INTERVIU IB CARGO

IB Cargo este un freight forwarder (casa de expediţii), care operează la nivel mondial din anul 2008, un busienss antreprenorial cu capital majoritar românesc, care până acum a crescut an de an prin servicii de încredere, adaptate nevoilor fiecărui client, la timp şi inovatoare. IB Cargo nu doar muta mărfuri din punctul A în B, ci oferă o experienţă completă de transport maritim, aerian, rutier, tren, time critical şi toate formalităţile aferente.

Easy Engineering: Care sunt domeniile principale de activitate ale companiei?

IB Cargo: IB Cargo activează pe piaţa transporturilor de mărfuri: maritim, aerian, rutier, feroviar, time critical şi lucrează cu companii din toate industriile.

Este unul dintre principalii furnizori de servicii de grupaj maritim din România, având propriile console cu plecări săptămânale din 8 porturi din Asia la Constantă. Grupajul maritim oferă posibilitatea de a importa/exporta cantităţi mici de marfă, care nu ocupă un container complet (cu serviciul de grupaj maritim poţi importa/exporta chiar şi 1 metru cub de marfă). Pentru urgenţe, IB Cargo are dezvoltat serviciul de time critical 24/7 atât aerian cât şi rutier. Cu astfel de servicii, atunci când ai urgente îţi poţi aduce/duce volumele de marfa în câteva ore door to door (de exemplu a adus marfa unui jucător din industria de automotive, din Chicago la Braşov, în 36 ore)

Easy Engineering: Care sunt noutăţile pentru anul 2020 în materie de produse noi?

IB Cargo: IB Cargo oferă tipuri de transport diferite în funcție de timpul de tranzit şi bugetul clientului. Astfel, pe cale maritimă marfa ajunge la client în aproximativ 30-34 de zile, pe calea aerului de la câteva ore la o săptămână, iar în ultima vreme câştiga teren transportul containerizat pe tren din China, o alternativă la cele menţionate mai sus, care aduce marfa la uşa clientului în aproximativ 17-20 zile. Costul este la aproape 1/2 faţă de cel pentru transportul aerian, iar timpul de tranzit la 1/2 faţă de cel maritim. Pentru că România importa volume mari de mărfuri din China, IB Cargo efectuează din ce în ce mai mult acest tip de transport containerizat pe tren. Mărfurile pot fi colectate de oriunde din China, apoi containerele sunt descărcate în Polonia sau Germania şi ajung rutier la uşa clientului, IB cargo, ocupându-se de toate formalităţile.

Easy Engineering: Care sunt gamele de produse comercializate?

IB Cargo: Compania nu oferă doar transport, ci şi soluţii complete adaptate nevoilor clientului, cu toate formalităţile incluse: vamă, documentație, livrare la uşă. Oferă consultanta clienţilor pentru alegerea celor mai bune variante de transport, adaptate nevoilor, inclusiv servicii conexe care le sprijină activitatea: consolidarea achiziţiilor de la furnizori multipli pentru a eficientiza transportul, confirmarea calităţii mărfii la încărcare, vama fiscală.

Unul dintre serviciile tot mai des folosite este cel de fiscal clearance, care se poate efectua în vestul Europei (pentru aerian în Frankfurt şi Viena, pentru maritim în Hamburg, Rotterdam). Astfel, clientul nu va trebui să achite TVA la import şi se poate regla cu statul român până pe 25 ale lunii următoare. Costul de transport pentru rutele prin vestul Europei, deşi drumul este puţin mai lung, nu este semnificativ mai mare – doar 1-2% în plus, în schimb beneficiile pe care le obţin cu vama fiscală sunt mult mai mari.

Asigurarea mărfurilor este un aspect important pe care IB Cargo îl oferă clienţilor prin parteneri din Germania, pentru a putea oferi calitatea aşteptată în caz de nevoie. De exemplu, pentru 0.2% din valoarea mărfii, clienţii sunt asiguraţi în cazul în care sunt probleme cu transprotul maritim, care altfel le-ar genera costuri de aproximativ 15-20% din valoarea mărfii.

IB Cargo consiliază clienţii şi în ceea ce priveşte cele mai avantajoase condiţii în care să efectueze importurile, recomandarea fiind să aleagă ca INCOTERM FOB sau EXW, adică să se ocupe ei şi de transport, lucru pe care îl pot face cu ajutorul IB Cargo. De regulă, dacă lasa furnizorul să se ocupe de transport, vor avea surpriza să constate că îi costa mult mai mult, din cauza costurilor cu prestaţiile locale, care vor fi avizate la descărcare şi impuse de furnizor, fără posibilitatea de negociere.

Easy Engineering: În ce stadiu se afla piaţa în care activaţi, la momentul actual?

IB Cargo: În economia globală observăm o încetinire a creşterii. Vom vedea în perioada următoare cum va impacta România. IB Cargo a fost înfiinţată în 2008 în plină criză economică şi de atunci, an de an am crescut, prin servicii de încredere şi flexibile, prin parteneriate care să ne ajute să oferim cele mai bune soluţii. Având un portofoliu variat de clienţi din diverse industrii, pentru moment nu se confruntă cu scăderi. Pentru IB cargo, în perioada următoare sunt oportunităţi de dezvoltare în zona de depozitare.

Easy Engineering: Ce ne puteţi spune despre tendinţele pieţei?

IB Cargo: Business-ul de freight forwarding este un barometru al economiei naţionale. Dacă vrei să ştii cum funcţionează economia României, este un bun exerciţiu să analizezi importurile şi exporturile pe care le efectuează transportatorii şi forwarderii. IB Cargo va continua să facă ce ştie mai bine, să fie prompt, de încredere, să ofere soluţii complete şi personalziate prin care să vină cu plus valoare în busienss-urile clienţilor.

Easy Engineering: Care sunt cele mai inovatoare produse comercializate?

IB Cargo: Ne adaptăm nevoilor clienţilor. Nouă tendinţa este digitalizarea, dar în această industrie va fi dificil să se înlocuiască 100% interacţiunea umană. IB Cargo foloseşte acest trend pentru a depăşi aşteptările clienţilor prin aplicaţii dedicate şi pentru a uşura munca internă prin automatizări de tip RPA.

Easy Engineering: Ce estimări aveţi pentru anul 2020?

IB Cargo: Unul dintre avantajele IB Cargo este că nu deţine echipamente, acest fapt oferind  flexibilitate şi ajutând să se plieze pe nevoile clientului şi nu ale echipamentelor.

Din 2021 IB Cargo va oferi şi saptii de depozitare, iar clienţii vor beneficia astfel de servicii cu valoare adăugată.