adaptabilitatea din partea tuturor actorilor implicaţi.

E.E: Care sunt cele mai inovatoare produse comercializate?

PrologicFM: Am investit în creearea şi specializarea echipelor mobile de intervenţie , punând accentul pe instruire, tehnologie şi inovaţie. Echipele sunt dotate cu echipamente de ultimă generaţie, echipamente ce au câştigat premii internaţionale. Prin elementele enumerate mai sus, am crescut productivitatea, calitatea serviciilor şi satisfacţia beneficiarului.

Am adus transparentă şi trasabilitatea la nivel de realitate, prin platforma software de gestionare a activităţilor, dezvoltată în parteneriat PrologicFM, pentru a veni în întâmpinarea necesităţilor actuale din piaţa românească de FM. Aplicaţia poate fi accesată de pe orice smartphone oferind status în timp real al oricărei operaţiuni, generând posibilitatea de monitorizare şi coordonare în parteneriat cu beneficiarul şi de identificare a soluţiilor optime instant.

Beneficiile utilizării aplicaţiei software în domniul de Facility Management:

  • Impact major în scăderea costurilor operaţionale;
  • Impact major în reducerea timpului alocat pentru identificarea datelor critice;
  • Pregătirea rapidă a datelor electronice pentru intervenţiile din teren;
  • Informaţii reale şi în timp real colectate din teren, monitorizare online;
  • Modul de pontaj, online;
  • Acurateţe privind intervalul vizitelor, timpi de aşteptare, transport;
  • Generare automată a documentelor justificative, care sunt transmise în timp real atât către beneficiar, cât şi către gestionarul contractului Prologic;
  • Încărcare imagini demonstrative.

E.E: Care sunt noutăţile companiei (produse, evenimente etc.)?

PrologicFM: Poluarea, lipsa unui sistem naţional de reciclare selectivă, precum şi absenţa unui program de informare, duc din ce în ce mai mult la degradarea mediului înconjurător.

În spiritul celor de mai sus, PrologicFM, derulează în prezent mai multe programe menite să diminueze impactul negativ asupra mediului înconjurător, contribuind într-o mică măsură la un viitor curat.

Suntem în proces de implementare către toţi clienţii PrologicFM, a unui program de waste management, prin care dorim ca din fiecare locație gestionată de PrologicFM să valorifice planificat deşeurile generate. De asemenea, înlocuim sistemele de wash room actuale cu sisteme ce operează cu produse obţinute prin reciclare totală. Totodată, înlocuim în locaţiile de dimensiuni mari soluţiile utilizate în domeniul curăţeniei cu sistemul Orbio by Tennant în colaborare cu Tenrom Cleaning Solutions, sistem ce utilizează hidroxid de sodiu eliminând complet chimicalele cât şi ambalajul acestora.

Susţinem prezentări de informare a clienţilor, oferind soluţii adaptate contextului fiecărui site/locaţii menite să reducă impactul asupra mediului.

E.E: Care sunt brandurile comercializate de companie?

PrologicFM: Asigurând servicii şi nu produse, promovăm brandul propriu, Prologic.

E.E: Ce estimări aveţi pentru piaţa din 2019?

PrologicFM: Tendinţa de creştere din ultimii ani se menţine, fiind de orientare spre calitatea serviciilor, fidelizării şi, mai ales, a specializării personalului prestator.

Având în vedere că tendinţa pieţei de FM este de achiziţie nu doar a unor servicii, ci și a unor sesrvicii de calitate, estimăm o evoluţie a tarifelor spre asigurarea balanţei optime între calitate şi preţ.

De asemenea, datorită accentului pus pe calitate, sperăm într-o maturizare a proceslui de selecţie a furnizorilor de servicii FM, prin aplicarea mai multor criterii de alegere, în care să nu mai conteze doar partea pecuniară ca principiu de calificare eliminiator.